chippen en westernpaarden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:00

Cer"]
[quote="gera schreef:
Het komt er toch, dus ik kan er wel voor weglopen, maar over een jaar tot maximaal twee jaar kan niemand meer onder de chip uit..


Ik heb niet gemerkt dat ze ergens last van heeft gehad, en dat de chip is verplaatst. Maar wie weet hebben we zometeen ineens een gechipt veulen Haha!
[/quote]

Haha! Dat zou wel even handig zijn of niet???

Ik ga helemaal mee met het verhaal van Gera eb wat haar DA zegt. Die van mij zijn al gechipt of worden binnekort gechipt.
Jeddah heb ik twee dagen niet gereden en het zit er nu 4 jaar, geen problemen gehad.
Jeddah heeft het volgens mij ervaren als een inenting, ze reageerde eigenlijk nauwelijks. Al waren er toen wel wat andere paarden (KWPN Knipoog ) die wat heftig reagereerden. Ik had het idee dat ze dat bij een inenting ook deden.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 23:18

Zucht............nu het wedstrijdseizoen ten einde is, wil ik mijn Paints eigenlijk ook gaan chippen, maar ik hik er erg tegenop. Vooral Straw Miss gaat volgens mij compleet flippen! Haar jaarlijkse inenting is al een crime! We zitten er zelfs serieus erover te denken haar een 'roesje' te geven vantevoren........en dat voor zo'n prikkie......

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 00:03

Als ze daar zoveel moeite mee heeft zou ik haar zeker een "roesje" geven. Het is de stress dan toch niet waard.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:28

jeddah schreef:
Als ze daar zoveel moeite mee heeft zou ik haar zeker een "roesje" geven. Het is de stress dan toch niet waard.

Het is toch ernstig dat zo'n mega- muts zo pieperig doet om zo'n prikkie, extreem pijn kan het niet doen!!! Maar goed, we hebben het er ook al met de veearts over gehad en die leek het bij haar ook wel een goed idee, Cool . Op haar jaarlijkse inenting reageert ze wel altijd allergies. Of het nou van de vloeistof komt of door de prik weet ik niet. Diep in mijn hart ben ik geen vreemde- voorwerpen- in- levend- beesten- en mensenspul- proppen- fan, maar ontkomen lukt straks niet meer. Mijn honden hebben er ook allemaal nog nooit last van gehad en ik hoop dat het dus met de paarden ook allemaal zonder complicaties gaat.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:06

Ik zit er ook zo tegenaan te hikken. Brrrr, geen rotzooi in hun lijf. Maar Bailey (van Nanouk) heeft het al jaren en die heeft geen problemen. Zo ook onze Sjimmy (kleine pony), die heb ik gechipt gekocht, maar daar heb ik ook nooit wat aan gemerkt.

In December laten we ze enten en dan ook maar meteen chippen. Het mot maar.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:35

Mandy is twee weken geleden geent en gechipped. Ze kreeg voor de chip een praam op waar ze heel laconiek op reageerde. Het ging allemaal heel vlot en relaxed. Met enten is er duidelijk ook verschil wie het doet, de een is handiger dan de andere en heeft ook bepaalde trucjes. De DA tikt ze een paar keer op hun borst en in ene zit daar de naald bij, ze knipperen niet eens met de ogen. Iowa was al gechipped toen we haar kochten en we hebben gelijk even gecontroleerd of ze het wel was!
Wat vreemde stoffen in het lichaam betreft, maak ik me niet zo druk wat de chip aangaat. Als mens zijnde krijg je veel meer te verduren, zeker als je al eens wat operaties hebt ondergaan.
Deze keer was Mandy wel een week hangering na de enting, voor de eerste keer rhino. Van de chip heb ik niet gemerkt dat ze er weet van had.
En het paspoort met registratienummer zat vanmiddag al bij de post.

kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:08

mijn merrie is een aantal jaren geleden al gechipt, toen ben ik gelijk gaan informeren hoe het zat met een paspoort maar niemand kon mij toen vertellen wat ik moest opsturen en wat niet, ze wisten het bij geen enkele vereniging, dus een paspoort heb ik nog niet. nu wacht ik wel af hoe het zich gaat ontwikkelen, volgend jaar krijgt mijn merrie een veulen en dan zie ik wel weer verder. misschien kan de hengstenhouder mij misschien wel meer vertellen en anders misschien hier op bokt iemand? Lachen

Whitty

Berichten: 66
Geregistreerd: 01-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:17

Mara00 schreef:
Ik heb Sugars paspoort via horse-passport.nl, op de site staat een telefoonnummer, ik heb gewoon gebeld en gevraagd wat ik moest doen.


Dat heb ik dus ook gedaan, en ik kan dus gewoon een paspoort voor mijn merrie krijgen zonder haar te hoeven laten chippen. Enige voorwaarde is dat je paard een registratienummer/bewijs moet hebben. Ik heb gelukkig papieren bij deze merrie, dus ik hoef nu alleen nog maar even een kopie ervan op te sturen en 23 euro over te maken.

Echt een hele opluchting, want ook ik ben een fel tegenstander van de chip. Bovendien, kunnen ze de chipgegevens in het buitenland niet eens lezen en als de chip door het lichaam heen gaat "wandelen" vind je het kreng niet eens meer terug, dus wat heb je er dan nog aan?

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:29

Tot 31 december dit jaar kan dat inderdaad nog, Whitty, een paspoort aanvragen zonder chip. Mits je natuurlijk papieren bij het paard hebt.
Vanaf volgend jaar wordt de chip verplicht wanneer je een paardenpaspoort aan wilt vragen. Ik wilde eerst ook geen chip laten plaatsen in mijn paard, maar ik heb inmiddels van verschillende dierenartsen gehoord dat een chip binnen twee jaar toch voor ieder paard verplicht zal zijn, dus dan kan ik het eigenlijk nu beter in één keer doen.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:54

Dat "wandelen" door het lichaam, is dat ergens al aangetoond of heeft iemand dat al meegemaakt?

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:56

Volgens de dierenartsen die ik heb gesproken is het nog niet voorgekomen. Ik heb er met drie dierenartsen over gesproken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers