WAAR GING HET AL MIS???????????? (Het begin)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:59

Gisela schreef:
Naar wat ik altijd heb begrepen zijn er in Nederland 3 pioniers geweest, misschien is de derde iets minder bekend, de eerste 2 ''groten", Willem Burgmeijer (helaas denk ik dat weinig hedendaagse westernruiters deze man niet hebben zien rijden/trainen en jammer genoeg veel te vroeg overleden), Henk van Amstel (nog steeds onder ons, niet meer zelf actief in de wedstrijden voor zover ik weet, wel gezien op het NK), en de 3de minder bekende, Frans Flaton (ook niet meer actief in de wedstrijden volgens mij).

Groetjes, Gisela


Ik heb Willem nog zien rijden en de eerste NK na zijn overlijden stond bijna al het publiek op de banken omdat Rieky toen ondanks haar verdriet toch van start ging.
Wat een applaus kreeg zij toen en daarmee natuurlijk ook veel steun

Op dat moment was er wel maar een western wereldje en wel een wereldje dat achter Rieky stond.

Heb bijna nooit kippevel bij een wedstrijd maar toen wel en zal het ook nooit vergeten


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:06

FlyingHigh schreef:
He, ROM, ik ken dus ook bijna alle paarden wel, maar de ruiters die erbij horen ken ik heel vaak niet van gezicht, helemaal niet wanneer ze hun hoed af hebben, hihiiiii..........
ALs ik eens in gesprek met ze ben geweest, vergeet ik hun gezichten dus niet meer, wel hun namen soms.

Daarom ben ik altijd zo blij met startnummers Cool
Net als bij de military, errug handig Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:57

sil schreef:
oke.... normaal ben ik niet zo druk met bokt en reageer ik ook niet overal maar op! waarom nu dan wel......? De laatste tijd wordt er veel gediscussieerd (moeilijk woord! haha) op bokt en veel gesproken over afgunst in het western wereldje en iedereen heeft daar zo zijn mening over hoe het komt en hoe het zou moeten zijn, nou ik dus ook en mijn mening zal velen waarschijnlijk verbazen!
Al die mensen die op shows komen en het daar als naar ervaren omdat sommigen niet vriendelijk of soms zelf echt gemeen zijn kan ik niet begrijpen!
Ik zelf ervaar het allemaal heel anders...... Ik vond de sfeer b.v op het wran n.k erg goed en leuk.
Mensen die zelf reden maakten een praatje als ze elkaar tegen kwamen, besproken uitslagen en dronken s'avonds gezellig wat met elkaar.
In alle vroegte stond je soms te wachten bij de spuitplaats en ook dan werd en gegroet en gebabbeld terwijl we allemaal haast hadden of dachten te hebben.
De mensen die in mijn klasse reden waren niet aardiger of onaardiger dan de mensen die juist helemaal die niet tegen mij hoefte te rijden!
Ik probeer aan te geven dat mijn ervaring dus heel anders was dan de meeste hier aan gaven.
Dan heb je nog het "wereldje"..... daar vertoef ik dus ook in en heb zoveel eigen waarde dat ik mij niet druk hoef te maken over wat er over mij of onze stal gekletst wordt. en daar zit denk ik het grootste probleem in..... hoe drukker je maakt over wat er gekletst wordt hoe minder eigen waarde je hebt volgens mij.
Ik heb het dik naar mijn zin in het "wereldje" en voel niet wat andere duidelijk wel voelen en willen veranderen.
Wat mij betreft mag alles blijven zoals het is want tegen mij zijn de meeste aardig en helemaal de mensen waar ik respect voor heb en de rest..... zijn mijn aandacht en verspilling van energie niet waard!
groeten sil


Zo heb ik het tot nu toe ook ervaren, veel ligt ook aan je eigen instelling.
Eerlijk gezegd denk ik dat hier, op bokt, meer gepraat en geroddeld en gestoken wordt dan op de wedstrijden.
Juist door wat ik hier veel lees wil ik liever niet in NL op wedstrijd gaan. Waarom? Omdat ik niet echt zin heb om een "Topic" te worden.

Maar, op wedstrijd zelf vind ik het wel mee vallen. Op het EK waren een aantal Nederlanders waar ik heel gezellig met heb zitten kletsen etc. Op het Wran NK heb ik zelf niet geshowed, maar was met Christien mee en heb het ook erg leuk gehad.
Op Saasveld ook weer, was weiliswaar wat kleiner, maar gemoedelijk en men zei gewoon gedag.
Aan de andere kant ben ik zo vriendelijk geweest een Nederlander op een wedstrijd te helpen en daar kon geen glimlach of bedankje vanaf.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 16:17

FlyingHigh schreef:
Kom ik op een wedstrijd in Verweggiestan, ziet een concurrent me lopen met Straw en hoor je achter je rug "He, *PIEP*, daar gaaaaan de punten" om vervolgens een heel weekend shago mijn kant op te kijken. Dat noemt zich dan een topruiter.........is toch ronduit zielig!!!!! Zucht.........nu lezen jullie even mijn grootste western- frustratie.......Het ergste is nog, dat ík me dus ga aanpassen om dit soort gezeur te vermijden. Ik ga maar weinig naar wedstrijden in Ned. en wijk uit naar buitenland, daar kennen ze me niet, hihihihiih, nog niet..........en zo heb ik weer lol op een wedstrijd wat mijn hobby (!!!) is, Clown .


Maar dat is natuurlijk ook een compliment!! En dan gewoon lekker de kin omhoog houden en denken, "ja, daar gaan je punten!" Ik snap het ook niet dat mensen zo kunnen zijn, want dan is het toch ook een uitdaging om van dat paard te winnen, of in elk geval tweede te worden??

Maar aan de andere kant FH, eerlijk gezegd vind ik je hier een beetje dubbel. Zelf heb je ook gesuggereerd dat die "Halter kannonen" van die Italianen met anabolen oid zijn ingespoten. Waarom? Jaloers? Waarom niet gewoon zeggen, "Wauw! Daar stond echt een Halter knol waar ik gewoon niet van winnen kon, zo mooi!" in plaats van te zeggen dat je het jammer vind dat de jury haar bovenaan plaatste omdat ze volgens jou niet kon bewegen?

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 17:04

Het is gewoon jammer dat we in Nederland nog steeds niet de insteek hebben gevonden elkaar te helpen in plaats van elkaar als concurrentie te zien. Ik vond het jammer toen mijn paard verslagen werd in de futurity, ik had het ook niet verwacht, maar ik applaudisseer absoluut voor de winnaar en feliciteer de winnaar ook. Waarom zou ik haar geen blik waardig gunnen? Het is toch gewoon eerlijk gegaan en de jury beslist. Zo zit het gewoon. Jammer, maar het is niet anders.

In Amerika helpen trainers elkaar. In Nederland heb ik het gevoel dat westernruiters elkaar eerder als concurrentie zien dan als mensen waarvan ze wat kunnen leren. Ik moet zeggen dat ik qua rijden nog niet zo ver ben (dat zeg ik er altijd maar bij), maar op wedstrijden ben ik veel te vinden aan de rand van de bak en het is erg vervelend om te zien hoe mensen elkaar met in- en uitgaan van de bak soms passeren. Ik zou de ander altijd nog succes wensen. Ligt dat aan mij?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 17:08

In de VS kunnen ze elkaars bloed ook wel drinken hoor! Maar daar hangt op de wedstrijd vind ik wel een fijne sfeer, al heb ik ook verschrikkelijke ruzies meegemaakt met de locale (AZ) Paint Club.

Ne Gera, ligt niet aan jou, ik denk dat er veel mensen zijn die dat wel doen (of willen doen), maar als ze een paar keer geen reactie krijgen, dan houdt het op. En veel mensen zijn ook geconcentreerd, zenuwachtig en daardoor denk ik gewoon een beetje sjagereinig op wedstrijd.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 17:12

Op zich is de sfeer op de meeste westernwedstrijden in Nederland nog best wel goed, vind ik zelf. Misschien omdat ik niet aan de wedstrijd deelneem. Misschien dat ik daardoor iets mis Verward
Ik denk dat de instelling "Ik ga het mooi eens even beter doen dan die ruiters voor mij" moet veranderen in "Ik ga mijn best doen en zie wel hoe ver ik kom" moet veranderen. Een ruiter wordt niet voor niks eerste.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 17:14

Er is toch niks mis mee te denken dat je het beter gaat doen? (Ik wil het ook graag beter doen!) Maar dan wel normaal met je mede deelnemers omgaan.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 17:19

Dat is eigenlijk wat ik probeer te zeggen ja Scheve mond Het kwam er alleen niet zo duidelijk uit.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:04

jeddah schreef:
Maar aan de andere kant FH, eerlijk gezegd vind ik je hier een beetje dubbel. Zelf heb je ook gesuggereerd dat die "Halter kannonen" van die Italianen met anabolen oid zijn ingespoten. Waarom? Jaloers? Waarom niet gewoon zeggen, "Wauw! Daar stond echt een Halter knol waar ik gewoon niet van winnen kon, zo mooi!" in plaats van te zeggen dat je het jammer vind dat de jury haar bovenaan plaatste omdat ze volgens jou niet kon bewegen?


Ik ben niet dubbel, vind ik zelf, Haha! . Ik heb me inderdaad erover lopen verbazen dat een paard van 2 jaar oud al zooooo mega kon zijn, onvoorstelbaar gewoon! Nee, ik ben zeker niet jaloers, zou zo'n dier niet op stal willen want ik vond het paard ronduit lelijk, Cool . Een halterklasse is er toch ook om een paard in beweging enigszins te beoordelen, waarom moeten we anders een stukkie draven. Als je dan ziet dat dat dier bijna een houten hobbelpaardje leek dan vind ik dat niet een voorbeeld van hoe een Paint hoort te zijn, een echt allround paard...........kun je beter een schilderij van betreffend paard laten maken, is veel handiger in onderhoud, Haha! .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:41

Freckles schreef:
Op dat moment was er wel maar een western wereldje en wel een wereldje dat achter Rieky stond.

Heb bijna nooit kippevel bij een wedstrijd maar toen wel en zal het ook nooit vergeten

Mmmja, maar dat zal ook een hoop sentiment bij hebben gezeten. Net als bij de begrafenis van Pim F. Een jaar later kwam er al niemand meer op de been

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:49

Of daar sprake is van sentiment weet ik niet, maar wat ik wel weet, is dat er een aantal mensen in Nederland zijn die meer dan een aantal maal per jaar de naam van Willem Burgmeijer nog uitspreken omdat hij gemist wordt in de sport.

Groetjes, Gisela

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:53

oh ja, dat wil ik ook zeker niet bestrijden. Maar dat mensen het na dit soort trieste gebeurtenissen ineens allemaal met elkaar eens zijn geloof ik niet. Meestal is dat toch maar van zeer vluchtige aard Scheve mond

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:06

Ohhhh, op die manier.... had je even verkeerd begrepen, sorry. Maar daar heb je inderdaad volkomen gelijk in.

Groetjes, Gisela

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers