[WN] Western vakantie Texas / USA

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Honeys

Western vakantie Texas / USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 15:59

Dag western mensen ;) ,

Ik zou het eens helemaal geweldig vinden om eens een western vakantie te hebben in Texas / USA. Inclusief het koeien drijven, trailing en reining. Ben zelf nog geen echte western ruiter ( kan wel goed rijden ), maar het lijkt mij zo onwijs gaaf !

Wie heeft er tips, websites informatie etc voor mij ?

Groetjes!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:02

http://hfguestranch.doodlekit.com/home

Dit is in Kansas en wordt gerund door vrienden van mij. Zeker aan te raden, erg gezellig, betaalbaar, kleinschalig en een echt "thuis" . Vrijwel alles is mogelijk; er wordt met koeien gewerkt, er zijn contacten met een reining ranch, er worden buitenritten gemaakt, etc. Ligt op ca. 45 minuten rijden van Dodge City.
Je mag me altijd een PB sturen voor meer info.

Miss_Arie

Re: Western vakantie Texas / USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:29

Texas is helemaal geweldig!

ben er 2 jaar geleden geweest, alleen schijnt het daar wel extreem moeilijk te zijn om te kunnen paardrijden ivm verzekeringen die er moeten zijn afgesloten voordat je op een paard mag gaan zitten.

ik weet dat de Dude ranch het wel doen, die zitten ook in Texas, maar verder schijnt het echt heel lastig te zijn om een leuk adres te vinden hiervoor.

heel veel succes!

enne.... ook als je niet gaat rijden is Texas een geweldige staat om rond te kijken en dingen te doen!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:57

Ik zou denk ik niet snel voor Texas gaan. En er zijn veel meer plekken waar je een dergelijke vakantie kunt houden :)
Zelf ben ik een aantal jaar geleden in Arizona geweest, niet op een commerciele ranch, maar op een working ranch waar ze af en toe ook wat gasten ontvingen.
Verwacht daar dan ook geen luxe toestanden, maar echt back to basic, en fantastisch rijden in een geweldige omgeving (met de boer mee omheining controleren, koeien zoeken, dat soort dingen).

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:01

Het lijkt mij ook heel gaaf om daar een keer de natuur te verkennen te paard. Maar ik denk dat het voor mij alleen maar bij dromen blijft. Haha

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:24

Je kan ook naar Kansas op basis van kost en inwoning, maar dan voor een periode van minimaal ca. 3 maanden. Dan help je mee op de ranches; paarden verzorgen/ trainen, etc. Koeien zoeken en controleren, etc., etc.

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:29

Texas is heel diverse om paard te rijden , ga er 2x per jaar naar toe en heb veel nieuwe vrienden ontmoet allemaal met paarden, van een verzekering heb ik nog nooit gehoord , als je een goede reisverzekering hebt ben je voor alles verzekert.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:34

Houd er wel rekening mee dat het in de zomer echt bloedheet is in Texas. Eigenlijk kun je overdag niet buiten zijn of iets doen. Ik was er vorig jaar in augustus, en toen was het de hele week niet onder de 40 C. Geen weer om te rijden in ieder geval.

Als je in de zomer wilt gaan kun je beter naar een wat noordelijker gelegen staat gaan. Daar kun je ook uitstekend western rijden. Als je per se naar Texas wilt zou ik in het voor- of najaar gaan.

ElineMeike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:20

het is voor mij ook echt een droom,
helaas ben ik nog te jong om alleen te gaan :P
dus dat wordt nogg maar even wachten.
ik weet zelf niet echt iets.
ik hoop dat je iets vind!

Maxxime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 23:30

En ben je al wat tegen gekomen?

Ik ben zelf ook aan het uitvogelen of het me gaat lukken. Ik wil rond de winter graag naar amerika. Heb al de eerste mailtjes de deur uit gedaan, maar jammer genoeg nog geen reactie waar ik wat mee kan.

Succes!