westernrijden: moeilijk om te leren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 19:54

manzano schreef:
Hoi hoi! Ten eerste hartstikke fijn dat weer kunt rijden. Ik begreep dat je nu ook op rival rijdt?? Echt gaaf!
Maar wil je gaan westernrijden op een paard van de manege? Of met Mi of Ri (:D)? Ik heb 2 wk achter elkaar elke dag western gereden (vakantiewerk op een westernstal) en ik vond het helemaal niks. Maar ik had dan ook geen leuke instructrice en ik denk dat dat toch heel erg belangrijk is. Als je net begint is het wel belangrijk dat zo iemand leuk is, anders wordt/blijf je ook niet enthousiast.

hihi ja ik is weer blij om te kunnen rijden ik ga geen western op mi rijden. op dit moment helemaal niet op mi rijden wil westernles gaan nemen en wie weet dat mijn toekomstige veulen wel een heus westernpaard word *LOL*

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:00

Hoi,

Ik rij ongeveer 10 jaar paard op de Engelse manier. Sinds juni dit jaar rij ik naast het Engelse ook western. Western rijden is het beste wat me overkomen is wat betreft paardrijden!!
Ik had namelijk altijd het probleem om rechtop te blijven zitten (ik kroop naar voren met mijn schouders) vanwege die teugels die je zo strak moet vasthouden. Sinds ik western rij, zit ik kaarsrecht en kan ik "zonder" de teugels rijden.
Dankzij het western rijden heb ik veel meer zelfvertrouwen en kan ik nu Loran beter rijden (op Loran rij ik wekelijks nog Engels).
Ik heb geen problemen met het onderscheiden van Engels en Western. Ik merk op Loran dat hij ook op de "westernhulpen" reageert. Niet zo erg en snel als een westernpaard maar toch.
Ik raad het je in ieder geval aan om het een paar lessen te proberen. Ik ben dolblij dat ik dat gedaan heb OK dan!