gelpad voor westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

gelpad voor westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 15:49

Ik heb een endurancewesternzadel. Ik ga het volgende seizoen een wedstrijd rijden waarbij ik minimaal 75 kg moet wegen (ik en zadel) maar dat haal ik dus niet. Dus kreeg ik de tip een gelpad te gebruiken weegt zo'n 2 kg en is ook nog functioneel. Maar de gelpads in de "gewone" winkels zijn allemaal te kort en durf ik zo niet te gebruiken. Zijn er ook langere gelpads te koop?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 15:55

Kun je eventueel niet je gewicht verzwaren met zadeltassen die je goedverdeeld aan je zadel hangt?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 18:32

ik heb zo'n gelpad voor onder een westernzadel, moet zeggen bevalt me erg goed, alhoewel ik geen endurance rijdt Haha!
maar de afmeting van zo'n gelpad is lengte 60 cm, je moet dus even meten hoe lang je zadel is. anders moet je nog een andere oplossing zoeken.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 18:58

MET WELK ONDERDEEL GA JE MEEDOEN DAN??
BARRELRACE OF ZO???
oei soory voor de caps, maar ben benieuwd waarom je meer moet wegen

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 10:00

Nee , ik rij geen barrelrace (is wel erg leuk om te zien) ik rij lange afstanden (endurance) op een endurance/westernzadel. Volgend jaar wil ik mee gaan doen bij een internationale FEI wedstrijd en daar moet je dus een minumum gewicht hebben..
Zadeltassen zou kunnen maar bewegen vaak te veel en 80 km rijden met klotsende zadeltassen zie ik niet zo zitten. Daarnaast probeer je je paard zo min mogenlijk bedekken zodat hij zijn warmte goed kwijt kan.

DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 10:03

Ik denk dat een gelpad dan geen goede oplossing is, want die houdt de warmte juist tegen.
Qua gewicht heb je er wel wat aan.
Ik zou eerder voor een dikke echte bont-onderleggen gaan, die wegen ook wel aardig wat en nemen het lichaamsvocht af.

Om hoeveel kilo gaat het eigenlijk??

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 11:42

Ik moet nog eens goed nawegen maar ik denk dat ik zo vier kg te kort kom. Ik denk erover zelf een heuptas om te doen met bidons enz dat is altijd handig. En ik heb al een kleine zadeltas achterop mijn zadel waar ik nog wel wat nuttige en zware dingen in kan proppen.
Eventueel hier en daar mijn zadel iets verzwaren met lood? (En hij weegt al 11 kg!!!).
Ik heb nog de hele winter om te experimenteren.
Ik heb ook nog een goede dikke pad onder mijn zadel met aan de onderkant bont. Als ik daartussen ook nog een dikke bontding doe gaat mijn zadel denk ik schuiven.

DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:57

Als de wedstrijd na de Kerst en Nieuwjaar valt hebben de meeste mensen qua gewicht dit probleem niet meer Clown

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:00

idd met lood je zadel verzwaren. wel beetje gelijkmatig verdelen. kom je mooi tot precies 80 kilo


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers