Achtergrondinfo over quarters?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Achtergrondinfo over quarters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 14:43

Hoi,

Weet iemand misschien waar ik meer achtergrond informatie vandaan kan halen over mijn quarter? Ik heb een uitdraai van de AQHA waar haar voorouders opstaan met de kleuren enzo, maar nu ben ik benieuwd wat ze precies gedaan hebben. Ik heb op www.quarter.nl wel een aantal van haar voorouders kunnen traceren en 2 ervan zijn race paarden en 1 is een cutting paard. Maar nu ben ik benieuwd naar de andere die niet op die website zijn vermeld. Heeft iemand nog ideetjes? Knipoog !

Bedankt alvast!

groetjes Lachen

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 14:58

Een naam zou handig zijn Lachen
Overigens kun je op de site van de AQHA ook opzoeken welke wedstrijdonderdelen ze gestart zijn en de behaalde punten.

Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 15:51

Sorry Bloos , Daar heb je gelijk in Sugarmiss!! Mijn merrie heet Ridges Sweet Gold, ze is een 9 jarige palomino. Bij haar ouders staan geen punten. Als het race paarden zijn geweest, wordt dat dan ook bij de AQHA geregistreerd? Sweet is in Iowa geboren en na wat surfen op het internet kwam ik erachter dat in Iowa de quarter horse race association is gevestigd. Dat zou wel verklaren waarom mijn paardje altijd haast heeft! Lachen Ik ben op zoek naar informatie over: Ridges Gold Bar (sire), Dial Gold (dam), Windsticker en Miss Robin Leo. Dus als het iemand iets zegt! Knipoog

Bedankt Alvast

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:19

Ja als er paarden aan races hebben meegedaan dan staan er allemaal cijfertjes onder de naam, wat betekend: starts-win's-second's-thirt's en een $ met het evt. gewonnen bedrag.

Op deze site http://www.maple-webranch.de/ kun je een hoop info vinden maar niet wat er met de paarden gedaan is qua wedstrijden.

Ik heb helaas geen $$ meer deze maand, misschien iemand anders nog wel Lachen
Bij Ridges Gold Bar staat geen TB (volbloed) in de pedigree, Dial Gold komt niet voor in de database.
Bij Windsticker staan wel wat TB'ers die waarschijnlijk voldoende punten hadden om 100% Quarter te worden.
Miss Robin Leo heeft aardig wat TB, maar ook dubbel Joe Reed II en King gefokt.

Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 16:25

Bedankt voor de tip sugarmiss Lachen , Ik heb wel zo een uitdraai van de AQHA maar ik kwam niet helemaal uit al die getalletjes! Overigens hebben de meeste paarden op mijn papier helemaal niets onder hun naam staan Haha! , Maar dat maakt voor mij niets uit, ik was alleen erg nieuwsgierig, omdat mijn paard nog al een "need for speed" heeft! Lachen

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 16:32

H+getal is halterpunten, P+getal is performancepunten, maar in welk onderdeel staat er niet bij, wel bij de AQHA-files op te vragen.
1 2 3 4 5 $ 25 is dus een paard wat geraced heeft.
TB is Thoroughbred (volbloed).

Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 16:42

Thanx voor de duidelijk antwoorden, daar kan ik wat mee OK dan! , ik heb misschien het adres gevonden van de fokster van mijn paard, ik zal haar van de week even een brief schrijven, misschien dat zij mij meer kan vertellen. ik hoop dat ik de juiste persoon heb gevonden!!, Als ik meer weet zal ik het laten weten!

Groetjes en nogmaals bedankt Lachen

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 21:48

Veel succes nog !

Enne, heb je al wat gevonden ?

Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 21:59

Het is nu wel beter te verklaren waarom ik zo een sjees ace pony heb Haha! , Je kent haar wel ze staat schuin tegen over Splash, de overbuurvrouw van Herbie! Er wordt altijd over quarters gezegd dat ze cool zijn, en op zich is ze dat ook wel, alleen niet meer als ze haar zin niet krijgt of als ze gewoon zin heeft om hard te gaan. Ik dacht eerst dat ze misschien een cutting achtergrond had omdat iemand ooit eens tegen me gezegd had dat haar moeder een cutting paard is, maar daar is niets van terug te vinden.

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 16:54


Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 18:34

Bedankt voor de tip Lachen ! Dat is een leuke site, vooral de foto's! Helaas niet van alle paarden maar mijn paard lijkt dus op haar overgrootopa Buzzie Bars! Ik zit hier helemaal blij te wezen achter mijn pc toen ik de gelijkenis zag Haha! Haha! Haha! ! Echt onwijs gaaf! Ze hebben ook nog precies de zelfde kleur, mijn paard heeft alleen niet zo een grote bles! Nogmaals bedankt!
Weet je trouwens wat er met de getallen bedoeld worden bij linebreeding? Ik kom er weer es niet helemaal uit Bloos .