Nieuwe regelgeving American Paint registry

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:59

Cassidy schreef:
Money talks!


and bullshit walks....

Dat geldt inderdaad zo, net als met HYPP, al die halter $$$$ houden dan voorlopig wel van de baan.

Ik denk niet dat APHA "bang" is, ik denk dat ze gewoon niet zo'n zin hebben de dubbel geregistreerde paarden elke keer dat QH van regels veranderd.
En inderdaad, dat Paints "maar" Quarters met vlekken zijn, eerlijk gezegd ben ik dat soms ook wel zat. Ook al is het soms ook zo, juist door de cropouts en de vele Quarters in de pedigrees, maar er zijn toch veel lijnen die niet bij de Quarters voorkomen en wel bij de Paints.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 23:30

Ik ben niet zo thuis in de Paint Horse, maar de Registry is ontstaan doordat er twee Associations zijn gefuseerd, de American Paint Quarter Horse Association (waar alle gevlekte Quarters in waren opgenomen) en de American Painted Stock Horse Association, waar ook afstammelingen van andere rassen in zijn beland die vlekken vertonen (zoals Shire en Clydesdale). Ik heb weleens gehoord dat met name deze rassen voor vermeerde haargroei aan de benen zorgen (lees: sokken)

Dus Paint een gekleurde Quarter? Vroeger wel. Maar er zit tot op een later tijdstip vreemd bloed doorheen dan bij de Quarters.

Voor een overzicht over de geschiedenis van de Organisatie moet je even hier kijken: http://www.apha.com/breed/history.html

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 23:53

Je hebt helemaal gelijk Cassidy, er zit ook meer vreemd bloed in, en meer "trekpaard", vandaar soms wat meer behang en dikke manen en staart. Soms zie je nog een wat grof hoofd die wijst op Clyds bloed. Je ziet het in de oudere Quarters ook veel, alleen wat verder terug.

Maar de Tobiano's stammen niet van Quarters af, ook niet van "Trekpaarden", die stammen van de "verwilderde" paarden af, evenals sommige overo lijnen. Ik heb mijn Paint Horse Legends niet bij de hand, daar staan verschillende in.

Maar goed, al met al dus geen Quarters met vlekken, aangezien ze toch meer "vreemd" bloed hebben en bloed, zoals de Tobiano lijnen, die de Quarter helemaal niet heeft.

Al is het bij de Quarter ook in het begin wel wat misgegaan, de merrie Delta, een Tobiano, komt uit een geregistreerde Quarter, Mildred. Mildres was een schimmel en kennelijk was het niemand opgevallen dat ze een tobiano was. Tot ze de legende Delta (moeder van Delta Olena en Delta Flyer) kreeg.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 00:10

Er zijn er nog meer Jeddah. Wat zou je zeggen van Plaudette? Plaudette heeft op deze foto duidelijk witte billen en een vlek onder haar buik....en heeft voor zowel de AQHA als de ApHC nakomelingen gegeven. Hier een foto: het veulen is Maddons Bright Eyes (QH merrie)

Afbeelding

De reden dat er nog steeds Crop Out Quarters bij de Quarters voorkomen, komt omdat de AQHA is vroeger is gefuseerd met de AQHRA (American Quarter Horse Racing Association) en daar werden paarden met vlekken wel in opgenomen.
Bij de fusie belandden deze paarden dus gewoon in de AQHA...vlek of niet. De AQHA heeft inderdaad vroeger wat steken laten vallen.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:13

Cassidy! Bedankt! Ik ben al een tijdje op zoek naar een foto van Maddons Bright Eyes! Een van mijn favorite "legends"! Juist ook omdat ze voor zoveel Crop Outs gezorgd heeft.
Inderdaad veel quarters hadden toen meer wit dan ze nu zouden mogen hebben, eigenlijk jammer dat ze daar nu zo moeilijk over doen terwijl het toch wel een beetje een raseigenschap is.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 11:26

Dusse...een Paint is toch een Quarter met teveel wit...Haha!

(AUW! nee, niet slaan!)

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:58

LOL! Of sommige Quarters lijken net Paints???

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:37

De Quarters lijken soms meer een 'kleur'ras dan een 'bouw'ras, dat blijkt wel uit de historie (veel wit en 2xCR-uitsluiten).

Van mij mogen de regels best wel strenger, maar QxQ=Q.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 13:34

jeddah schreef:
LOL! Of sommige Quarters lijken net Paints???


De Quarters Horse Registry was er eerder.... Tong uitsteken

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:36

Tis omdat ik nu een foto heb van Maddons .... jij wint... Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 23:04

De foto van Maddons komt uit Legends 3, dat Western Horseman boek. Er is in dit boek een heel hoofdstuk aan haar gewijd, met mooie foto's, o.a. haar in race conditie, enmooie statiefoto's. Wist je dat ze een blauw oog had? Er staan foto's van Bright Bar en Bright Red in, en ook van Me Bright. Ik heb helaas geen scanner, de foto van Plaudette is ingescand door Paintje (en haar behoort de dank daarvoor).

Misschien dat er iemand in je omgeving is die deel 3 van Legends heeft. Anders vrees ik dat het je toch geld gaat kosten Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 23:08

Bedankt Cassidy, ik heb deel 3 net besteld by Amazon! Ja, ik wist dat ze een blauw oog had, vandaar ook haar naam, Bright Eyes.