ik stop tijdelijk met de lessen

Moderators: goldenarrow, Animal

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

juval

ik stop tijdelijk met de lessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 14:04

Hoi,
ik heb besloten om even te stoppen met lessen. Vooral om de financiële reden (auto in de prak/dure decembermaand etc). Maar ook omdat het me erg veel tijd kost, ik doe er ongeveer 40 minuten over om op de manege te komen. Dus dan ben ik per keer zo'n anderhalf uur onderweg, en met poetsen opzadelen rijden afzadelen enzo ben ik toch ook gauw een uurtje of 2 bezig. Dat werd me te veel.
Ik hoop volgend jaar weer te gaan lessen als de manege verhuisd is, dat zou voor mij veel dichterbij zijn.

Gisteren heb ik mijn voorlopig laatste les gereden. Weer op Novel, daar was ik wel blij mee. Ik ben het toch een heel lief paard gaan vinden, ondanks haar bijzondere gebruiksaanwijzing.
Ze liep helaas niet zo lekker omdat ze van de week een ongelukje had gehad. Ze was samen met de ruiter gevallen omdat die bij het afstijgen met haar jas aan de knop van het zadel was blijven hangen.
Resultaat, vrouw naar het ziekenhuis en Novel met dik beschadigd been. Gelukkig liep ze niet kreupel en ze vond het naar mijn idee wel lekker om weer even te mogen lopen na een paar dagen rust. Ze was lekker fris. We hebben een trailparcourtje geoefend, dat was heel leuk.

Ik blijf uiteraard wel rijden op Pepper, mijn verzorgpaardje. Die kent helaas (nog) geen western. Maar wie weet, ga ik het toch eens met haar proberen.

[KS-MK] Lucy Drachtig!! Palomino X schimmel
Farming: the art of losing money while working 400 hours a month to feed people who think you are trying to kill them

Rhaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:30

Jammer dat je niet door kan blijven lessen, maar het wordt inderdaad een dure maand... Ik heb, omdat ik studeer, ook even gezegd niet meer te lessen. Moet wel zeggen dat ik het paardrijden daardoor wel mis. Ben wel van plan om weer te gaan lesgeven, omdat ik daar zoveel lol aan heb. Gelukkig kan jij je verzorgpaardje nog blijven rijden!

Vervelend dat Novel gevallen was, wat een sukkels zitten er ook tussen hè?! Gelukkig liep ze niet kreupel.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:52

Jammer zeg, juval, maar wel erg begrijpelijk. Ik zou zelf wel weer erg graag willen lessen, maar weet op de eerste plaats niet waar en op de tweede plaats heb ik natuurlijk net zelf een paard gekocht van zeven maanden waarvan ik nog niet precies alle financien weet. Ik weet nog niet hoe moeilijk of gemakkelijk het gaat worden maandelijks alle kosten bij elkaar te krijgen, dus regel nog maar even niets wat lessen betreft. Het komt vast nog wel. Westernlessen zijn ook niet goedkoop en je kunt natuurlijk moeilijk eens in de drie weken of in de maand les nemen, want dan boek je ook niet snel vooruitgang voor jezelf..
Het is in ieder geval wel leuk dat je de lessenperiode goed en leuk hebt afgesloten door op Noval te rijden. Gelukkig trouwens dat dat arme paard niets aan het ongelukje heeft overgehouden..

lauwtje_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:47

hey juval leuk om je hier ook tegen te komen.
jmmr dat je heb moeten stoppen met de lessen maar gelukkig heb je pepper nog
groetjes laura

Midnight je bent mijn engeltje 4 ever Lovers I Love You

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie