paard in training zetten... welke trainer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Finestenz1
Berichten: 51
Geregistreerd: 31-08-12

paard in training zetten... welke trainer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 08:54

hallo allemaal.
voor mijn 3,5 jarige quarter horse ben ik op zoek naar een geschikte trainer. Mijn paard beheerst de basis. maar ik wil hem graag verder laten doorrijden in de reining.
Ik ben op zoek naar een eerlijke trainer voor mijn paard. welke trainers hebben jullie goede ervaringen mee en vooral waarom?
Maakt niet uit in welk deel van het land. Daarnaast ben ik benieuwd naar de kosten voor een training. wat zijn gangbare prijzen?

dofuzz
Berichten: 1272
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: woonachtig in vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 08:59

mijn advies : bespaar niet, ga naar iemand die naam heeft en resultaten neerzet in NRHA. kosten liggen tussen de 600 en 1200 €/maand training en stalling, afhankelijk van wie en waar.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: paard in training zetten... welke trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:21

ik heb je een PB gestuurd (iemand die voldoet aan het advies van Dofuzz :-) )

My_Little_P

Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:10

Ik hoor goede verhalen over Rolf Peterka (Duitsland). Verder zou ik mijn paard met een gerust hart bij Michel Sandijck zetten (rond € 750 pm)!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: paard in training zetten... welke trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:18

In ieder geval niet bezuinigen op het trainingsgeld maar goed kijken en je gevoel volgen.
En goed dat je het doet!

Ik had mijn paard jaren eerder in training moeten zetten. Ik ben zelf door blijven modderen. Ik heb hem nu in training gehad en ben genadeloos tegen een paar typische fouten van mezelf aangelopen. Die had ik eerder moeten weten. Maar goed beter ten halve gekeerd... ;)

Finestenz1
Berichten: 51
Geregistreerd: 31-08-12

Re: paard in training zetten... welke trainer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 14:15

bedankt voor de reacties! Ik ben inderdaad een hoop namen tegen gekomen. Zowel op internet als bij de wedstrijden die ik bezocht heb. Ik wil dat mijn paard de manoeuvres leert op een eerlijke manier. En dat mag wat mij betreft tijd kosten. Ik heb liever dat die wat meer de tijd krijgt, dan dat hij in de rondte wordt geslagen. soms zit ik bij de wedstrijden in de inrijbak te kijken en dan zie ik trainers(niet allemaal!) 'uren' in de rondte tollen. daarnaast heb je natuurlijk ook nog de 'spookverhalen' die in de ronde gaan. En of het dan wel of niet gebeurd i. ik wil mijn paard niet blootstellen aan dat soort praktijken. Ik heb nogal moeite om mijn paard uit handen te geven door de verhalen etc. Vandaar dat ik hier vooral benieuwd ben naar ervaringen die mensen hebben met trainers.

Wranglerbutt

Berichten: 10392
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: paard in training zetten... welke trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:07

Ik zou mijn paard met een gerust hard achterlaten bij Jan Pieter Koopman +:)+
Geen idee wat training bij hem kost, btw :o

capopjekop

Berichten: 30677
Geregistreerd: 30-11-03

Re: paard in training zetten... welke trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:09

Ik heb zelf geen ervaring met trainers omdat mijn pony vrij klein was en ik haar daarom niet weg durfde te brengen. Maar ik hoor erg goede verhalen over Jan Pieter Koopman en wat ik van hem zie is dat een eerlijke en rustige man.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:10

Jan Pieter Koopmans zit op ongeveer 600 per maand all in. zit in Bergen op Zoom. Super goeie trainer en heel eerlijk naar je paard toe.

dofuzz
Berichten: 1272
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: woonachtig in vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:00

Anya schreef:
In ieder geval niet bezuinigen op het trainingsgeld maar goed kijken en je gevoel volgen.
En goed dat je het doet!

Ik had mijn paard jaren eerder in training moeten zetten. Ik ben zelf door blijven modderen. Ik heb hem nu in training gehad en ben genadeloos tegen een paar typische fouten van mezelf aangelopen. Die had ik eerder moeten weten. Maar goed beter ten halve gekeerd... ;)

*\o/* _/-\o_ *\o/*

peggy74
Berichten: 218
Geregistreerd: 16-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:56

waarom iemand met wedstrijd ervaring ? ik was ook altijd zo maar heb een jonge dame de kans gegeven zij is nog maar een paar jaar paarden aan het trainen en wat zij doet op een zeer zachte manier is gewoon weg supper .
ik zelf heb een jonge quarter een hollywood dun it en weet van mijn vorige quarter op training bij een erkende western trainer betaal je heel veel geld en ze rijden er zelf niet mee ?
chari verreth zij is elke dag met de paarden bezich ze is zacht met de paarden en het rezultaat is er haar training is 450 a 500 euro incl stalgeld ze is wel van belgie maar wel de moeite :D

Sann_e

Berichten: 1301
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Drenthe/Overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:22

Waarom ga je niet gewoon eens kijken bij enkele trainers?

Finestenz1
Berichten: 51
Geregistreerd: 31-08-12

Re: paard in training zetten... welke trainer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 20:04

ik heb al bij meerdere trainers gekeken. maar jah zo langs gaan en een beetje rond kijken geeft een ander beeld dan wanneer je er niet ben;).

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Re: paard in training zetten... welke trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:18

bij Roel van Dijk in Beets. daar zou ik mijn paard heen brengen!!! zo rustig en beheerst met z'n paarden!

Westernfjord
Berichten: 172
Geregistreerd: 04-06-05

Re: paard in training zetten... welke trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:52

Zelf goed ervaringen met JP Koopman

claudiaM33
Berichten: 1230
Geregistreerd: 14-09-09
Woonplaats: wilnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:53

JP Koopman
Krista Sterrenburg

JazzOrlando

Berichten: 1405
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 14:29

Emmy schreef:
bij Roel van Dijk in Beets. daar zou ik mijn paard heen brengen!!! zo rustig en beheerst met z'n paarden!

Absoluut! *\o/* Je paardje is in hele goede handen bij Jos en Roel!!! *\o/*
Inderdaad; ook wij hebben Roel als rustig en eerlijk tegen onze merrie ervaren :j

HumbleTalent
Berichten: 1263
Geregistreerd: 03-10-08

Re: paard in training zetten... welke trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:52


goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: paard in training zetten... welke trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:55

SE Stables in Heumen is ook goed. Ik heb daar met mijn paard gestaan (gewoon pension). Hele sympathieke mensen die eerlijk met de dieren omgaan. Kosten weet ik niet, dan zou je even contact met ze op moeten nemen.

http://sestables.nl/

capopjekop

Berichten: 30677
Geregistreerd: 30-11-03

Re: paard in training zetten... welke trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:59

Ik heb zelf les gehad van Saskia van SE stables, aardige en rustige meid. Volgens mij is ze ook heel erg eerlijk tegenover het paard. Ik kon me iig goed vinden in de tips die ze me gaf om wat rijtechnische zaken op te lossen.

NRJ

Berichten: 1526
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:54

HumbleTalent schreef:
Ik zou mijn eigen paard naar Frans van der Meer brengen. Net over de grens in Selfkant (de).
Westpoint Stables http://www.westpoint-stables.de/


Helemaal mee eens! Zelf les ik daar op stal bij Nadieh Haarsma (mijn voorkeur ligt niet bij reining ;) ) en ik zie Frans regelmatig paarden trainen. Hij is geduldig en eerlijk, een aanrader! :)

Maar ook over Jan Pieter Koopman hoor ik veel goeds.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:18

Ik had frans via pb ook al aangeraden :-) hij is de enige die op mijn paard komt van alle namen die genoemt zijn.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 10:31

De enige manier om er altijd zeker van te zijn dat je paard niet op een manier behandeld wordt dan dat jij wilt, is om zelf onder begeleiding te trainen.

De grote vraag is eigenlijk wat het belangrijkste is: veel linten halen op wedstrijd of vooral plezier hebben en accepteren dat e.e.a. langer duurt cq minder goed is dan bij een goede trainer.

Als je linten wilt halen, breng hem dan naar een goede trainer en accepteer dat er geen garantie is voor een nette behandeling, ook niet van elke genoemde trainer hier.
Als je voor lekker wilt rijden (wat natuurlijk ook kan bij bovenstaande, het ene sluit het andere niet uit), dan zou ik kiezen voor zelf onder begeleiding trainen.

claudiaM33
Berichten: 1230
Geregistreerd: 14-09-09
Woonplaats: wilnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:00

Heb mijn ruin laten inrijden door een vriendin die dit professioneel doet, gewoon 3 x per week bij mij op stal waar ik zelf bij was. Had ook helemaal geen haast ermee, alles op tempo wat ruin aangeeft. Betaalde per keer, zo leer je je eigen paard ook beter kennen en weet je wat er wel niet gebeurd.

De "grotere" trainers doen dit natuurlijk niet; is onmogelijk qua tijd.

Voor mij was dit dè manier; weet dus dat het op een nette en eerlijke manier gegaan is en niet een paard dat afgeleverd is met "knoppen erop" zonder dat ik weet hoe die erop zijn gezet....

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Re: paard in training zetten... welke trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:06

ik denk dat een antwoord op je vraag pas mogelijk is als je laat weten wat je precies met het paard wilt? Wil je hem zelf gaan uitbrengen? Wil je hem laten uitbrengen? Wat is je doel?