gezamelijke training on het noorden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klaaske

Berichten: 119
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Ternaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 19:07

walk schreef:
Helaas lees ik dat een heleboel het tever vinden naar pekela. maar wat is tegen woordig nu een uurtje ryden met de auto net zo als summerje scheef het is te ver maar meppel pekala is volges mij met een uur rijden tedoen. helees moet ik werken does is het voormij jammer dat ik niet kan komen. Bij wedstrijden zijn er een veel ruiters die ook meer als een uur moeten rijden dus ik vind TEVER gewoon gelul .


Ben je wel eens in Ternaard geweest? Weet je waar het ligt? Okay, en mijn auto neemt 1 op 5 (benzine). Maar ja ieder zijn eigen mening, ik heb teveel drukte thuis om een hele dag op te offeren.
Groeten Klaaske

walk
Berichten: 52
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:37

Klaaske. Ik weet waar ternaard ligt boven in Friesland, ben deze week nog in Anjurn geweest dus dat is vlak bij.Waar het mij om gaat is dat ik lees dat het ver is maar een couwboy of couwgil ziet er toch niet tegen op om een ruim uurtje te reizen voor zijn hobbie,dus je gaat of niet / je kan of welt niet andere oplossing zie ik niet. groeten aan alle lezers een leuke dag in pekela.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:46

walk schreef:
Klaaske. Ik weet waar ternaard ligt boven in Friesland, ben deze week nog in Anjurn geweest dus dat is vlak bij.Waar het mij om gaat is dat ik lees dat het ver is maar een couwboy of couwgil ziet er toch niet tegen op om een ruim uurtje te reizen voor zijn hobbie,dus je gaat of niet / je kan of welt niet andere oplossing zie ik niet. groeten aan alle lezers een leuke dag in pekela.


Is het geen bedtijd?? Knipoog

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 12:28

walk schreef:
Klaaske. Ik weet waar ternaard ligt boven in Friesland, ben deze week nog in Anjurn geweest dus dat is vlak bij.Waar het mij om gaat is dat ik lees dat het ver is maar een couwboy of couwgil ziet er toch niet tegen op om een ruim uurtje te reizen voor zijn hobbie,dus je gaat of niet / je kan of welt niet andere oplossing zie ik niet. groeten aan alle lezers een leuke dag in pekela.


over gelul gesproken.
ANJUM!
COWBOY! en COWGIRL!

en ja hobby.. ik zit soms wel drie uur in de auto voor mijn hobby, maar nogmaals.. Wie ben jij om voor een ander te bepalen wat te ver is!!

Als het even kan kom ik kijken hoor!

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:30

Zijn er nog meer mensen die mee willen doen hier in pek'l

(klein schopje)

DinkyToy

Berichten: 251
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In 't hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:02

Jazekers wel!!! maarruh dat wist je al!! Alleen wordt Lauriertje al moe bij het idee, ...trainen daar wordt je zekers moe van Slapen

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:36

Heeeeeeeeeeeeeee dinkytoy, eindelijk maar toch.
Welkom op bokt.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:46

Ja DinkyToy welkom op Bokt
Afbeelding

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:40

Ik heb nu als ruiters:

Rina met Barly
Fransisca met ?
Chris met ?
Yosan met Sunny
Dinky Toy met Laurierdropje
Bert en Astrid met Jive en/of Asbe
Ik met Flash

en met nog een vraagteken
Gera met Daisy
Mijme en Nina met Dennis

Wie er als bakrandridder komen weet ik niet precies.

Mijn bedoeling is om in de 20 X 60 bak aan één kant trailmateriaal neer te leggen zodat de mensen die trailproblemen hebben daar kunnen oefenen.
Naar aanleiding van wat ik gelezen heb over Beverwijk wilde ik dan beginnen met een voorstelronde zodat iedereen weet wie waar mee bezig is en wat voor soort problemen tegen is gekomen.
Daarna kunnen we gezamelijk losrijden en eens zien hoe een ieder zijn paard loswerkt.
Dan kunnen we ons met de specefieke problemen bezig houden en gaan trainen met het onderdeel waar je hulp bij nodig hebt of wilt weten hoe anderen dat aanpakken.
Als we allemaal moe getraind zijn kunnen we nadat we de paarden verzorgd hebben nog even in de kantine nakletsen.

Hoe lijkt dit?

Nog tips van de mensen die in beverwijk geweest zijn? of puntjes waar we extra aandacht aan kunnen besteden?

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:46

PeppySan schreef:
Gera met Daisy


Wow! Wordt dat al zo serieus opgevat? Pff ik weet niet hoor jongens.. Ik heb in Beverwijk op een paard (Paint) van 1.62m gereden en die vond ik echt enorm. Ik ben zelf echt heel klein en ik heb liever een paard van 1.40m dan van 1.60m. En vooral als je Dees ook nog af en toe wat aan moet pakken dan lig ik er zo *kuikeldekuikel* af, volgens mij.

Ik ga er even over nadenken...

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:55

gera"]
[quote="PeppySan schreef:
Gera met Daisy


Wow! Wordt dat al zo serieus opgevat? Pff ik weet niet hoor jongens.. Ik heb in Beverwijk op een paard (Paint) van 1.62m gereden en die vond ik echt enorm. Ik ben zelf echt heel klein en ik heb liever een paard van 1.40m dan van 1.60m. En vooral als je Dees ook nog af en toe wat aan moet pakken dan lig ik er zo *kuikeldekuikel* af, volgens mij.

Ik ga er even over nadenken...
[/quote]

Je leert er wel veel van als je telkens op verschillende paarden rijdt . Je moet het natuurlijk zelf weten hoor, maar ik vind het wel gezellig als je er ook bij bent.

Peppy San: ikkom met Brio en heel misschien komt er nog iemand: Helen. Ik ben even de naam van haar paard kwijt.

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:20

Oh.... ik was ff afwezig... maar ik lees het nu.... ik ga Gsus niet meeslepen want ik heb geen vervoer en bovendien geen zin in dramatische toestanden, hahaha, hij is nl niet de makkelijkste in een vreemde omgeving... maar misschien verstop ik me wel in rina's vrachtautootje en kom ik gewoon kijken Haha!
Leuk initiatief iig OK dan!

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 00:02

Ook kijkers zijn hartstikke welkom Sprite. We willen geen ongelukken met vervoer, het moet wel leuk blijven.

Ik heb er erg veel zin in!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 23:27

Ooh ik moet m'n vrachtauto in de gaten gaan houden op vreemde sprite-jes Haha! Knipoog Haha! Haha!

enne of ik met barly kom ??????????????????????????
is eigenlijk nog geheimpje maar ik heb dan waarschijnlijk een nieuw crackje Cool
meer info daarover volgt, moet wachten tot vrijdag Schijnheilig
barly is in training. ik moet haar morgen ophalen en kijken hoe het nu gaat.

maar komen doe ik en met paard kan het bijna niet afwachten.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 23:35

Mag ik dan op Barly? Knipoog
Nee joh, ik denk dat ik gewoon als bakrandvasthouder kom Lachen

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 23:51

gera schreef:
Mag ik dan op Barly? Knipoog
Nee joh, ik denk dat ik gewoon als bakrandvasthouder kom Lachen


De bakrand zit goed vast hoor!

Als je je niet prettig voelt op een groot, vreemd paard moet je het niet doen hoor. Als kijker zie je ook andere dingen dan dat je hoog te paard zit. Is ook leuk om mee te maken.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 00:02

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik sinds ik western rijd zo ontzettend gewend ben geraakt aan kleinere paarden dat ik grotere paarden nu echt vreemd vind. Niet dat ik bang ben, maar ik heb het gevoel dat ik het paard minder onder controle heb. Vooral natuurlijk omdat ik zelf ook nogal klein ben..

Hoe laat beginnen jullie trouwens zaterdag? Ik hoor het van mijn moeder dat ze de dag daarvoor haar verjaardag wil vieren ('s avonds) en dan wordt het misschien allemaal wat problematisch

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 00:20

De bedoeling was van 1400 tot ongeveer 1630 uur.

Zijn er nog mensen die een routebeschrijving nodig hebben?
Het is eigenlijk niet zo heel moeilijk te vinden in nieuwe Pekela.
Het zit aan de kant van Boven Pekela/stadskanaal. Langs het kanaal. Er staat een geel bord in de tuin Manege Niop.
Het adres is J. de Weerdstraat G12 9663 SN Nieuwe Pekela.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 23:58

gera schreef:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik sinds ik western rijd zo ontzettend gewend ben geraakt aan kleinere paarden dat ik grotere paarden nu echt vreemd vind. Niet dat ik bang ben, maar ik heb het gevoel dat ik het paard minder onder controle heb. Vooral natuurlijk omdat ik zelf ook nogal klein ben..


ik denk dat je op die "grote" van mij meer controle hebt dan op die kleine barly . zo groot is daisy nou ook weer niet ze is maar 1.60 m. Haha!

en ik denk dat barly zo wie zo een probleempje wordt, dame word dik maar ze mag hoor ze krijg volgend jaar een klein (nog kleiner) barly-tje. plus ik heb haar vandaag net opgehaald van de trainer, ze heeft een kein beetje spierpijn, niets ernstigs hoor. is het werken alleen niet gewent, werd bij mij alleen verwent Bloos Tong uitsteken

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 00:06

Maar die grote dame van je is toch ook in blijde verwachting?

KarinG

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Sondel Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:01

Zelf als bakrandridder vind ik het te ver weg, 120 km ofwel anderhalf uur zegt routenet. En dat terwijl ik ook in het Noorden, nl. Friesland zit. Heel erg jammer dat 'wij' in het noorden niet een wat centralere plaat konden vinden...

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 22:09

Hee Karin
Dan moet je maar net iemand vinden die op een centralere plaats woont en daar een gezamelijke training wil organiseren. Wat zou dan een optie zijn? (lokatie en organisatie) Er rekening mee houdend dat er ook mensen uit Duitsland komen.
Als je iets weet is dat misschien iets voor een volgende keer.

Er wordt trouwens ook iets georganiseerd in Holten. Is dat misschien beter berijkbaar voor jou? zie topic: gezamelijke training in het oosten concreter. (sorry weet niet hoe je er een link van maakt)

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 23:58

karin de lokatie Pekela is na veelvuldig vragen van wie wil en waar wil je gekozen, aangezien degene die willen meerijden allemaal uit groningen drenthe en duitsland komen, en zelfs ik heb nog lokaties in friesland voorgesteld, waarop geen reacties kwamen van degene die in friesland wonen.
ik vind het dus erg jammer dat er nu, nadat men genoeg kans heeft gehad een lokatie aan te geven, er weer geluiden komen van waarom nu daar.
zoals je kunt zien op de eerste pagina heb ik het topic gestart op 27 oktober, zijnde nu december had toch iemand wel ietsje eerder met een andere lokatie kunnen aankomen.

zoiets is nl niet gemakkelijk om te organiseren, en aangezien niemand de moeite wilde nemen aldaar in friesland (niemand op z'n tenen willen trappen) met een lokatie te komen en de organisatie op zich te willen nemen vind ik jou opmerking (sorry hoor) wel heel erg flauw.

dus kom met een lokatie en neem de organisatie op je. ik rijd dan mee, ondanks dat ik in duitsland woon en de gemiddelde manege in friesland voor mij zo'n 1,5 uur reizen is.

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:52

In Oosterwolde nog wat mensen tegen gekomen die graag wilden komen kijken.
Sil ff gepolst, misschien kwam ze ook, maar ze wist niet of ze de tijd kon vinden. Dan neemt ze wat jong spul mee.

Het kon nog wel eens druk worden OK dan!

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:25

PeppySan schreef:
In Oosterwolde nog wat mensen tegen gekomen die graag wilden komen kijken.
Sil ff gepolst, misschien kwam ze ook, maar ze wist niet of ze de tijd kon vinden. Dan neemt ze wat jong spul mee.

Het kon nog wel eens druk worden OK dan!


Gezellig! Het is een grote bak, dus dat komt wel goed *LOL*