Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MidnightPSan schreef:Quote spirit horses, Wist je dat 60 tot 90 % van alle sportpaarden maagzweren heeft
als gevolg van een bit (en te weinig ruwvoer)?
Daar kan je toch niet serieus je paard heen brengen ?
superpony schreef:@Paintless, je kan best een leuk contact met je paard krijgen of ''vriendjes'' zijn zonder het respect te verliezen hoor. Ik heb ze wel voor MIJN plezier en wil af en toe ook wat klooien. Ben dus wel vriendjes met mijn pony's Of ze dat ook met mij zijn..............hun probleem. Ik heb een grens en die kennen ze.
Net als bij onze honden. Onze pony's en honden zijn prima braaf en opgevoed, maar zie zelf dat het aan de mens ligt. Krijgen ze een kans zie ik dat ze misbruik maken van iemands zachtheid en niet consequent zijn.
Paintless schreef:nee, ik wil dr geen pijn doen. en ik wil dat ze het naar dr zin heeft, en probeer alles op alles te zetten dat ze gelukkig is, maar ze heeft zich wel aan mijn regels te houden, of ze dat nou leuk vind of niet.
maar boven al heb ik dr ook voor MIJN plezier... zij had geen keuze
Sha_ron schreef:Voor mij was 't nieuw dat er op de verharde weg wordt gegaloppeerd. Dit blijkt te kunnen als je zonder ijzers rijdt. De paarden glijden niet uit. Overigens hadden sommige paarden hoefschoenen aan. De hoeven zagen er prima uit, hadden geen nadeel van het rijden op de weg.