Op verzoek van Sugarmiss, Klant-Keuze-Trainer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 21:20

gijsenkim"]
[quote="GoedVetMan"][quote="gijsenkim"]
[quote="GoedVetMan schreef:
Hallo mijn naam is Peter Vet,
Onze trainer heet Jurgen Pouls.
p.s. eventuele vragen en of verwijten graag alleen stellen indien het profiel volledig is ingevuld.



hmmhmhmm Haha! , mis ietwat info in je profiel Haha! Haha! , maargoed ik weet ondertussen dat je een man bent en peter heet....
[/quote]

hoelang ben jij al blond?
[/quote]

komptie ............ Haha!

Echte naam:
Geregistreerd op: 7-3-2003
Totaal berichten: 38
[0,00% van het totaal / 0,17 berichten per dag]
Zoek naar alle berichten van GoedVetMan
Profiel bekeken: 205x (sinds 7-7-2002)
Woonplaats: Westknollendam
Website: http://www.ve-ca.nl
Beroep: doet er niet toe
Interesses: Blond
Geslacht: Onbekend
Geboortedatum: Onbekend
Paardenras: Onbekend

Contact GoedVetMan
Email adres:
Privé bericht:
MSN Messenger: niet
Yahoo Messenger:
AIM Naam:
ICQ Nummer:


Persoonlijke info

Paarden info

bedoel het niet vervelend hoor Tong uitsteken
[/quote]

komtie,
ga eens naar de website.
of moet ik een pas foto sturen?

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:24

Zou je dat nu wel doen Peter? Straks krijg je nog een aanzoek(en) Extreme duivel

(sorry ben een beetje erg melig Bloos! )

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:28

GoedVetMan schreef:
[
komtie,
ga eens naar de website.
of moet ik een pas foto sturen?
[/quote]


das toch geen volledig ingevuld profiel Knipoog Tong uitsteken

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 21:34

Dance schreef:
Zou je dat nu wel doen Peter? Straks krijg je nog een aanzoek(en) Extreme duivel

(sorry ben een beetje erg melig Bloos! )


Haha Dance, ik had zeker niet verwacht dat de topic deze kant op zal gaan. maar had eigelijk wat anders verwacht.

DubbelFun

Berichten: 88696
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:35

Zullen we het gewoon bij het topic houden.
Gijsenkim: je point is duidelijk
Goedvetman: blond of blont, zonder Lachen kan het ook niet leuk opgevat worden.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:47

Als ik het goed begrepen heb was/is het doel van dit topic o.a. te achterhalen wat de motivatie van mensen is om te trainen bij of hun paard te laten trainen door een "omstreden" trainer.

Ik neem aan dat Jurgen Pouls onder deze categorie valt gezien de spontane reactie van Goedvetman?

(om·stre·den : 1 om wie of wat de meningen sterk verdeeld zijn => controversieel; <=> onomstreden)

Dan heb ik wat vragen aan Goedvetman:

Is van voor jou van belang hoe "paardvriendelijk" je trainer te werk gaat of zijn de resultaten belangrijker?

Hoe waardeer jij het oordeel van andere westernruiters dat jouw trainer niet paardvriendelijk (genoeg) is?

Leren jouw kinderen het western rijden volgens het ruk en pluk systeem (was jij 1 van die trotse ouders in de inrijbak?)

Als ik te vrijpostig ben hoor ik het wel Lachen

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 22:42

Marianne schreef:
Als ik het goed begrepen heb was/is het doel van dit topic o.a. te achterhalen wat de motivatie van mensen is om te trainen bij of hun paard te laten trainen door een "omstreden" trainer.

Ik neem aan dat Jurgen Pouls onder deze categorie valt gezien de spontane reactie van Goedvetman?

(om·stre·den : 1 om wie of wat de meningen sterk verdeeld zijn => controversieel; <=> onomstreden)

Dan heb ik wat vragen aan Goedvetman:

Is van voor jou van belang hoe "paardvriendelijk" je trainer te werk gaat of zijn de resultaten belangrijker?

Hoe waardeer jij het oordeel van andere westernruiters dat jouw trainer niet paardvriendelijk (genoeg) is?

Leren jouw kinderen het western rijden volgens het ruk en pluk systeem (was jij 1 van die trotse ouders in de inrijbak?)

Als ik te vrijpostig ben hoor ik het wel Lachen


Als ik het goed begrepen heb was/is het doel van dit topic o.a. te achterhalen wat de motivatie van mensen is om te trainen bij of hun paard te laten trainen door een "omstreden" trainer.

>>>Als je het zo wil stellen, vind ik het goed.

Ik neem aan dat Jurgen Pouls onder deze categorie valt gezien de spontane reactie van Goedvetman?

>>>Bij Jurgen Pouls trainen wij, ik maakten mijn meer druk over het feit dat de stal waar hij les geeft aan mijn kinderen, steeds in de topic mishandeling terug te lezen is. Maar voor deze topic werd inderdaad gevraagd over de trainer. Dus vertel ik hierover mijn mening.

Is van voor jou van belang hoe "paardvriendelijk" je trainer te werk gaat of zijn de resultaten belangrijker?

>>>Sorry dat ik vergeten ben in het rijtje wat ik op noem, dat van boven naar beneden te lezen is wat het belangrijkste voor mijn is.

Hoe waardeer jij het oordeel van andere westernruiters dat jouw trainer niet paardvriendelijk (genoeg) is?

>>>Sorry ik had juist gehoopt dat er nu wel gesproken zou worden over mijn trainer, ik heb het tot nu toe alleen maar moeten raden.

Leren jouw kinderen het western rijden volgens het ruk en pluk systeem (was jij 1 van die trotse ouders in de inrijbak?)

>>>Ik had juist gehoopt, om er op aan gesproken te worden dat mijn kinderen rukken en plukken.
Oh ja, en het zagen, en dat zij hun benen niet kunnen stil houden.

>>>En trots, ja dat was ik zeker, toen mijn kinderen hun proef afgelegd hadden in de wedstrijd arena.
Als mijn kinderen los rijden, ben ik namelijk niet te zien bij de inrijbak.

Als ik te vrijpostig ben hoor ik het wel

>>>Toen ik deze topic begon, was ik mij er heel goed van bewust wat voor vragen ik voor mijn kiezen zou kunnen krijgen. Maar het schijnt erg moeilijk te zijn om niet anoniem iemand aan te spreken via die forum. Dus vrijpostig! Ik vraag er toch om.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 08:22

GoedVetMan"]
[quote="FlyingHigh schreef:
Dineke is behoorlijk allround; Halter, Pleasure, Trail, Showmanship en Horsemanship en reining. Ik heb haar alleen nog nooit in een Hunter- uitrusting zien rijden, Haha! , maar ook daar zal ze alles van weten, ze is dat onderdeel alleen niet gestart op wedstrijden
Zij traint zelf regelmatig bij enkele trainers in Dld.

Ze rijden jonge paarden aan, hebben nu 5 dekhengsten op stal staan die ze traint en enkele uitbrengt en pensionpaarden die ze traint en soms ook uitbrengt.
Neem eens contact met ze op of ga er eens langs.....

Wij hebben ook Pleasure en nog wat dingen gedaan. Op een gegeven moment hebben wij alleen voor reining gekozen, omdat wij denken dat bepaalde dingen niet echt samen gaan.
Bij onze trainer is het bekend, dat als wij bv niet meer door één deur kunnen,door het één of ander, dat wij dan een trainer in Duitsland gaan zoeken. Ik weet wat je nu denkt, nog meer kilometers. Maar dit is op dit moment zeker niet aan de orde.

[/quote]

Voordat je naar Dld meent te moeten vluchten, moet je eerst eens naar Dien gaan. Misschien heb je haar in Bunschoten wel zien rijden met haar 2 hengsten Mateus van Ark en Dandy Breeze Cash?? Nee, vraag niet naar uitslagen, Dien heeft naast Blaze gezeten, heeft dus de puntentelling van de jurys ook kunnen zien en heeft zich 100x in de ogen moeten wrijven omdat ze niet kon geloven dat juryleden zo verschillend konden 'jureren', Schijnheilig ..........

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 09:56

FlyingHigh schreef:
Voordat je naar Dld meent te moeten vluchten, moet je eerst eens naar Dien gaan. Misschien heb je haar in Bunschoten wel zien rijden met haar 2 hengsten Mateus van Ark en Dandy Breeze Cash?? Nee, vraag niet naar uitslagen, Dien heeft naast Blaze gezeten, heeft dus de puntentelling van de jurys ook kunnen zien en heeft zich 100x in de ogen moeten wrijven omdat ze niet kon geloven dat juryleden zo verschillend konden 'jureren', Schijnheilig ..........

Tijdens het Wran NK heb ik kunnen aanschouwen hoe een aantal uit Duitsland afkomstige ruiter/trainers, elkaar aanwijzingen geven onder het los rijden in de inrijbak. Is het raar dat ik dat fantastisch vind, om te zien hoe zij met elkaar omgaan?
Het verteld mij dat in Duitsland deze discipline in de sport veel verder is dan hier in Nederland.
Maar misschien zie ik het wel verkeerd, en was het gewoon een moment opname die mij op het verkeerde been zet om zo te denken.

Feit is wel dat ik in Nederland dit fenomeen nog niet echt ben tegen gekomen. Hier heb ik meestal het gevoel dat wij elkaar al bestrijden vóór wij de ring in gaan en mijn gevoel geeft mij in dat zij het daar pas doen, als zij in de ring rijden.
Nogmaals misschien zie ik het verkeerd, maar de tijd zal het leren.

Ik zie ook hele positieve dingen in Nederland, bv dat er eindelijk in Nederland een organisatie is ontstaan die in kaart gaat brengen waar nou de verschillen zitten tussen de diverse organisaties.

Ik hoop ook dat hier uiteindelijk iets moois uit komt en dat de eilanden structuur tot het verleden gaat behoren. Als wij met elkaar praten, willen wij eigelijk hetzelfde. Maar belangen in deze, waar beslissingen in genomen moeten worden, komen de sport en of personen niet altijd ten goede.
Pas als er een duidelijke structuur aanwezig is, en ook maatstaaf is voor onze sport, gaan de neuzen vanzelf één richting op. Dan dienen wij met zijn allen één belang, Nederland.

Of zeg ik nu iets geks?

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:32

Weet je Peter........ik snap helemaal wat jij bedoeld, ook ik vind het altijd een verschrikkelijk agressief sfeertje op de wedstrijden, da's toch diep triest.....Misschien ben ik daarom zo tevreden met Dineke. Zij is zoals jij het graag ziet, Lachen. Geen rivaliteit naar haar 'concurrenten', altijd meelevend, eerlijk en oprecht. Vraagt men haar om hulp, geen probleem, laat men haar daarna vallen als een baksteen om later met hangende pootjes weer terug te komen, zonder haat of wrok staat de deur weer voor je open. Oef, eigenlijk is Dineke (als ondernemer) te lief en te zacht voor deze nederlandse westerncultuur, Haha! .... Dineke en Jacob Jan, een stel wat goud waard is, maar waar veel mensen graag misbruik van maken, Boos! .

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:36

Kan iemand mij even de link naar de site van Dineke sturen?
Kan hem niet meer vinden.....
Lijkt me leuk om eens te gaan kijken, doet ze ook clinics?

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:38

Bonnigje schreef:
Kan iemand mij even de link naar de site van Dineke sturen?
Kan hem niet meer vinden.....
Lijkt me leuk om eens te gaan kijken, doet ze ook clinics?


Bloos! Bloos! Bloos!

Ik ben de site- onderhouder van Dineke. Haar site is nog niet af, we zijn net overgeschakeld op een andere provider en zijn bezig met een nieuwe moderne site.

Dineke moet je gewoon bezoeken en/ of bellen. Dan voel en proef je de sfeer, da's niet eens te bereiken via een internet- site.

Haar telefoonnummer kan ik je pb-en.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:40


Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:43

Ik ga zeker een keertje langs!
Maar ben nu op mijn werk en dan is het leuk om voor-te-genieten.
Ze had ook leuke hengsten herriner ik me.......

bedankt iig!

Smokey

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:45

Zij traint zelf regelmatig bij enkele trainers in Dld.


En dan anderen vertellen dat ze niet naar Duitsland moeten vluchten Schijnheilig

Bovendien valt het wel op dat hier weer eens iemand aan de man/vrouw moet worden gebracht. Nodig??? Schijnbaar.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 10:54

Smokey schreef:
Zij traint zelf regelmatig bij enkele trainers in Dld.


En dan anderen vertellen dat ze niet naar Duitsland moeten vluchten Schijnheilig

Bovendien valt het wel op dat hier weer eens iemand aan de man/vrouw moet worden gebracht. Nodig??? Schijnbaar.


Kijk dit bedoel ik nou, Nederland ten voeten uit.
vr gr Peter Vet. he he zo gaat hij goed!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:02

Nou, het is nog steeds mijn ervaring dat je bij een trainer niet hoeft te zeggen waar je les hebt gehad want het is toch nooit goed. Nou oke, er was 1 trainer (man) die zei dat ik juist overal moest gaan kijken om zo dingen op te steken. Hihi, is ook geen nederlander van nature Cool

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:04

Nou dan zal ik ook een poging wagen...

Ik begin met het niet voor de hand liggende: Ik was/ben een dressuurruiter. Ik heb zo'n vijf jaar geleden een eigenwijs, lui, slim moederloos veulen van een jaar of drie gekocht.

Ik heb dressuurles genomen. Bij twee verschillende goed bekend staande dressuurinstructrices in de regio. Beide dames raadden mij met grote regelmaat scherpere sporen en scherpere bitjes aan. Hun uiteindelijke advies: verkoop dat luie mormel het wordt nooit een sportpaard. (Voor de duidelijkheid... dit paard kan allemachtig mooi lopen, als ze meewerkt).

Ik ben redelijk ten einde raad geweest. Met de scherpere sporen en bitjes onstond alleen maar meer protest tot het moment dat ik op een behoorlijk onbestuurbaar, onvoorspelbaar paard zat.

Ik kreeg hulp van Constans van der Linden. In die tijd reed zijn nog in de Amateursklasse. Inmiddels is zijn al weer enige jaren een ranch begonnen vlak over de grens van Oldenzaal in Duitsland.

Constans kon het niet aanzien en ging mij helpen. Om te beginnen heeft ze geholpen om B'elanna op te voeden. Daarna heeft ze geholpen met rijden, daarbij rekening houdend met mij, mijn beperkingen (ik heb ziekte van Lyme gehad) en het karakter van mijn paard. Ze ontwikkelde een programma waarin absolute duidelijkheid voor B'elanna (en de toepassing ervan voor mij) de hoofdmoot was. Het motto: eerst vragen, dan vertellen, dan "kill". Daarbij moet 'kill" bijvoorbeeld worden gelezen als gebruik van sporen en vragen als kuitdruk.

En weer terug naar de basis...gewoon bitje, rijden met je zit en je benen, teugels werden afgepakt en vervangen voor een halster als je betrapt werd op teveel trekken of plukken.

Dit programma heeft gewerkt. Voor mij, maar inmiddels ook voor een aantal van de Duitse en Nederlandse klanten die Constans heeft.

Mij geeft ze nog steeds dressuurles, allengs is daar ook westernles bijgekomen. Ik was helemaal verkocht na een keer rijden op haar goedgetrainde quarter. Het hele programma heeft goed gewerkt. Met B'elanna start ik nu L dressuur met winstpunten en mijn eerste wedstrijden bij de beginners leverde vorig jaar gelijk prijsjes op bij de pleasure en de horsemanship. Ik heb dus nu de stoute schoenen aangetrokken en ga amateurs starten. Met een KWNP-er. Het laatste jaar zijn we heel druk bezig geweest voor de training van de reining onderdelen. Ik ben inmiddels heel trots op haar roll back, de stop is niet onverdienstelijk voor zo'n groot paard. Alleen de spin blijft een moeilijk onderdeel. Maar vroeg of laat ga ik ook reining starten!

Dit allemaal dankzij Constans, die wat mij betreft begrip en inzicht in paarden combineert met een gedegen en nette rijstijl.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:05

Smokey schreef:
Zij traint zelf regelmatig bij enkele trainers in Dld.


En dan anderen vertellen dat ze niet naar Duitsland moeten vluchten Schijnheilig

Bovendien valt het wel op dat hier weer eens iemand aan de man/vrouw moet worden gebracht. Nodig??? Schijnbaar.



Zucht..........wat word ik hier moe van!!!!

Moet ik het je uitleggen of ga je even rustig alles nalezen?!?

Nee, Dineke heeft geen behoefte om te trainen bij nederlandse trainers omdat er almaar die vijandigheid is en zij daar geen behoefte aan heeft.
Peter is geen trainer, hij ZOEKT misschien ooit eens een andere trainer. Ik attendeer hem erop dat er gelukkig in Nederland nog een mens en diervriendelijke trainer is, scheelt kilometers, Haha! .

En nee, ik hoef Dineke zeker niet aan de man/ vrouw te brengen. Mensen met gezond verstand weten haar wel te vinden. En voor dat soort mensen staat de deur wagenwijd open.........en weet je wat nog mooier is, ze heeft het gelukkig bere- druk.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 12:01

Er zitten wel weinig klanten op Bokt hé?

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:07

Misschien is er nog geen internet in Drenthe Knipoog

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:10

OT: 60 % van de nederlanders heeft internet.
We kunnen ook nog gaan turven hoeveel ruiters er van elke trainer op bokt zitten Knipoog

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:45

GoedVetMan schreef:
Hallo mijn naam is Peter Vet,
Onze trainer heet Jurgen Pouls.
Een samen loop van omstandigheden heeft ons samen gebracht.
Onze keuzen om uiteindelijk bij hem te trainen zijn:


Heb Jurgen dit weekend ook zien starten op een BOSAL en dat ging keurig netjes. OK dan!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:57

GoedVetMan"]
[quote="vera schreef:
P.s. We zijn allebei getrouwd met onze mannen (voordat bovenstaande tekst anders doet vermoeden Haha! )


ik wordt gek van die blondjes?????
[/quote]
Huh? Wij zijn niet blond maar wel getrouwd *LOL* Blond

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:02

GoedVetMan"]
[quote="Smokey schreef:
Zij traint zelf regelmatig bij enkele trainers in Dld.


En dan anderen vertellen dat ze niet naar Duitsland moeten vluchten Schijnheilig

Bovendien valt het wel op dat hier weer eens iemand aan de man/vrouw moet worden gebracht. Nodig??? Schijnbaar.


Kijk dit bedoel ik nou, Nederland ten voeten uit.
vr gr Peter Vet. he he zo gaat hij goed!
[/quote]
Helemaal met je eens OK dan!

Wanneer gaan we eens wat van elkaar leren ipv elkaar met rotopmerkingen bestrijden Huilen