Pubertijd!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 20:45

cornelie schreef:
(onder het mom, been there, done that Clown )

OK, ik sta open voor suggesties! Haha!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 23:15

Oke, 3 effectieve oplossingen:
- leer hem achterwaarts te gaan, zo leert hij dat hij ook wel eens van je weg moet om iets te krijgen ipv altijd naar je toe komen. (minst sterke uit eigen ervaring)

- Time Out. Zodra hij opdringerig is loop je direkt weg met alles. Niet straffen oid gewoon neutraal weglopen totdat je uit zicht bent. Nee, dit is geen beloning, dit is juist wat je paard niet wil want jij loopt weg, en dat lekkers dus ook. Na een paar minuten weer terugkomen en gewoon weer verder gaan. Na een aantal herhalingen valt het kwartje echt wel.

- van alles tegelijk vragen. Oke er zullen best wel uitzonderingen zijn, maar je paard kan niet flemen, eten, linkervoet optillen, achterwaarts gaan en knielen tegelijk. Dus terwijl hij nog maar net aan het smikkelen is direkt het volgende vragen en hem dus gewoon geen mogelijkheid geven om te gaan klieren.

En uiteraard hoe meer respect je krijgt hoe beter het ook wordt.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 00:16

Het is zo grappig als je het leest want ik zie het allemaal voor me Haha!

Met een time out staat hij echt heeel beteuterd te kijken en ik zie Digger een dubbele flikflak salto mortale doen voor dat ene lekkere snoepje terwijl hij fleemt, hoefje geeft en eem buiging maakt Bloos

Ik denk dat de time out versie het beste bij hem werkt. Daar baalt hij altijd stevig van als ik van hem weg loop. Deze doe ik nu ook (samen met andere oefeningen) voor het happen. Hij vind het echt verschrikkelijk Ach gut

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 08:45

Dierenbeul Knipoog Straks krijgt hij nog verlatingsangst en daardoor bindingsangst. Hoe moet het dan met zijn toekomstige vriendinnetjes??

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 09:38

cornelie schreef:
Dierenbeul Knipoog Straks krijgt hij nog verlatingsangst en daardoor bindingsangst. Hoe moet het dan met zijn toekomstige vriendinnetjes??


Ja Vera denk je wel aan zijn toekomstige vriendinnetje Knipoog Haha!

FOTO`S van JOELYN TABASCO TARI
viewtopic.php?f=53&t=463826
CHARENE IS NU CHARITA

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:13

Ik heb het ookm meegemaakt. Toen ik banish net had, beet hij in alles wat hij zag.
En dan onschuldig kijken. Zo van: "Ik wil alleen even proeven"
Ik ben ook direct gestopt met hem eten uit de hand geven. En op vaste momenten wat geven. Als ik bij hem aankom, krijgt hij een appel of een wortel in zijn bak. En als ik hem weer terug zet in zijn box krijgt hij ook wat in zijn bak.
Ondertussen zijn we zover dat hij wel weer af en toe wat uit de hand krijgt. Bijvoorbeeld bij het apporteren oid. Maar verder krijgt hij dus niks. Scheelt echt enorm.
En van dat happen in het touwtje. Banish loopt eigenlijk altijd als ik hem meeneem met zijn touw in zijn mond. Zolang hij het alleen in zijn mond houdt, vindt ik dat prima. Ik hoor wel eens op stal dat mensen het typisch iets voor Banish vinden. En ik vind het prima Lachen Hij loopt netjes mee en dat is het belangrijkste.

Banish-foto's van Gera in mijn profiel!!!

WWW.HUIZERD.NL/KONIJNEN

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 13:31

Wat zijn die Pat Parelli oefeningen toch heerlijk!
Digger is weer helemaal een braaf ventje aan het worden. vandaag een heel eind met hem gewandeld en hij was super lief en vrolijk. Kon het niet laten om affentoe even heerlijk te bokken en te springen maar alles heel netjes en keurig beheerst.
Onderweg ook nog even wat oefeningen gedaan en hij gedroeg zich meteen voorbeeldig! Lovers
Grenzen stellen en paardentaal spreken is duidelijk het beste wat je kunt doen. Slaan hoeft echt niet! Cool

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers