KAN HET NOG GOED KOMEN DEEL 3 (Jan en alleman)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 21:23

Ods schreef:
Maar ik krijg een beetje het idee dat je een persoonlijke vete aan het belichten bent.

Persoonlijk word ik er een beetje moe van, ookal spui je het hier er word toch niet opgereageerd!! Nooit in je Face, altijd achter je rug, so be it! Blijkbaar hoort dat er gewoon bij, willen we allemaal lekker L*llen over de ander, ik merk gewoon dat iedereen daarvan smult Mensen zijn nou eenmaal schijnheilig! Werkelijk. Mooie praatjes maar in real life ho maar. Iedereen weet dit. Ik heb me nu ook weer even laten gaan Schijnheilig

Maar dit soort topics blijven openen heeft gewoon geen zin! Zeg wat je op je hart heb of zwijg en ga verder met je eigen hobby!!


Sorry hoor, maar wat een onzinnige opmerkingen........
Peter is heerlijk op dreef, heeft een doel en wil ons erin betrekken.......prachtig toch, ook al hoef je er natuurlijk niet mee 'eens' te zijn.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 22:06

marianne schreef:
Voor mij is het een bron van nieuws en vermaak zoals een krant, een tijdschrift, radio en tv dat ook zijn. Met het voordeel dat je hier ook nog mensen kan leren kennen Lachen . Ingewikkelder en belangrijker moet je het volgens mij niet willen maken.


Ja je hebt gelijk, gewoon door gaan met elkaar afbranden, dat is het simpelste wat er is.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38767
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 22:22

FlyingHigh schreef:
Sorry hoor, maar wat een onzinnige opmerkingen........
Peter is heerlijk op dreef, heeft een doel en wil ons erin betrekken.......prachtig toch, ook al hoef je er natuurlijk niet mee 'eens' te zijn.


Ach iedereen kraamt wel eens wat uit hé FlyingHigh? Schijnheilig

Als je goed had gelezen wat ik had geschreven had je deze opmerking ook niet geplaatst....of juist wel, blijken mij vermoedens die ik geschreven heb alleen maar waar te zijn

Verder mag je, ook als je het er niet mee eens ben, je mening geven! Ook al ben jij het daar niet mee eens.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 22:26

Ik begreep je post ook niet zo goed hoor Ods Scheve mond
Vooral dat stuk persoonlijke vete niet, het is toch gewoon een beschrijving van de ontwikkelingen tot nu toe? Wel eens handig om te lezen voor een nieuwkomer Lachen

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 22:27

Ods schreef:
Maar ik krijg een beetje het idee dat je een persoonlijke vete aan het belichten bent.

Persoonlijk word ik er een beetje moe van, ookal spui je het hier er word toch niet opgereageerd!! Nooit in je Face, altijd achter je rug, so be it! Blijkbaar hoort dat er gewoon bij, willen we allemaal lekker L*llen over de ander, ik merk gewoon dat iedereen daarvan smult Mensen zijn nou eenmaal schijnheilig! Werkelijk. Mooie praatjes maar in real life ho maar. Iedereen weet dit. Ik heb me nu ook weer even laten gaan Schijnheilig

Maar dit soort topics blijven openen heeft gewoon geen zin! Zeg wat je op je hart heb of zwijg en ga verder met je eigen hobby!!


Zo, ik en een persoonlijke vete, haha. Nou misschien toch dan, ik zal mijn even laten gaan.
Waar ik persoonlijk een beetje moe van wordt Ods, is dat ik kinderen in deze sport heb zitten, die elke keer weer geconfronteerd worden, met een verdorven mentaliteit, en ongenuanceerde mening van gefrustreerd geraakte door jalousie verscheurde personen, waar zij op die leeft tijd nog niet echt raad mee weten. En ik hoop met het openen van dit soort topics, misschien een aantal mensen te bereiken die net als ik inzien, dat wij elkaar stuk maken.
En wat ik op mijn hart heb, zeg ik gewoon, en zwijgen zal ik nooit. En met de hobby zit het wel goed, in de toekomst kom je ons vanzelf tegen.

Peter.

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 22:35

Laten we er hier geen persoonlijke vete van maken. Anders moet ik straks de titel nog gaan aanpassen Lachen

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 23:03

Sugarmiss schreef:
Laten we er hier geen persoonlijke vete van maken. Anders moet ik straks de titel nog gaan aanpassen Lachen


Nee hoor, want ik weet niet welke persoonlijkheid hier achter schuil gaat.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 23:14

GoedVetMan schreef:
En wat ik op mijn hart heb, zeg ik gewoon, en zwijgen zal ik nooit. En met de hobby zit het wel goed, in de toekomst kom je ons vanzelf tegen.

Peter.

Ik mag het toch hopen dat we jullie nog weer tegen komen
OK dan!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 00:24

Ods"]
[quote="FlyingHigh schreef:
Sorry hoor, maar wat een onzinnige opmerkingen........
Peter is heerlijk op dreef, heeft een doel en wil ons erin betrekken.......prachtig toch, ook al hoef je er natuurlijk niet mee 'eens' te zijn.


Ach iedereen kraamt wel eens wat uit hé FlyingHigh? Schijnheilig

Als je goed had gelezen wat ik had geschreven had je deze opmerking ook niet geplaatst....of juist wel, blijken mij vermoedens die ik geschreven heb alleen maar waar te zijn

Verder mag je, ook als je het er niet mee eens ben, je mening geven! Ook al ben jij het daar niet mee eens.
[/quote]

Kijk, dit sfeertje proef ik dus ook veelvuldig op de wedstrijden. Patricia meent een probleem met me te hebben. Heel vervelend, want ik kén haar niet eens. Ondertussen wel vuile steken geven op dit forum maar mij verder niet benaderen per pb om het een en ander uit te praten. Ik heb Patricia nu een pb gestuurd en ik neem aan dat er als grote volwassen mensen over gepraat kan worden...... Schijnheilig .

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38767
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 02:43

GoedVetMan;

Goh nou ik vermoede al zoiets, dat er toch meer was dan je schreef. Maar een dikke pluim voor je dat je er toch zo eerlijk en open vooruit komt! OK dan!

FlyingHigh;

Pb is verzonden hoor! Als je door mijn reacties denkt dat ik het geheel over jou hebt bied ik daarvoor mijn excusses aan Ach gut

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 09:52

GoedVetMan"]
[quote="marianne schreef:
Voor mij is het een bron van nieuws en vermaak zoals een krant, een tijdschrift, radio en tv dat ook zijn. Met het voordeel dat je hier ook nog mensen kan leren kennen Lachen . Ingewikkelder en belangrijker moet je het volgens mij niet willen maken.


Ja je hebt gelijk, gewoon door gaan met elkaar afbranden, dat is het simpelste wat er is.
[/quote]


Afbranden? Daar heb ik het toch helemaal niet over!!!!! Dat is toch echt jouw eigen interpretatie van "vermaak" en dat zegt dan helaas veel over de manier warop jij tegen de zaken aankijkt Ach gut

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 10:38

GoedVetMan schreef:
Deel 3


Voorbeeld, in logistiek Nederland, heeft op een gegeven moment ook zoiets plaats gevonden.
Alle beroeps chauffeurs moesten een diploma hebben om in het beroeps goederenvervoer te mogen werken. Hier hadden zij voor bedacht, dat de chauffeur die voor 1957 geboren was, vrijstelling kreeg, mist hij aan een aantal jaren voldeed dat hij het beroep uitoefenden.
Chauffeurs tot zeg maar, 1965 moesten een soort van lichten cursus doen om te mogen blijven rijden, en alles wat er geboren was na deze datum heb gewoon een volledige opleiding moeten volgen om werkzaam te zijn in het beroepsgoederenvervoer.

Je zou best in een bepaalde vorm ook iets kunnen bedenken, waarmee je aan de gang zou kunnen gaan binnen onze sport.

Is de durf, en lef er om zover te gaan in deze? Of sta ik nu helemaal buiten deze wereld met dit idee.

Schieten maar

Peter.


Een tijdje geleden heeft er in het WRAN blad gestaan dat ze vrijwilligers zochten om mee te helpen aan de Federatie. Is het geen idee voor jou en voor de anderen die goede ideeen hebben OK dan! , om zich als vrijwilliger o.i.d. op te geven? Het is een heel goed idee hoor om hier te discussieren, maar volgens mij kun je er pas echt wat aan doen, als je echt meedenkt en meehelpt met de mensen die er toch ook mee bezig zijn. Het is toch leuk om de positieve krachten te bundelen. Bovendien zoeken ze bijna bij elke vereniging wel vrijwilligers. Dus plek zat om er echt wat mee te doen Haha!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 11:55

Ods schreef:
GoedVetMan;

Goh nou ik vermoede al zoiets, dat er toch meer was dan je schreef. Maar een dikke pluim voor je dat je er toch zo eerlijk en open vooruit komt! OK dan!

FlyingHigh;

Pb is verzonden hoor! Als je door mijn reacties denkt dat ik het geheel over jou hebt bied ik daarvoor mijn excusses aan Ach gut



We hebben ge pb-t en alles uitgepraat, geen persoonlijke vete, gelukkig. Fijn dat we het er zo even over hebben gehad, Ods, OK dan! .

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38767
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 12:42

FlyingHigh schreef:
We hebben ge pb-t en alles uitgepraat, geen persoonlijke vete, gelukkig. Fijn dat we het er zo even over hebben gehad, Ods, OK dan! .


Zeker FlyingHigh Haha!

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 22:57

Francisca schreef:
Een tijdje geleden heeft er in het WRAN blad gestaan dat ze vrijwilligers zochten om mee te helpen aan de Federatie. Is het geen idee voor jou en voor de anderen die goede ideeen hebben OK dan! , om zich als vrijwilliger o.i.d. op te geven? Het is een heel goed idee hoor om hier te discussieren, maar volgens mij kun je er pas echt wat aan doen, als je echt meedenkt en meehelpt met de mensen die er toch ook mee bezig zijn. Het is toch leuk om de positieve krachten te bundelen. Bovendien zoeken ze bijna bij elke vereniging wel vrijwilligers. Dus plek zat om er echt wat mee te doen Haha!

Oeps, misschien is er al contact gelegd.

Peter.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:02

Het probleem met de westernsport is dat er een paar mensen zijn die zo zakelijk zijn ingesteld dat het ten koste van hun paarden gaat. Mensen onthouden veel sneller een angstig paard dat slecht behandeld word dan een vrolijk paard en vormen zo binnen de kortste keren een behoorlijk zwart/witte mening over de westernsport, terwijl die naar mijn mening (mits goed beoefend) heel veel kan betekenen voor ruiter en paard en vooral een band tussen die 2. Vooral op wedstrijden zie ik veel afkeer ontstaan jegens de westernsport omdat beginners zien hoe grote namen soms hard tegen hun paarden zijn. Als mensen wat meer de diervriendelijke en ontspannende manier van rijden op wedstrijden zouden gebruiken zal je zien dat de beginners en buitenstaanders ook niet meer op hun achterste benen staan en eerder warmlopen om het zelf ook te proberen. De enige reden waarom de westernsport bij sommigen een slechte naam heeft is omdat een bundeltje bekende namen bewijzen dat western ook slecht kan zijn voor je paard.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 00:19

bubbels schreef:
Het probleem met de westernsport is dat er een paar mensen zijn die zo zakelijk zijn ingesteld dat het ten koste van hun paarden gaat. Mensen onthouden veel sneller een angstig paard dat slecht behandeld word dan een vrolijk paard en vormen zo binnen de kortste keren een behoorlijk zwart/witte mening over de westernsport, terwijl die naar mijn mening (mits goed beoefend) heel veel kan betekenen voor ruiter en paard en vooral een band tussen die 2. Vooral op wedstrijden zie ik veel afkeer ontstaan jegens de westernsport omdat beginners zien hoe grote namen soms hard tegen hun paarden zijn. Als mensen wat meer de diervriendelijke en ontspannende manier van rijden op wedstrijden zouden gebruiken zal je zien dat de beginners en buitenstaanders ook niet meer op hun achterste benen staan en eerder warmlopen om het zelf ook te proberen. De enige reden waarom de westernsport bij sommigen een slechte naam heeft is omdat een bundeltje bekende namen bewijzen dat western ook slecht kan zijn voor je paard.

Ik kan mij eigen best vinden in jou mening, maar wat heeft dit nou te maken met zakelijk ingesteld zijn. Of begrijp ik het niet?

Peter

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:21

Dat sommige mensen die zakelijk ingesteld zijn voor hun bedrijf paarden razendsnel hardhandig inrijden, uitbrengen op wedstrijden en ze als wrakken de dekdienst indoen. Dat is een link met dat zakelijke. En als je een bedrijf wilt of hebt in de westernsport zal je er rekening mee moeten houden dat er mensen zijn die hele verkeerde reclame maken voor jouw bedrijfstak.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 00:32

bubbels schreef:
Dat sommige mensen die zakelijk ingesteld zijn voor hun bedrijf paarden razendsnel hardhandig inrijden, uitbrengen op wedstrijden en ze als wrakken de dekdienst indoen. Dat is een link met dat zakelijke. En als je een bedrijf wilt of hebt in de westernsport zal je er rekening mee moeten houden dat er mensen zijn die hele verkeerde reclame maken voor jouw bedrijfstak.

Okay het muntje valt bij mij. Het is ook al laat hé

Peter

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:36

Haha, ik weet niet eens of ik wel echt inga op waar dit topic over gaat. Is voor mij ook laat, maar ik liep er vanmiddag toevallig over na te denken. Lachen