Wie kent deze Quarters?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:35

ik ben een slechte spaarder dus dat reserve potje is bij mij zeker niet vol, vandaar dat ik dus een verzekering heb .
Ik heb dr niet voor de volle waarde verzekerd want dan gaat die vergelijking inderdaad wel op. Dan betaal je je scheel aan premies....!
Ik heb genoeg verzekerd om een fikse operatie te kunnen bekostigen en ze dan niet kunnen zeggen dat de kosten van de operatie de waarde van mn paard overstijgen en er dus niet meer dan de waarde wordt uitgekeerd..... (nog een keer lezen anders snap je het niet )

JoyRider

Berichten: 1206
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:52

cissy schreef:
ik ben een slechte spaarder dus dat reserve potje is bij mij zeker niet vol, vandaar dat ik dus een verzekering heb .
Ik heb dr niet voor de volle waarde verzekerd want dan gaat die vergelijking inderdaad wel op. Dan betaal je je scheel aan premies....!
Ik heb genoeg verzekerd om een fikse operatie te kunnen bekostigen en ze dan niet kunnen zeggen dat de kosten van de operatie de waarde van mn paard overstijgen en er dus niet meer dan de waarde wordt uitgekeerd..... (nog een keer lezen anders snap je het niet )


Jaja, snap het prima: dat is dat total loss verhaal bij auto's volgens mij Als het oplappen meer kost dan je paard waard is krijg je geld voor een nieuw paard, toch?

PocoMisss
Berichten: 384
Geregistreerd: 07-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:33

Ik wil geen nieuw paard!! ik wil die ik nu heb!! Dus total loss of niet als het mogelijk is wil ik dat hij/ zij geholpen wordt en dus ben ik niet meer verzekerd. Mijn vriendin had een Dood/ ongevallen verzekering, haar quarter had een longprobleem en een lekkende hartklep. Om hem verder lijden te besparen heeft ze hem in laten slapen, ze heeft uitgebreid contact gehad met de verzekering en die wilde steeds maar geen uitsluitsel geven dus uiteindelijk koos ze voor inslapen (op dringend advies van de dierenarts). Ze kreeg geen cent want ze had moeten wachten op het advies van de verzekering en dit paard had toch nog wel als hobbelponny in een of andere les mee gekund??

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:20

JoyRider schreef:
Jaja, snap het prima: dat is dat total loss verhaal bij auto's volgens mij Als het oplappen meer kost dan je paard waard is krijg je geld voor een nieuw paard, toch?

Wat je met het uitgekeerde bedrag doet is jouw zaak , maar meer als de verzekerde waarde krijg je niet.

@PM: Dat is helaas maar al te vaak hoe het er bij een verzekering aan toe gaat.

Smoske

Berichten: 922
Geregistreerd: 18-01-05
Woonplaats: AS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:25

@pocomiss: ik herken hetgeen je schrijft wel...helaas...als de verzekering niet vind dat je paard ingeslapen moet worden dan weigeren ze uit te betalen indien je het wel doet. Het moet in principe al half dood liggen...dan zou ik ook voor het dier kiezen en niet voor het geld hoor.

Het afzonderlijk sparen of geld apart houden voor een voorval met hun paard doen een aantal mensen die ik ken. Op het moment lukt me dat gewoon niet en betaal ik voorlopig nog braafjes de verzekering. Ik hoop wel nooit in bovenstaande situatie terecht te hoeven komen.

PocoMisss
Berichten: 384
Geregistreerd: 07-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:27

@SM ja op het moment dat al jouw gevoelens bloot liggen en je van ellende niet meer weet waar je het zoeken moet houdt de verzekering het hoofd koel en heeft EN al jouw jaren premie EN speelt met jouw gevoelens. Mijn advies, leg elke maand een klein bedrag opzij dan kun je op het moment ZELF over jouw gespaarde geld beslissen. De gevoelens en de emoties zijn al genoeg op zo'n moment!!!

PocoMisss
Berichten: 384
Geregistreerd: 07-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:30

@Smoske, om die reden heb ik ook jarenlang een verzekering gehad maar als je alle kleine lettertjes leest zijn er vele uitsluitingen en vele criteria waar je aan moet voldoen. De verzekering wordt er uiteindelijk alleen maar beter van, dat is de enige garantie die je hebt!!

Smoske

Berichten: 922
Geregistreerd: 18-01-05
Woonplaats: AS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:36

Welke verzekering is bij jullie in nederland eigenlijk een veel genomen? Ik ben bij Catherine De Buyl.

PocoMisss
Berichten: 384
Geregistreerd: 07-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:46

Ik had mijn paarden eerst bij Amev, toen Agria en dat werd later Interpolis.

Smoske

Berichten: 922
Geregistreerd: 18-01-05
Woonplaats: AS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:48

PocoMisss schreef:
Ik had mijn paarden eerst bij Amev, toen Agria en dat werd later Interpolis.


Ik had mijne eerst bij Fairmount ben ben toen overgestap. Die waar ik nu bij ben is best een groot agentschap. Die wat jij opnoemt ken ik niet maar Nederland en België zal wel weer een verschil zijn hé.

PocoMisss
Berichten: 384
Geregistreerd: 07-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:56

Ik betaalde toen iets van 70 gulden per maand, op jaarbasis 840 gulden (380 euro), ik had 3 paarden verzekerd dus tel uit.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:10

Eerst heette het Hippo en toen gingen ze samen met Amev. Verder heb ik nog een verzekering lopen bij De Friesche Onderlinge.

Smoske

Berichten: 922
Geregistreerd: 18-01-05
Woonplaats: AS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:21

ja, het bedrag loopt inderdaad op. Ik heb een basisverzekering waar hospitalisatie voor koliek en breuk bij zit, sterfte en diefstal. Het uitbreiden kost meteen het dubbel en ja, ergens moet je een grens trekken hé.

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 23:15

Sugarmiss schreef:
Eerst heette het Hippo en toen gingen ze samen met Amev.


Dat heet nu dus weer Hippo Zorg B.V. Die verzekering had ik ook, maar is nu dus stopgezet. Mijn paard is nog tot juli verzekerd.

En idd, die verzekeringen willen er zelf beter van worden en dat worden ze ook. Wat mij betreft is een paardenverzekering meer een illusie. Het is gevoelsmatig een veilig idee, maar je houd vooral jezelf (en je bankrekening) voor de gek.

bugsy

Berichten: 369
Geregistreerd: 16-02-03

Re: Wie kent deze Quarters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 09:30

Sorry hoor maar zijn we niet een beeeeeeeeeetje of topic?!
>;)

JoyRider

Berichten: 1206
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re: Wie kent deze Quarters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:15

bugsy schreef:
Sorry hoor maar zijn we niet een beeeeeeeeeetje of topic?!
>;)


Owja: Nee, ik ken die paardjes niet

EefjedeKort
Berichten: 62
Geregistreerd: 23-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 08:39

hee! sorry dat ik nog reageer in dit topic. maar ik weet waar JM magical moment staat.
en hoe het met haar gaat.
ik heb namelijk ook een paardje van haar!
maar met jm magical moment gaat het erg goed ze loopt nog steeds in de lessen mee en is topfit.
ze staat op manege dorst in dorst en als je nog een telefoon nummer wil moet je maar een berichtje sturen naar me dan kan ik je die geven.

ook kan ik je via je mail een paar fotos sturen als je dat wilt.

xx
eefje

Jansbo
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:34

Sorry weet dat dit al een oud topic is maar was benieuwd of je al meer informatie weet over jm magic moments stuur mij anders pb ik weet er meer over