TV documentaire over Paardenfluisteraar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:11

Nou zo te lezen heb ik dus niks gemist gisteren. 'k Was het vergeten. Geen man overboord dus. Ik geloof toch al niet in met paarden fluisteren. Veel mensen met paarden kunnen niet eens naar hun dier luisteren, dus heeft fluisteren tegen het dier ook weinig nut Haha! En zo te lezen had het betreffende paard wel kunnen schreeuwen....


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:25

Nou, als je behoefte hebt, ik heb het op video staan. Ik heb dat ding net na 10 minuten ofzo al uitgezet. De theorie is leuk, hij moet het alleen nog in de praktijk gaan brengen.
Maar ach, wat maakt het uit, er is weer een cowboy op tv geweest en het bevestigd alleenmaar het beeld dat de meesten al hebben van westernrijden. En dan ook nog zeggen dat al die ongelukken erbij horen. Ik vraag mij nog steeds af waarbij dan.

saxtrail
Berichten: 103
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:43

het was zo slecht, ik heb de eo gebeldt,de fluisterer moet nog en keer beter naar monty kijken

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:33

Ik heb het niet gezien, maar ben nu wel erg benieuwd!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:43

loekje schreef:
Ik heb het niet gezien, maar ben nu wel erg benieuwd!


Doe het jezelf niet aan, je hebt niets gemist.

Je suis Charlie.

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:57

Ik ben benieuwd wat de topicstarter er zelf van heeft gevonden.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:25

Sugarmiss schreef:
Ik ben benieuwd wat de topicstarter er zelf van heeft gevonden.


Wat vond jij er zelf van?

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:39

Ik zag een man die het licht gezien had en dacht dat vandaar uit alles goed zou zijn Cool
Die door een hengst even op de feiten gewezen werd (maar gelukkig had hij zijn stevige werkshirt aan Lachen )
Die heel handig een jong paard leerde 'voouit gaan' in galop door gebruik te maken van het natuurlijke 'kudde-volg' principe door met een ander paard er naast/voor te blijven rijden.

M.a.w. ik was het niet met alles eens, maar heb er ook goede dingen uit geleerd.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38584
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:47

Sugarmiss schreef:
Ik zag een man die het licht gezien had en dacht dat vandaar uit alles goed zou zijn Cool
Die door een hengst even op de feiten gewezen werd (maar gelukkig had hij zijn stevige werkshirt aan Lachen )
Die heel handig een jong paard leerde 'voouit gaan' in galop door gebruik te maken van het natuurlijke 'kudde-volg' principe door met een ander paard er naast/voor te blijven rijden.

M.a.w. ik was het niet met alles eens, maar heb er ook goede dingen uit geleerd.


HE HE eindelijk een reactie waar ik het mee eens ben, de documentaire ging ook niet over het beleren van jonge paarden of over de manier hoe hij dat deed. De hele essentiëlle dingen kreeg je ook niet te zien. Wie weet wat die man verder nog allemaal met de paarden heeft gedaan. Aan de twee jarige merrie die voor het publiek werd beleerd hebben we maar een heel kort stukje gezien. De merrie reageerde aan het eind heel goed op hem.

Ben je een Bokker of een Jokker....


Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:48

Ik heb het ook gezien! Wat een schijtvent was dat zeg! Het is gewoon een rotvent die zijn leven probeert te beteren over Gods rug.

Hij kon alleen maar over 'The Lorrrd' praten. Verschrikkelijk.
Het spijt me erg als ik nu mensen gekwetst heb.

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:57

Wat verwacht je anders bij een programma van de EO....

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:16

Weet niet wat voor een spiegel met haren die hengst was,maar het was zeker geen lach spiegel Cool .

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:18

Misschien was het wel die spiegel van de boze heks uit sneeuwwitje Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:22

Mijn haren rezen alleen te berge dat ze die jonge merrie uit het land plukten met prikkeldraad. En een goed passend halster was ook wel handig geweest. Goed, het was nieuw, maar daar was dus alles mee gezegd...

Je suis Charlie.

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:34

Citaat:
Ik ga straks de video bekijken. Maar schiet mij ineens te binnen, weet iemand hoe het met het onderzoek van de waiboerhoeve is afgelopen? Er is een 3 weken durend onderzoek geweest naar de training van jonge paarden. Een stel werd in deurne neergeplopt en daar zadelmak gemaakt etc een een stel bij emiel voest. Men keek dan naar hoe de paarden zich ontwikkelden en wat het 'beste' zou zijn. Weet iemand wat hier de uitslagen van zijn?


Er zijn nog geen uitslagen aangezien het onderzoek nog niet afgelopen is Lachen. Een vriendin van mij loopt stage bij dit onderzoek. Zij obeserveert bij de paarden die getraind worden op Deurne. De 21ste worden de dieren geveild en ik neem aan dat dan ook de resultaten van het onderzoek kenbaar worden gemaakt of misschien daarna pas als ze ook de resultaten van de veiling hebben.

Natural Horsemanshipdag Arnhem 8 en 9 September 2007!!
http://www.nharnhem.nl

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:41

Ik ben zeer benieuwd. Ik zag inderdaad al paarden te koop staan op marktplaats dus ik dacht dat het al afgerond was. Wordt het ook nog openbaar gemaakt ofzo?

Mercy

Berichten: 149
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Halle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:25

Ik was er ook niet echt kapot van.
Het enige wat je ervan kunt leren is dat je met liefde voor het paard meer kunt bereiken dan met straf, geweld of enige andere vorm van dominant gedrag....
Iets wat ik altijd graag in mijn trainingen toepas!!! Lovers

Kijk eens op....
http://spaces.msn.com/members/ihekkert/

Groetjes,
Ingrid

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:29

Citaat:
Ik ben zeer benieuwd. Ik zag inderdaad al paarden te koop staan op marktplaats dus ik dacht dat het al afgerond was. Wordt het ook nog openbaar gemaakt ofzo?


umm, bij deze Haha!.
Waiboerhoeve Kerstveiling

Er worden 30 KWPN-sportpaarden van o.a Metall, Jazz, Calvados, Damiro en Voltaire geveild. De 3,5 jarige paarden hebben deelgenomen aan het welzijnsonderzoek Voeding, Huisvesting & Training. De helft van de paarden zijn in Deurne getraind volgens de conventionele klassieke rijmethode, de andere helft is bij Emiel Voest getreind volgens de freestylemethode. Alle paarden zijn licht aangereden en hebben het onderzoek afgesloten met een eenvoudig rijproefje.

De stallen zijn open voor bezichtiging vanaf 12 uur, en om 12.30 start de presentatie van de paarden aan de hand. Om 16.00 uur begint de veiling.

Op de site van de hoefslag, bij evenementenagande staat ook een link voor nog meer info

Natural Horsemanshipdag Arnhem 8 en 9 September 2007!!
http://www.nharnhem.nl

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:17

Volgens mij is hij toen hij het licht zag blind geworden, zo ga je toch niet met dieren om ?!
Maar die hengst, ik geloofde dus echt niet dat hij die nooit eerder heeft gezien, zoals hij half over het paard van die man heen lag om hem maar te kunnen raken...
En dan zijn vrouw, "we wisten dat god zijn arm zou genezen," en andere godvereringsteksten... Denken ze bij de eo nou echt dat dit reclame voor god en gelovigen is?! Stoom uit je oren
Ik vroeg me al af waarom dit programma zo laat kwam, maar kleine kinderen mogen natuurlijk geen dierenmishandeling zien...
Ik snap ook niet hoe iemand iets positiefs in zijn manier van 'trainen' kan zien, die paarden waren zo geschokt door die man dat ze zich niet eens durfden te verzetten, behalve die hengst dan... Hij kon mooie praatjes houden maar als je dan de praktijk zag... Nee dank je! Boos!
Het vreemdste vond ik nog dat al die mensen naar zijn demo's kwamen kijken, schijnbaar is zoiets in amerika heel normaal? Echt dit is het slechtste programma dat ik ooit op tv heb gezien!! Stoom uit je oren

Mijn paard de workaholic Haha!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:19

Woei! Heb Amerikaanse banden geleend van ome Monty (Shy Boy en Join Up) en die deden het nog ook in mijn video. En ondanks dat ik het een commerciële praatgrage vent vindt die in het echt nogal tegenviel krijg ik spontaan een overdosis respect voor hem als ik dit soort fluisterkereltjes op TV zie.Monty zegt bovendien dat hij zijn kennis heeft van de paarden en niet van God (daar gooien heel veel mensen het maar op als ze geen goed uitleg weten) Monty for Horse-Whisperer-President!

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:21

Ook Monty heeft een 'back-side' Lachen Lees het boek van zijn broer(en de rest van de familie) eens Lachen

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:58

Ja, weet ik, dat ie alles van zijn pa heeft gepikt en zijn pa onnodig zwart maakt. Feit is wel dat hij veel voor de paardenwereld betekend heeft. Eerlijk of oneerlijk, ik heb veel van zijn methode kunnen gebruiken bij Baduh en er vreselijk veel baat bij gehad. Ik als ongelovige Bubbels heb dus even op de site mijn reactie gepost, moest het even kwijt hoor, ging als volgt:
Al 2 weken van tevoren in mijn agenda gezet dat dit op TV zou komen. Had ik het maar niet gedaan. Dit is geen paardenfluisteraar dames en heren, dit is iemand die beweert dat hij een gave bezit (uiteraard gekregen van God, die hem niet zal tegenspreken in het programma, de paarden trouwens ook niet, hoewel een kenner van de lichaamstaal het onbegrip van de paarden direct herkent).Jammerlijk ook dat mijn tak van sport (western/natural horsemanship) weer bijzonder negatief uit de verf komt.Ongelukken zijn NIET normaal,en als ze al gebeuren in ruim 90% van de gevallen de schuld van de ruiter.Ik ben geen paardenfluisteraar en zal dat ook niet worden,maar ondanks dat ik pas 20 ben durf ik best te beweren dat ik duidelijk meer verstand heb van paardentaal en deze ook duidelijk veel beter versta en spreek als deze cowboy.Een gave die ik geleerd heb van de paarden, niet van God.Misschien toch eens documentaire uitzenden over Monty Roberts;de bekendste en meest gerespecteerde "fluisteraar"die er bestaat. Zeer gelovig (EO-proof dus),maar durft toe te geven dat hij zijn gave dankt aan een kudde wilde mustangs die hij bestudeerde.Tastbaar en bewezen. Hij heeft duizenden paarden vertrouwd gemaakt met de mens, een zadel, hoofdstel en berijder, maar heeft nog nooit iets gekneusd of gebroken onder het werken met deze jonge onervaren of zelf wilde paarden (Shy Boy bijvoorbeeld, ook op video verkrijgbaar) en ook de paarden hebben geen pijn gehad gedurende dit hele proces.Zowel fysiek als geestelijk niet.Als ik gelovig was geweest was ik nu beledigd omdat de God die ik zou respecteren verantwoordelijk wordt gehouden voor zoveel onzinnige uitspraken en daden. Ik hoop dit soort documentaires niet meer op tv te hoeven zien. Ze zijn een schande voor de échte paardenmensen.

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:42

Zo erg was het m.i. echt niet hoor. Hij rijdt de paarden op een wat vriendelijker manier in doordat hij het Licht had gezien. Toch nam hij er niet echt de tijd voor anders zou er niet zo gebokt worden bij het eerste ritje. De beesten waren er duidelijk nog niet aan toe, maar met publiek erbij moet je natuurlijk snel resultaat boeken!
Gemeen was hij niet, hij vond alleen dat hij door zijn geloof het recht en de plicht had dit te doen!!! Een EO verhaal dus waarin toevallig paarden voorkomen.
De aanval van de hengst vond ik wel heel schokkend, vooral de manier waarop. Hij ging recht op zijn doel af en wist precies wie hij hebben moest.
De paarden waren trouwens wel 2 jaar, dus aan kinderarbeid mag ook bij de EO en de Here gedaan worden...... (als je maar niet vloekt als je er af mietert! ).

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:45

Hij zag het licht, de hengst deed het uit.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:45

Ik als absoluut-niet-Christen ga hier mijn mond maar over houden. Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers