ervaringen met gesloten endurance-beugels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

ervaringen met gesloten endurance-beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 11:32

ik moet me nieuwe beugels aanschaffen die op de normale western-fenders kunnen. nu heb ik er zelf altijd last van dat mijn voeten de neiging hebben om te ver door te schuiven in de beugels, en dat is niet comfortabel, èn gevaarlijk.
ben daarom eens gaan rondneuzen, en ben op www.goedhard.nl bij de endurancebeugels bij 2 types terechtgekomen die me wel interessant lijken (maar ook nogal prijzig Haha!). dus toch liefst even jullie ervaring vragen: heeft iemand al de 'flex ride' of de 'marathippo' beugel gebruikt, en kan je daar ook gewoon vlot in de bak mee aan het werk? of heb je andere goede (of slechte) ervaringen met gesloten beugels?
of bestaat er een systeem dat je vooraan op een normale westernbeugel kan zetten zodat je voet begrensd wordt?


Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 11:44

Ik ga straks zelf de FlexRide beugels kopen omdat die heel erg goed bevallen bij de meeste enduranceruiters, ik heb er zelf dus nog geen ervaring mee, gebruik anders de zoekfunctie voor deze beugels, er zijn al diverse mensen die ermee rijden Lachen

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 11:51

daar start ik dan NU mee! bedankt! OK dan!

nog iemand andere beugels/ervaringen? ivm. met rijden in de bak bv., wat de endurance-mensen misschien minder doen?

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:52

Je zou ook eens kunnen zoeken op
Ebay naar die speciale kapjes die je voor op je beugels kunt monteren. Ze zijn van leer en zorgen er ook voor dat je voet niet te ver in de beugel kan.
Die zijn iig goedkoper dan hele nieuwe beugels.
Misschien dat zelfs Sablou ze nog voor je kan maken.

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:58

ik rij met de flex ride ook in de bak. Dressuren en springen gaat er prima mee. Ik rij er nu ongeveer 3 maanden mee. In het begin was het erg wennen, omdat ze erg meeveren als je gaat lichtrijden. Maar nu ik er aan gewend ben vind ik het prima beugels.

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:01

Waar zit het 'verende' gedeelte dan bij de Flex-Ride, want het is een totaal rondom gesloten beugel. In tegenstelling tot de Side-Step open beugels die ik gehad heb en die dus veren omdat ze aan een kant open zijn.
Ik weet dat er een dik voetbed in zit wat zou kunnen veren, maar zoveel zal dit toch niet zijn Verward

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 13:15

Sugarmiss schreef:
Waar zit het 'verende' gedeelte dan bij de Flex-Ride, want het is een totaal rondom gesloten beugel. In tegenstelling tot de Side-Step open beugels die ik gehad heb en die dus veren omdat ze aan een kant open zijn.
Ik weet dat er een dik voetbed in zit wat zou kunnen veren, maar zoveel zal dit toch niet zijn Verward


ja, SM, die reaktie las ik ook in de 'zoektopics'! en het antwoord was idd dat er niet echt een verend stuk inzat?! (op jouw vraag trouwens Haha! )
hoezo maakt het dan met lichtrijden zo'n verschil? toch niet in de zin dat je er de beugels makkelijker door kwijtraakt of zo? want dáár zit ik echt niet op te wachten.
anderzijds, tov. die kapjes vooraan spreekt me dat grotere draagvlak van deze endurance-beugels waarschijnlijk ook meer aan.
en, niemand bekend met de marathippo's?

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:28

Heb je daar en foto/link van. Kon er niets over vinden op hun eigen site.

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:32

Ik kwam deze nog tegen op Ebay. Hood + breed + western én een goed merk. Dus wat wil je nog meer Haha!

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:08

Voor zover mij bekend is, zit het verende gedeelte van de FlexRide beugels in het materiaal waarvan ze gemaakt zijn, net zoiets als jou aparte beugels, Sugarmiss Lachen

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:39

Ik heb toen ik nog endurance reed met de flex beugels ( zowel open als met mandje )aan een veelzijdig en dressuurzadel gereden en dit was geweldig , fijn voor je knieen enz enz.
Nu rijd ik western en ik heb laatst geprobeert deze aan mijn western zadel te hangen , ze paste goed eraan maar om mee te rijden is dit nog net iets anders , de beugels zijn naar mijn mening niet breed genoeg , ik kwam met mijn voeten klem te zitten , maarja , ieder zijn eigen ervaring.
Wel heb ik eventueel nog beugels te koop voor je ( gesloten ) voor 25 eurootjes en ze zijn weinig gebruikt.
Ik heb helaas geen foto en kan er jammer genoeg ook geen maken.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 19:42

DWSS schreef:
Ik heb toen ik nog endurance reed met de flex beugels ( zowel open als met mandje )aan een veelzijdig en dressuurzadel gereden en dit was geweldig , fijn voor je knieen enz enz.
Nu rijd ik western en ik heb laatst geprobeert deze aan mijn western zadel te hangen , ze paste goed eraan maar om mee te rijden is dit nog net iets anders , de beugels zijn naar mijn mening niet breed genoeg , ik kwam met mijn voeten klem te zitten , maarja , ieder zijn eigen ervaring.
Wel heb ik eventueel nog beugels te koop voor je ( gesloten ) voor 25 eurootjes en ze zijn weinig gebruikt.
Ik heb helaas geen foto en kan er jammer genoeg ook geen maken.


tja, iets kopen zonder foto doe ik toch maar niet. je kent dat wel, voor je't weet heb je een hele paardenwinkel bij elkaar Haha! !
als ik het goed begrijp was het dan enkel door je veranderde beenhouding dat de beugels op het westernzadel niet zo goed meer pastten?

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:48

DWSS schreef:
Wel heb ik eventueel nog beugels te koop voor je ( gesloten ) voor 25 eurootjes en ze zijn weinig gebruikt.
Ik heb helaas geen foto en kan er jammer genoeg ook geen maken.


Jammer dat je er geen foto van hebt. Ruilen voor camarquebeugels?

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 09:28

Ik rijd western en heb eigenlijk nix aan jou beugels , sorry Scheve mond

pmarena

Berichten: 47930
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:28

Toevallig doet de meneer waar ik mijn fendertjes heb besteld ,
ook aan Tapaderos , die je dus op je bestaande westernbeugel kunt monteren Lachen

Hier een fotootje :

Afbeelding

En ik neem ook aan dat Sablou dit ook kan maken , als je dat graag zou willen Lachen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:03

Ik heb nog een paar EZ-ride beugels liggen voor een westernzadel, daar zou je evt. zelf een kooi (los te koop) of tapaderos aan kunnen fixen.
Ikzelf heb liever EZ-ride beugels - door de 'krulvorm' die de Flexride beugels hun vering geeft passen mijn bergschoenen er net niet handig in. Bij de EZ-ride beugels heb ik dat probleem niet, en de vering is net zo goed. Laat maar horen als je foto's/prijs wilt zien Lachen

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 18:54

pmarena schreef:
Toevallig doet de meneer waar ik mijn fendertjes heb besteld ,
ook aan Tapaderos , die je dus op je bestaande westernbeugel kunt monteren Lachen

Hier een fotootje :

Afbeelding

En ik neem ook aan dat Sablou dit ook kan maken , als je dat graag zou willen Lachen


zou er qua gebruik nog een verschil zitten in die tapaderos en zo'n 'kooi' die ervoor zit denk je? of zou het puur een kwestie van uitzicht zijn?

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:32

Misschien blijven je tenen er warmer in Lachen
Het idee dat je voet er niet door kan schieten is hetzelfde.

pmarena

Berichten: 47930
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:53

Hij levert ze ook met uitneembaar lamsvel-voering ,
fijn voor de teentjes in de winter schijnt het Lachen .

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:05

Nu nog een soort met een ingebouwd verwarmingselementje Lachen

pmarena

Berichten: 47930
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:10

Doe dan maar gelijk een elektrice onderbroek-met-voeten Tong uitsteken

(waarom heb ik nou het idee dat dat woord "elektrice" niet klopt Verward )

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:18

Citaat:
elek·trisch (bn.)
1 door middel van elektriciteit
2 van de aard van elektriciteit
3 elektriciteit voortbrengend

Nederlands blijft een leuke taal, lees het 'bloopers' topic op SC eens.

Ach je hebt ook handwarmertjes, dus waarom niet formaat voet Haha!

pmarena

Berichten: 47930
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:31

Ik zat eigenlijk te denken aan een elektrische (stom zeg dat je daar niet op kan komen , heb toch echt een minuut of 2 mijn hoofd gebroken over dat woord Haha! ) deken , en dan verwerkt in model lange (onder-) broek...

Aggregaat (hahaha , ook dat klopt ergens niet lijkt het , volgens mij heb ik slaap nodig Clown ) op je paard en GAAN *LOL* .

Het lijkt mij overigens best fijn hoor , zo'n wind-dicht en veilig kuipje met wol...mmh.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 18:14

Sugarmiss schreef:
Nu nog een soort met een ingebouwd verwarmingselementje Lachen


ik wou net zeggen: 'kán het nog sjieker'?? Haha!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 18:17

Sugarmiss schreef:
Citaat:
elek·trisch (bn.)
1 door middel van elektriciteit
2 van de aard van elektriciteit
3 elektriciteit voortbrengend

Nederlands blijft een leuke taal, lees het 'bloopers' topic op SC eens.

Ach je hebt ook handwarmertjes, dus waarom niet formaat voet Haha!


maar....já dus!! hándwarmertjes? wat zijn dat nu weer voor dingen?? (jaja, om je handen te warmen, dat snap ik nog Haha! )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers