Iemand ervaring met de Pessoa longeerteugel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 20:54

werkt er iemand met zo'n ding en wat zijn de ervaringen er mee ?


banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 22:21

Ik heb Banish ermee gelongeerd toen ik mijn stuitje gekneusd had. Hij loopt er heerlijk laag mee zonder dat je druk uitoefend. Hij had de neiging om af en toe flink te bokken, maar dat krijgt hij met een pesoa direct weer zelf terug. Ze leren er echt netjes laag mee te lopen en gaan hun rug lekker gebruiken. Volgens mijn bescheiden mening is het beter dan dat je ze alleen aan de voorkant begrensd. Ik heb er nog geen centjes voor, maar zou er wel graag 1 willen kopen. Het werkt echt plezierig.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 08:31

Fantastische longeerhulpje. vooral omdat je ze heel lang en laag in kan stellen en de achterhand bevorderd wordt met een lekkere lossen rug.
Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 09:08

hoe werkt de pessoa-teugel dan?

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 12:16

Hoi, ik heb er zelf ook 1 en ik vind het een ideaal ding. Ook ik heb het toen aangeschaft omdat vaak met hulpteugels etc de achterhand totaal niet geactiveerd wordt. Zelf maken is ook heel makkelijk te doen, gewoon ff naar een zeilwinkel alle onderdelen halen.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 15:27

pessoa is perfect. Ik zie paarden er gewoon beter van worden.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 18:42

Ik gebruik de pessoa 2 keer in de week. Het hoort gewoon bij mijn training. Het is een fantastisch hulp middel, de paarden gaan er absoluut lekker op lopen. Ze gaan hun ruggen goed gebruiken en de achterhandhand drijf je er goed onder. Je kan het paard echt aan het werk zetten. Flink veel overgangen rijden enzo. Het is niet zomaar longeren, het is werken aan de spieren en de gangen van het paard. Ik raad het je dus aan. Ik zelf zet hem niet strak trouwens.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-01 20:38

Nou we hebben hem vandaag voor het eerst gebruikt bij Mac. Inderdaad een heel mooi hulpmiddel.

We hadden hem nog erg los zitten zodat hij er aan kon wennen. Alleen tijdens de galop heeft hij 1x een beetje gebokt omdat hij zijn hoofd omhoog deed en "schrok" van het strakker trekken van de band achter zijn kont.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marianne op 2001-09-01 21:39 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers