na eerder topic....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-01 06:48

Hier heb ik dan wat foto's van mijn "kindjes" Haha!
Hier krijg jullie een beter idee hoe de farmers hun beesten in Amerika behandelen. En ik wilde het jullie helemaal laten zien na de discussie die we hier al eerder hebben gehad. Komen ze:

[img]../upload/344/img21.jpg[/img]
Dit zijn mijn 2 kalfjes (hier 5 en 6 maanden oud) die ik met alle liefde en zorg groot heb gebracht met de fles. Elke dag 2 keer de fles en 2 x krachtvoer. Elke dag me eigen een breuk sjouwen aan die hekken om ze op een nieuw stukje gras te zetten *LOL* En soms wel 2 x per dag verzetten.
[img]../upload/344/nr13.jpg[/img]
Deze koe is nu 15 jaar oud en zal nooit weggaan. Mijn man heeft haar gekocht toen ze nog geen jaar oud was. De reden dat we ze houden is, omdat ze een paar mooie horens op d'r kop heeft staan *LOL* En ze heeft altijd een kalf (zie ook achter haar).
[img]../upload/344/nr49.jpg[/img]
En dit is 1 van mijn lievelingen die ik ook kan aaien *LOL* Bedenk dat dit geen melkkoeien zijn en vrijwel geheel de hele dag hun eigen gang kunnen gaan Haha! Ik vind haar zelf nogal een lekker droppie, hihi...
[img]../upload/344/calves.jpg[/img]
En hier dan een klein gedeelte van de kalfjes met wat volwassen koeien op de achtergrond. Hier hadden de koeien van die koeiekoeken gekregen als een soort snoepje. Of beloning voor het komen *LOL*

Ik hoop dat jullie nu een beetje tevreden zijn over hoe ze eruit zien Vork

groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.


Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 10:26

Prachtige foto's en schitterende koeien. Menige Nederlandse bio-industrie koe zou graag met ze ruilen!

Ik zag dat jullie koeien ook van die oorflappen in hebben? Is dat ook een wet of is dat omdat je ze dan beter kan herkennen.

Trouwens die oude koe lijkt me wel een goeie om het ropen op te oefenen. Je kan niet misgooien Haha!

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 10:44

Die koeien hebben wel een superplekkie bij jou. Wat een mooie omgeving.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 11:08

Cool die longhorn koe zeg of is het Bighorn?
Het zijn dus vlees koeien he?
Ze hebben tenminste genoeg ruimte en zien er goed uit, zelfs de kalfjes hebben ruimte , goh dat kun je hier nou niet vaak zeggen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-01 19:40

Citaat:

Ik zag dat jullie koeien ook van die oorflappen in hebben? Is dat ook een wet


Nee Marianne het is geen wet om die nummers in te hebben en het is zelfs geen wet om ze te brandmerken. Die nummers zijn gewoon puur voor de herkenning voor ons. Nu zou ik ze bij wijze van spreke wel af kunnen doen, want ik ken ze nu ook wel zonder nummers *LOL*
En die nr. 13 is geen echte longhorn. Er zit er wel wat in, maar in elke koe zit bij ons wel wat Brahma. Dat zijn die koeien met zo'n bult op hun rug (nee geen kameel *LOL* )
Bedankt voor jullie complimentjes. Ik ben trots op mijn dames Koe (en ook heren Haha! ) en laat ze ook graag zien Knipoog Cool
groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 21:02

en trots mag je zijn. Wat een prachtbeesten! en de ruimte die ze hebben!! daar kan menig boer hier in nederland jaloers op zijn. maar ja dat was al gezegd.

heb dan ook weinig toe te voegen aan datgeen wat al gezegd is...

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

cl@udia

Berichten: 229
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Bredoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 22:25

heerlijke beesten hoor caballo Knipoog

ze zien er prima uit, ik weet zeker dat je er heel goed voor zorgt
schattig ook die kalfjes !!

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 22:37

wow dat ziet er leuk uit!!!

ik denk dat jouw koeien het een heeeel stk beter hebben dan de meeste koeien in Nederland.

Jij zorgt perfect voor je beesje daar twijfel ik niet aan Lachen

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 09:11

Mooie foto's en mooie koeien Koe . Het is duidelijk dat je een band met ze hebt. Vraagje....je vertelt dat je de zwarte koe (het lekker droppie Lachen ) aan kunt halen. Wat ik mij dus afvraag, als je zo intensief met de kalfjes bezig bent, worden die dan een soort van tam of is dat over zo gauw als ze de kudde in gaan?

Zeker hebben jullie koeien het veel beter als menige koe hier in Nederland Verdrietig ! Maar ik ben ervan overtuigd dat er hier ook boeren zijn die hun koeien graag zoveel ruimte zouden willen geven, maar daar is hier gewoon geen plaats voor!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-01 06:21

Monnik: De 2 kalfjes die je ziet op de foto, komen van moeders die dood zijn gegaan. Normaal blijven de kalfjes circa 9 a 10 maanden bij hun moeder. Het valt dan niet mee om een band met ze te krijgen, omdat moeders ze toch beschermt. Als we kalfjes houden en ze worden gespeend, dan pas krijg je een band met ze. Zo waren we laatst een trailer met allemaal "junk" aan het uitladen bij een schuur waar de pinken staan. Het had niet veel gescheelt of ze hadden ons geholpen *LOL* Ze zijn zo ontzettend nieuwsgierig (pfff, kan hier hele verhalen over vertellen *LOL* )
En ik geloof best dat boeren in Nl hun koeien wel de ruimte willen geven, maar helaas is Nl maar een bekrompen landje en gaat dat gewoon niet. Wij zouden op zich meer koeien kunnen hebben, maar op dit moment zijn ze heel erg duur. Straks in december kopen we weer een stel nieuwe er bij. En hopelijk is de prijs wat gezakt. Duim voor ons! Knipoog We kunnen dan een aantal koeien een goed leven geven Haha!
groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 16:22

Ha Caballo, leuk verhaal. Ik zie het al helemaal voor me Haha!.
Tja daar had ik natuurlijk even niet aan gedacht, dat de kalfjes normaal gesproken bij hun Koe moeder blijven. Nee die zien het niet zitten om hun krooste te laten knuffelen door mensen.
Het is hier inderdaad maar behelpen wat ruimte betreft. Maar wat de prijzen van de koeien betreft, die liggen hier weer erg laag. Lastig dat daar waar je de ruimte hebt de prijs van de koeien hoog ligt en daar waar je amper ruimte hebt zijn ze goed betaalbaar.....
Maar nogmaals jullie hebben hartsikke mooie koeien en ze hebben een goed leven bij jullie *LOL*
Groetjes Monique

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 17:16

De koeien in Nederland worden over het algemeen ook naar hun gebruik gehuisvest. Melkkoeien gaan bijna altijd zomers de wei in (denk aan graskaas) En veel vleeskoeien, die hier dus echt voor gefokt worden, lopen met hun kalfjes in de wei. B.v. die dikbilkoeien. We kijken in de winkel allemaal naar de prijs, dus moet de boer zien dat hij daarvoor levert anders kan hij er wel mee op houden. De meeste mensen vinden biologisch vlees te duur, dus is het eigenlijk onze eigen schuld. Ik lust ook graag een stukje vlees en let op aanbiedingen. Bloos We doen er zelf aan mee.
Wat ik ervan gehoord heb, hebben niet alle koeien het in jouw land even goed als die van jou Caballo, ze boffen inderdaad. In Nederland is het oormerken verplicht, mocht een koe of kalf's oormerk niet kloppen is zelfs ontbreken op het slachthuis, wordt het dier vernietigd Schijnheilig Ook na de MKZ en BSE zijn er allemaal nieuwe regels ingevoerd, er komen er ook nog meer. Onze geit zou bv regelmatig op MKZ door de veearts gecontroleerd moeten worden, terwijl bij een geit bijna niets waar te nemen is en zij er nauwelijks ziek van wordt, hoogstens iets dunner (ik zal een foto van haar maken, kun je lachen het is een lopende walvis) *LOL* Ik begrijp dat we allemaal erg veel van dieren houden, maar we maken de regels ook zelf, nml. door het stemmen op partijen die niets voor onze dieren doen. Schijnheilig

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 20:04

Tja das helemaal waar!! Das ook wat ik bedoelde met dat boeren hier ook graag meer voor hun koeien zouden doen, maar dat het simpelweg niet kan Huilen . Inderdaad door hoe wij zelf met een aantal zaken omgaan Frusty .
Eerlijkheishalve moet ik zeggen dat ik me er pas in ben gaan verdiepen Schijnheilig sinds mijn paard bij een melkvee boer staat. Sindsdien ben ik meer op de hoogte van de problematiek van het boer zijn en ik ben blij dat ik niet in zijn schoenen sta, want het is zwaar je hoofd boven water te houden als boer in Nederland Bloos .

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 22:02

Hebben jullie gisteren dat stukje ranchwerk in Canada gezien bij BNN at Work. Poeh dat ging er ruig aan toe hoor. Dat ropen en vervolgens castreren en brandmerken van die jonge kalfjes was hartverscheurend. Maar wel prachtige beelden van mooie paarden in rengalop over de velden achter de bizons en de paarden aan. Prachtig!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 22:12

He Marianne

Laat dat voortaan even omroepen met toeters Vingers aflikken
Ben altijd geinterresseerd in zoiets. Op Discovery zijn ook vaak leuke reportage's met paarden. Trouwens, de (oude) westerns kijk ik alleen voor de paarden Haha!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 06:50

Ahum!!! Pardon Herdholder, ten eerste zit ik niet in Nl en ten tweede hebben wij ook koeien die niet bij ons weggaan. Oja, en ten derde, ze krijgen geen kogel door hun kop heen. Ik kan de kalfjes natuurlijk ook in een kist douwen en ze dan alsnog afmaken. Vind je dat dan niet een beetje sneu voor die kleine monsters?? Verward
En BTW wat weet jij er nou van?? Volgens mij heb jij nog nooit een koe van dichtbij gezien Herdholder. De enigste keer dat jij er 1 van dichtbij ziet is op je bord Haha!
Laat die van mij maar een goed leven hebben en dan bij mij op m'n bord belanden (en tevens die vette cheque op m'n bankrekening) *LOL* Sigaar Want doordat ik ze een goed leven geef, zijn de kalveren wel lekker vet en moeders is ook lekker dik en krijgt vervolgens volgend jaar weer een nieuw kalfje. En ook die brengt gezellig het geld binnen. Nou gaat het mij niet alleen om het geld, maar ook om gezellig die kalfjes met z'n allen in de wei zien spelen. Zolang de koeien en de kalfjes tevreden zijn, dan ben ik ook tevreden... En daar gaat het om!!!! }>


_________________
you can lead a horse to water,
but you can't make it drink

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Caballo op 2001-08-30 06:51 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers