Western manege omgeving Drenthe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boyzz

Berichten: 73
Geregistreerd: 13-08-11
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:14

nieziej schreef:
in mussel heb je er een, wel in groningen maar net op de grens dat is vlakbij emmen:) ben er nog nooit geweest maar wel wel dat daar een zit toevallig.+

heb even de site opgezocht: http://www.circle-a-ranch.nl/



hier heb ik zelf ook gereden , maar is niet echt western rijden zo als het hoort.
ik kreeg van iemand te horen van een Nederlandse kampioen in reining dat mij alles verkeerd was aangeleerd.
en volgens mij wat ik hoorde is het er ook niet meer..

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Western manege omgeving Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:18

Dat hangt maar net af van welke klasse en vereniging de NL kampioen was om daar dan waarde aan te hechten :D

CarmenBoeve
Berichten: 33
Geregistreerd: 12-03-07
Woonplaats: Land van Bartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:17

boyzz schreef:
nieziej schreef:
in mussel heb je er een, wel in groningen maar net op de grens dat is vlakbij emmen:) ben er nog nooit geweest maar wel wel dat daar een zit toevallig.+

heb even de site opgezocht: http://www.circle-a-ranch.nl/



hier heb ik zelf ook gereden , maar is niet echt western rijden zo als het hoort.
ik kreeg van iemand te horen van een Nederlandse kampioen in reining dat mij alles verkeerd was aangeleerd.
en volgens mij wat ik hoorde is het er ook niet meer..



De Circle A Ranch bestaat nog hoor. Rij er nu al weer 6 jaar met veel plezier. De manier zoals hier les gegeven wordt is dus wél de manier zoals er western gereden wordt en als je de site goed bekijkt wordt er zelfs heel breed western gereden. Het koeienseizoen is ook weer begonnen dus....... Tussen de manieren van westernrijden, door de jaren heen zie ik nog wel eens verschil inderdaad. Maar of het allemaal verkeerd is ??? ;) Ik ben begonnen in Zeijen bij Rosworld en die geeft ook nog steeds westernlessen maar het verschil van paarden bij Rosworld en Mussel zijn wél de paarden. Aalstje Visser die les geeft in Zeijen heeft ook wel de nodige westernervaring en wedstrijdervaring. Ik persoonlijk zou zeggen ga eens overal kijken wat je wat lijkt. Zo ben ik blijven hangen in Mussel en zou persoonlijk niks anders willen. Maar smaken verschillen ook hierin wat je lijkt. Ik word er persoonlijk een beetje kriegelig van al seen instructeur/trice zegt dat alles verkeerd is aangeleerd. Zou zeggen kom ook eens kijken in Mussel.

fabien_paard
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:35

hallo ik en mijn vriendin zoeken een western manege in de buurt van ter apel en we willen er heen kunnen fietsen.
groetjes ons (vanaf 12jaar a.u.b) /3

MarjonB

Berichten: 44
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:39

Vrijdag 4 januari is er een nieuwjaarsshow in Manege Zuidenveld in Sleen. Ik doe dan een demo met de manegepony die ik naar western aan het omscholen ben. Ze doet het ontzettend goed.

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 22:51

MarjonB schreef:
Vrijdag 4 januari is er een nieuwjaarsshow in Manege Zuidenveld in Sleen. Ik doe dan een demo met de manegepony die ik naar western aan het omscholen ben. Ze doet het ontzettend goed.


Bedankt voor de tip! Misschien kom ik nog wel even kijken :)

H_W_
Berichten: 69
Geregistreerd: 25-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 23:01


Valeria

Berichten: 1627
Geregistreerd: 12-02-05
Woonplaats: Hoogezand - Sappemeer

Re: Western manege omgeving Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 22:16

Westernstable Westerkwartiet in Marum zeer zeer goede ervaringen mee goede instructie fijne paarden fijne sfeer! hebben ook lespaarden

yammie

Berichten: 30
Geregistreerd: 21-12-03

Re: Western manege omgeving Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:28

Heeft iemand ervaring met de lessen in Stuifzand?

branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Re: Western manege omgeving Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:30

Dat zou ik ook wel willen weten :j

yammie

Berichten: 30
Geregistreerd: 21-12-03

Re: Western manege omgeving Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:33

Ik ben namelijk op zoek naar een adres om western te rijden in de buurt van Nieuwleusen en Stuiifzand is redelijk dichtbij. Of heeft iemand nog een andere suggestie ?

H_W_
Berichten: 69
Geregistreerd: 25-05-12

Re: Western manege omgeving Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:24

Ik heb geen ervaring met de western lessen op de manege in Stuifzand.
Wel met de gewone lessen. Ik zou zeggen ga eens kijken en neem anders eens een proef-les. Dan kan je het beste beoordelen.

antonhaf
Berichten: 37
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:53

Wij lessen ook bij Paulette (equidact). Echt super!

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: Western manege omgeving Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:57

In Stuifzand wordt ruim de tijd genomen voor de basis, ben weleens wezen kijken en elke keer terug naar de basis, soms is het de hele les stap/draf en geen galop. Wel goed uitgelegd en onderbouwd. Willem Odendaal geeft daar les :) Zie de paarden (ook eigen paarden) vooruitgang boeken.

H_W_
Berichten: 69
Geregistreerd: 25-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:21

Zaterdag 2 november is er een open dag met gratis instaplessen Van 14.00 - 17.00 uur bij Manege 'De Buitenwijck'
Stuifzandseweg 59A
Stuifzand (bij Hoogeveen)

14.00-15.00 uur dressuurles
15.00-16.00 uur springles
16.00-17.00 uur westernles

Misschien de ideale manier om westernles uit te proberen?

yammie

Berichten: 30
Geregistreerd: 21-12-03

Re: Western manege omgeving Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:22

thanks ! Dien je nog een opgave te doen van te voren of kun je gewoon langs ?

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:47

Als Oosterwolde je niet te ver is, zou ik een kijkje nemen bij de Silver Ranch

Irisjuhxx
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:11

Heyy weet iemand of de circel a ranch nog open is en if ze ook lea geven met lespaarden ??

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:42

Irisjuhxx schreef:
Heyy weet iemand of de circel a ranch nog open is en if ze ook lea geven met lespaarden ??


In Mussel bedoel je?? nee en nee. Bestaat niet meer.

Racheltjee

Berichten: 112
Geregistreerd: 08-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:19

Hallo,

Ik ben eigelijk meer voor me moeder opzoek naar een passende manege. Me moeder is een onzekere ruiter en heeft de nodige deuken opgelopen op haar manege. Nu heb ik van meer mensen gehoord dat heel veel onzekere mensen toch weer wat zelfvertrouwen hebben opgedaan met het western rijden. (Mijn moeder vind het ook een veel mooiere discipline)

Maar wie kan mij helpen aan een goeie plek waar ze voorzichtig te werk gaan met mensen die heel graag willen maar niet het stapje extra durven te "rijden"

Alvast bedankt! :D

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:28

Beestjes3 schreef:
Hallo,

Ik ben eigelijk meer voor me moeder opzoek naar een passende manege. Me moeder is een onzekere ruiter en heeft de nodige deuken opgelopen op haar manege. Nu heb ik van meer mensen gehoord dat heel veel onzekere mensen toch weer wat zelfvertrouwen hebben opgedaan met het western rijden. (Mijn moeder vind het ook een veel mooiere discipline)

Maar wie kan mij helpen aan een goeie plek waar ze voorzichtig te werk gaan met mensen die heel graag willen maar niet het stapje extra durven te "rijden"

Alvast bedankt! :D


Zie dat je uit Assen komt. Neem eens een kijkje bij de Silver- Ranch in Oosterwolde. Zeer fijne manege, goede les paarden en begeleiding!

DPTomboy

Berichten: 814
Geregistreerd: 13-01-13
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:35

Marlies Maathuis (MM Horsetraining) heeft veel ervaring met onzekere ruiters en kan super helpen (weer) zelfverzekerd te worden in het rijden. Daarnaast heeft ze goed getrainde en brave paarden.
Ze zit in Sint Jansklooster mocht dat qua afstand te doen zijn.

Racheltjee

Berichten: 112
Geregistreerd: 08-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:39

Dankje voor de reactie,
Heb daar inderdaad veel goeie verhalen over gehoord! Maar wou natuurlijk even kijken of er meer mensen zijn met goeie ideeën!
Ik ga eens informatie scoren bij de Silver Ranch!

Racheltjee

Berichten: 112
Geregistreerd: 08-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:42

DPTomboy schreef:
Marlies Maathuis (MM Horsetraining) heeft veel ervaring met onzekere ruiters en kan super helpen (weer) zelfverzekerd te worden in het rijden. Daarnaast heeft ze goed getrainde en brave paarden.
Ze zit in Sint Jansklooster mocht dat qua afstand te doen zijn.


Dankje ook daar ga ik even naar kijken, we wonen in assen dus is wel een ritje, maar denk de moeite zeker waard! :)

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Western manege omgeving Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 19:52

Kijk gerust eens op mijn website in mijn onderschrift. Help with Horses is gelegen in Nieuw-Schoonebeek