Verzendkosten USA

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 00:10

Maar heeft die quote van de duane niet alleen betrekking op dingen die je meeneemt, ipv verzend?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 00:45

Guinevere"]
Maar heeft die quote van de duane niet alleen betrekking op dingen die je meeneemt, ipv verzend?
[/quote]


[quote="Sugarmiss schreef:
Dit is direkt van de site van de douane (die zouden het toch moeten weten Lachen )
Citaat:
Goederen meenemen vanuit een niet-EU-land naar Nederland
Voor het meenemen van goederen vanuit een niet-EU-land wordt onderscheid gemaakt tussen uw persoonlijke bagage en andere goederen.

Persoonlijke bagage
Uw persoonlijke bagage kunt u meenemen zonder dat u daar belasting over hoeft te betalen. Soms kan de Douane u vragen om aan te tonen dat bepaalde goederen al in uw bezit waren voor vertrek uit Nederland. Dit geldt vooral voor luxe of kostbare goederen, zoals foto- en video-camera’s, sieraden, laptops en muziekinstrumenten. Het is handig om van dergelijke artikelen een betaal- of garantiebewijs mee te nemen als u op reis gaat. Maar u kunt ook voordat u op reis gaat bij de Douane vragen om een douaneverklaring van deze artikelen. Deze verklaring kunt u krijgen als u het artikel en het aankoop- of garantiebewijs laat zien.

Andere goederen
Voor het meenemen van andere goederen uit een niet-EU-land naar Nederland zijn twee zaken van belang: de waarde * en hoeveelheid van de artikelen. Hieronder lees u meer daarover.


Waardebeperking
Voor goederen geldt dat u deze tot een maximumwaarde van € 175 per persoon belastingvrij mag meenemen naar Nederland. Deze waardebeperking geldt voor producten die u in een gewone winkel in een niet-EU-land heeft aangeschaft en waarover u al buitenlandse belasting heeft betaald en voor artikelen die u belastingvrij in een taxfree shop heeft gekocht op de luchthaven of veerboot. Als u goederen van een hogere waarde wilt meenemen, dan moet u belasting betalen. Bijvoorbeeld: u koopt een camera voor € 254. U moet dan belasting betalen (invoerrechten en BTW) over het totale bedrag. Als u een horloge heeft gekocht voor € 125 en een vulpen voor € 57, dan komt u hiermee boven de waardedrempel uit. Omdat het om twee artikelen gaat, betaalt u alleen invoerrechten en BTW over de vulpen.



Er wordt dus niet gesproken over vrijstelling voor giften of 2e hands artikelen.

Overigens is die € 175 alleen van toepassing als je het zelf meebrengt. Als je van hieruit iets importeert is het belastingvrije bedrag € 45.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:18

Wij mogen maximaal 25/30 euro onvoeren belastingsvrij (schommelingen dollar tegenover euro ....), MAAR "Sample" of "Gift with no value" doet het nog steeds zonder problemen voor mij Knipoog

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:10

Ik heb dit jaar ook een showhalster voor Pluis via eBay gekocht en was daar inderdaad ongeveer USD 18 voor kwijt aan verzendkosten. Via USPS en volgens mij was het binnen een week hier.

Ze proberen je volgens mij een poot uit te draaien en ik zou daar inderdaad niet mee akkoord gaan.

=^.,.^=

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 08:39

Nou ik ben ook niet akkoord gegaan met de prijs.
Toen kwam ze morrend tot 20 dollar. Maar ik krijg ook geen emailtje van haar verder.
Volgens mij denkt ze: Steek hem maar in je ....

Dus ze probeerde rijk te worden van de verzendkosten Blauw oog

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 09:55

Oei Scheve mond Beetje op haar teentjes getrapt dus en.. *nu geeft ze het dus zelf wel toe*.. wel een beetje een afzetter. Twintig dollar zou toch genoeg moeten zijn. Vijfentwintig in ieder geval. Je moet hopen dat ze hem nu opstuurt, je weet nooit wat voor mensen je voor je hebt met eBay