Quarter chippen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:52

Dit antwoordt kreeg ik van de NQHA:

Beste Vera,

De AQHA stelt het chippen of een paspoort niet verplicht maar de Nederlandse wetgeving wel.
Als wij een wedstrijd organiseren in Nederland moeten we dus officieel ook voldoen aan de Nederlandse wetgeving.
Tot 1 januari 2004 mogen we paspoorten uitgeven zonder te chippen
Ik kan me voorstellen dat je het af en toe niet meer kan volgen. Ze bij het ministerie spreken ze elkaar tegen.

Groeten
Astrid Uitenbroek
Secr. NQHA


Wettelijk is chippen nog niet verplicht dus ik wacht nog even......eerst maar eens een paspoortje kopen Cheese!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:05

zomon schreef:
Dat klopt als een bus. Ik heb ook vorige week mijn paspoort binnen gekregen en dat was binnen 2 weken geregeld.
De kosten waren 23 euro en ik ben nergens lid van dus waar die 28 euro vandaan komt ????????


Ik ben waarschijnlijk te eerlijk geweest om te zeggen dat ik geen NQHA-lid was en daardoor waarschijnlijk niet voor hetzelfde bedrag een paspoort kon krijgen als leden.. Scheve mond

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:52

gera"]
[quote="zomon schreef:
Dat klopt als een bus. Ik heb ook vorige week mijn paspoort binnen gekregen en dat was binnen 2 weken geregeld.
De kosten waren 23 euro en ik ben nergens lid van dus waar die 28 euro vandaan komt ????????


Ik ben waarschijnlijk te eerlijk geweest om te zeggen dat ik geen NQHA-lid was en daardoor waarschijnlijk niet voor hetzelfde bedrag een paspoort kon krijgen als leden.. Scheve mond
[/quote]

Snap het niet hoor Gera, hij heeft mij niet eens gevraagd of ik lid was. ik heb gewoon gevraagd wat de kosten waren van een paspoort en dat was 23 euro'tjes.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 00:33

Ik kwam er zelf mee aanzetten. Hij zei dat het 23 euro kostte en toen zei ik: "Is dat ook zo als je geen lid bent van de NQHA?" Stom stom. Dus nu heb ik vijf euro 'teveel' betaald Scheve mond Ook niet al te snugger. Maar ja, ik heb hem voor 31 december en dat is het belangrijkste

Yvester
Berichten: 7
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:04

Is er iemand die wat meer weet over een DNA paspoort.

vindt chippen namelijk niet zo een fijn idee.
Een DNA is een goedgekeurd alternatief (ook voor KNHS) volgens mij.

Hoe kom je er aan en wat kost het?
wordt dit net als het chippen door de vee arts gedaan?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:24

Ik denk dat alle antwoorden al in dit topic staan vwb het paspoort voor Quarters.
Verder zul je met de zoekfunktie nog het nodige vinden op de overige fora.