Wat mag je dragen in de halterklasse?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Wat mag je dragen in de halterklasse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 01:01

Met de Christmas Sale van Arthur in het vooruitzicht was ik benieuwd wat je eigenlijk allemaal mag dragen in halterklasses. Mag je enkel een net jasje/colbert dragen of ook zogenaamde slinkies? Ik ben namelijk compleet verliefd op onderstaand truitje, maar ja, als je zoiets draagt moet je ook wel goed zijn. En een persoon met een supermooi jasje moet niet degene zijn die zijn/haar paard niet vierkant kan zetten (dus... Gera....)

Maar ja, ik vind deze wel erg mooooi..

Afbeelding

Mocht deze niet mogen, mag je dan wel een simpele tweekleurige slinky dragen of echt enkel alleen een jasje (met eventueel een coltrui/slinky er onder)?

Signe

Berichten: 5807
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:24

ik weet het antwoord niet slinky met jasje erover?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 11:07

Je mag dragen wat je wilt, de "mode" veranderd continue, ook in de Halter. Op dit moment is een jasje "in" 10 jaar geleden was het een blouse... Ik draag onder een jasje ook een slinky.

Op het EK stond een Amerikaanse in een mooie vest over een 1 kleurige slinky.

Het truitje hierboven is erg mooi! Ik vind het niet een truitje "typisch" voor de halter, maar als jij het mooi vind mag je het gewoon aan. n inderdaad, als je zo gaat "opvallen" wel zorgen dat alles netjes staat Knipoog Haha! !

Ik ben lid van de Paint Horse Journal (moet je ook doen, echt een aanrader!) en daarin kijk ik niet alleen maar naar de mooie paarden op de foto's maar ook naar wat men draagt om ideen op te doen.

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:09

Het gaat er in de halterklas niet om hoe jij eruit ziet maar het gaat om je paard het truitje is heel mooi maar meer geschikt voor showklassen zoals pleasure, trail, show en horsemanship met dit soort opvallende kleding trek je juist de aandacht van de jury en als er dan iets fout gaat valt dat erg op, zorg in de halterklas dat je er schoon, simpel en netjes uitziet bv. een nette broek met jasje met daar onder een bloesje of een slinky, nette laarzen en hoed dat is mooi genoeg ga anders eens kijken bij een wedstrijd waar een halterklas gedaan word en je doet misschien wel een heleboel nieuwe ideeen op.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 13:33

Bedankt voor jullie antwoorden. Tja, ik weet eigenlijk wel dat zo'n truitje voor pleasure, horsemanship of showmanship is, maar ik vind hem heeeel mooi. Ach ja, dan kan ik nog even sparen, want ik zal in de aankomende tijd toch nog niet aan de 'rijdende' klasses meedoen.
Ik ben al bij behoorlijk wat halterwedstrijden aanwezig geweest en weet dat een jasje gebruikelijk is, maar ik was gewoon benieuwd of dat verplicht was of dat je ook iets anders mag dragen. In de showmanship gaat het natuurlijk om jezelf, dus dan moet je jezelf beter/chiquer aankleden. In de halter kan je zelf zelfs beter in het donker gaan denk ik, anders wordt de aandacht van je paard afgeleid.
Tja, ik begrijp het eigenlijk allemaal wel maar... dit truitje is zooo mooi. Nog even wachten en sparen dan maar. Eerst even een degelijk colbert aanschaffen.. *LOL*

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 22:55

Een jasje is wel het meest gebruikelijke maar dat hoeft niet perse en je hoeft ook niet perse in het donker gekleed te gaan trek iets aan dat qua kleur goed bij de kleur van je paard past. Ik kan voorlopig ook nog niet meedoen met de rijklassen mijn quarter is pas 1 jaar oud en ik heb ook zin om mee te rijden in de wedstrijden nou ja nog effe wachten.

14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 23:08

je mag van alles aan als het maar lange mouwen heeft en geen blote nek

14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 23:09

dat truitjes vind ik super gaaf maar meer iets voor de pleasure

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 23:56

gera schreef:
In de halter kan je zelf zelfs beter in het donker gaan denk ik, anders wordt de aandacht van je paard afgeleid.


Kan in bepaalde gevallen wel gunstig zijn...als je een lelijk paard hebt bijvoorbeeld Lachen Dan zou je kunnen zeggen: dan start je toch geen halter? Maar een hoop doen dat wel, stel dat de rest van de paarden lelijker is, dan word je toch eerste! Haha!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 23:59

een lelijk paard bestaat niet Boos! Stoom uit je oren

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:01

Haha! Tuurlijk wel Jos

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:01

XoNo schreef:
Kan in bepaalde gevallen wel gunstig zijn...als je een lelijk paard hebt bijvoorbeeld Lachen Dan zou je kunnen zeggen: dan start je toch geen halter? Maar een hoop doen dat wel, stel dat de rest van de paarden lelijker is, dan word je toch eerste! Haha!

Xono, wat is dit voor boerenwijsheid Verward

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:02

schoonheid zit van binnen Schijnheilig

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:04

Jos schreef:
schoonheid zit van binnen Schijnheilig

Hihihi, die Jos Blond

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:07

Boerenwijsheid? Het is gewoon zo. Dan kijk je niet goed genoeg vera. Ik zie genoeg paarden in de halter waarbij ik me afvraag waarom ze in godsnaam meedoen. In dat geval kunnen die mensen die die paarden voorbrengen beter opvallende kleding aan. De aandacht op iets anders laten vestigen. Iets heel simpels eigenlijk. Sommigen doen het voor de punten, sommigen voor de ervaring en sommigen denken echt dat ze een mooi halterpaard hebben. Ik snap niet waarom je dit met boerenwijsheid linkt?

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:10

wat is er op tegen om aan de halter mee te doen voor ervaring?
en waarom moet je er dan ook nog eens opvallend uit gaan zien Verward
je moet iets aantrekken wat bij je past en waar in je je prettig voelt.

in mijn geval ..............pippi langkous Clown vlechtjes omhoog. Cool
ik leid in iedergeval dan wel de aandacht af van mijn minder geschikt halter paard. en wie weet ook wel de aandacht van de "mooie halter paarden" en....................wie weet win ik dan wel
Laatst bijgewerkt door Jos op 30-11-03 00:17, in het totaal 3 keer bewerkt

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:13

Je geeft nu al zelf antwoord op je eigen vraag in je vorige reactie.
Citaat:
Dan zou je kunnen zeggen: dan start je toch geen halter? Maar een hoop doen dat wel.

Jij vindt dat zij een lelijk paard hebben maar misschien doen ze dat voor de volgende redenen:
Citaat:
Sommigen doen het voor de punten, sommigen voor de ervaring en sommigen denken echt dat ze een mooi halterpaard hebben.


So what Verward Dan draait het echt niet om je kleding, hoor. Het kan je eventueel helpen als de jury twijfelt tussen twee paarden maar dan nog.
Ik heb paardjes gezien, dik in hun vacht met mensen die zich nu niet bepaald aan de "kledingvoorschriften" hielden en toch werden ze hoog geplaatst.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:17

Dan hadden ze duidelijk een mooi paard vera.
Er is niets op tegen om mee te doen voor de ervaring (jullie gaan nu zelf dingen concluderen jongens). Dat heb je mij nergens zien schrijven. Alleen is het dan wel verstandig om je paard door een opvallend iemand voor te laten brengen. Sommige jury's hebben gewoon een voorkeur voor een bepaald geslacht of hoe diegene eruit ziet. Kan je een plaatsing of twee schelen!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:29

dan vraag ik Tatjana om mijn paard voor te brengen Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:52

LOL Haha! Misschien dat het nog helpt ook Lachen
Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel dit helemaal niet verkeerd ofzo, maar ben gewoon realistisch.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 11:09

XoNo"]
[quote="gera schreef:
In de halter kan je zelf zelfs beter in het donker gaan denk ik, anders wordt de aandacht van je paard afgeleid.


Kan in bepaalde gevallen wel gunstig zijn...als je een lelijk paard hebt bijvoorbeeld Lachen Dan zou je kunnen zeggen: dan start je toch geen halter? Maar een hoop doen dat wel, stel dat de rest van de paarden lelijker is, dan word je toch eerste! Haha!
[/quote]

Hmm.... ik heb op het EK in het creme geshowd, en het is toch prima gedaan en zeker niet omdat ik dacht dat mijn paarden lelijk waren.
Zolang je er maar proffesioneel en serieus uit ziet.
Jojo heeft haar hengst in het Roze geshowd! Heel gewaagd, maar toch zag het er goed uit.

Het "totaal" plaatje moet gewoon netjes zijn, ik zou met een lelijk paard ook niet "opvallende" kleren aan doen, je wil dan juist niet te "raar" of "ongewoon" over komen, dan wordt je denk ik minder serieus genomen en wordt je juist nog lager geplaatst.
Juist met een "lelijk" paard heel prof en serieus showen en je zult zien dat je het nog aardig doet.