Western met een paard dat onderstandig staat...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Western met een paard dat onderstandig staat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 19:58

Wie kan mij helpen....
Een paard wat ik op het oog heb staat onderstandig, met zijn voorbenen erg ver onder zijn lichaam.... Hij loopt goed, gewoon normaal, al moet ik zeggen dat zijn galop wat kort is en hij moeite heeft zijn achterhand er goed onder te brengen.. Maar wie heeft ervaring met een paard dat zo staat en rijdt western, gaat het problemen opleveren, is het te veranderen??? (het paard is een NRPS en 5jaar,er is nog niet veel meegedaan..) Alvast bedankt!!!


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:27

Och, pride is ook onderstandig. En als je om je heen kijkt zie je zoveel paarden die onderstandig staan. Maar, e.e.a. verbeterd vaak wel door een goede bekapping of gewoon simpelweg training.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:53

Jep, met de juiste training en bekapping kom je al een heel eind.

Als zijn hoeven te stijl en te lang zijn. Dan ligt het aan de hoef. Natuurlijk kun je dat niet direct veranderen. Dus het duurt wel een poos voordat hij paard goed loopt.

Zulke paarden moet je leren verzamelen. Anders trapt het paard bij een hogere snelheid op zijn voorhoeven met zijn achterbenen.
Wat wel kan zijn, dat het paard moeilijk te houden is, als het eenmaal een snele tempo heeft. Het kan zich niet opvangen van voren. Vandaar dat je hem moet leren verzamelen.

Dus niet onmogelijk. Maar het kost meer tijd om hem goed te kunnen rijden.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:49

Ja hier nog eentje met een onderstandig paard
Al wordt het iets beter, want ze had zulke rare baggerhoeven.
Ik heb er trouwens alleen last van met het aansingelen, met rijden verder geen problemen.

Op de keuring hebben ze er niks over gezegd verder, maar ja ik had een prof die haar voorbracht en die zet haar wel even netjes neer Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers