NK good or bad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:44

GoedVetMan schreef:

De enige oplossing voor de niet-Arabier, Quarter, Paint of Appaloosa's is om hun eigen vereniging op te zetten. Een vereniging die hun belangen behartigd en die dan ook als zodanig hun eigen wedstrijd(-onderdelen) op kan zetten. Net zo goed alsdat de Dawra bijvoorbeeld deelname van Quarters aan hun onderdelen kan weigeren, kan deze vereniging dan ook weigeren om bovengenoemde rassen mee te laten dingen.

De WRAN zal een dergelijke gemixte rassenvereniging waarschijnlijk alleen maar welkom heten. Weer een stap richting een serieuzere western-sport-wereld!

vr gr Peter Vet
[/quote]

Heb ik nou iets niet begrepen of is dat nu juist niet de WRAN?

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:51

Finnie"]
[quote="Jos schreef:
waarom rijden ze dan geen pleasure met een reining paard , of reining met een pleasure paard? Gaaaap


Misschien omdat het ene paard meer geschikt is voor reining en het andere paard meer geschikt voor pleasure??!
[/quote]

juist.
en hoe komt het dat ze voor het ene onderdeel meer geschikt zijn dan voor het andere?

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:53

verder vond ik het Nk goed georganiseerd hoor, voordat hier weer misverstanden over gaan ontstaan.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:58

GoedVetMan schreef:

De WRAN zal een dergelijke gemixte rassenvereniging waarschijnlijk alleen maar welkom heten. Weer een stap richting een serieuzere western-sport-wereld!

vr gr Peter Vet
[/quote]

een pleasure en horsemanship klasse voor alleen andere rassen zou al heel fijn zijn.
lijkt me leuk, een klasse met goed gereden tinkers , haflngers . welshcobs, fjorden en WWK' ers OK dan!
op de volgende vergadering ga ik dat toch maar eens aankaarten.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:28

kjcm schreef:
ga je dan weer nie voorbij aan de doelstelling van de wran? ik bedoel, zoals je zelf al zegt: niet rasgebonden etc. zou je dat dan wel moeten doen? als je zo'n vereniging gaat opzetten dan ben je dus eigenlijk bezig om de wran te kopieren, nietwaar?! en alleen omdat een aantal ruiters vinden dat "ze" niet kunnen "tippen" aan een quarter, terwijl juist een quarter ook nadelen heeft zoals al eerder in deze discussie is genoemd.


Wat ik bedoel is, dat er al rassen zijn zoals Quarters, Paints, Appaloosa's en Arabieren die vertegenwoordigd worden door hun vereniging op een wedstrijd van de Wran.
Dus ik denk als de Haflinger vereniging dit ook zal willen, zou het best denk ik tot de mogelijkheden behoren.

pepsi
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:09

jullie hebben ook veel kritik,wat ik zo lees die kan de nk mijrijden en andere zijn er nog niet an toe, waar halen jullie de arroganz vandan
waneer alleen de toppers starten in nederland , blijft maar en klein groupje over

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:10

Maar....... het zaterdagavond feestje was GAAF OK dan!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:11

pepsi schreef:
jullie hebben ook veel kritik,wat ik zo lees die kan de nk mijrijden en andere zijn er nog niet an toe, waar halen jullie de arroganz vandan
waneer alleen de toppers starten in nederland , blijft maar en klein groupje over


Kan het NK eindelijk in 1 dag afgewerkt worden.......is toch een stuk goedkoper want je hoeft geen stal te huren en overnachting te regelen, minder deelnemers in de ring................. .

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 17:20

pepsi schreef:
jullie hebben ook veel kritik,wat ik zo lees die kan de nk mijrijden en andere zijn er nog niet an toe, waar halen jullie de arroganz vandan
waneer alleen de toppers starten in nederland , blijft maar en klein groupje over

Sint Philipsland ligt toch in Nederland Verward

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 17:33

Jos schreef:
een pleasure en horsemanship klasse voor alleen andere rassen zou al heel fijn zijn.
lijkt me leuk, een klasse met goed gereden tinkers , haflngers . welshcobs, fjorden en WWK' ers OK dan!
op de volgende vergadering ga ik dat toch maar eens aankaarten.



ben nog nooit naar een vergadering geweest,maar als je dit gaat aankaarten kom ik om je te steunen Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 17:34

pepsi schreef:
jullie hebben ook veel kritik,wat ik zo lees die kan de nk mijrijden en andere zijn er nog niet an toe, waar halen jullie de arroganz vandan


Ervaring Cool

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 17:59

Sjuimpje schreef:
Los of vast van van of er goed gereden werdt en of er op iemand persoonlijk gedoeld wordt,
is het niet apart om met een 3 jarige deel te nemen aan een NK Xono?


Blijf jij oude koeien uit de sloot halen? Ik hoef mij niet te verantwoorden, dus als we dit onderwerp een keer kunnen laten rusten, graag!

Cassidy, het gaat me vooral om de manier waarop het gezegd wordt. Je hebt tips en je hebt commentaar.

Blaze, ik heb inderdaad twijfels over mijn gereden proef, ik was er zelf niet 100% tevreden over (nja, alleen de galop en een bepaalde overgang bracht mij in twijfel). Is het dan gek dat ik me aangesproken voel als er een onderwerp aangekaart wordt over mensen die niet NK waardig zijn?

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:16

Blaze schreef:
ben nog nooit naar een vergadering geweest,maar als je dit gaat aankaarten kom ik om je te steunen Cool


nou graag OK dan! ik ga .
wie weet kan ik dan ooit op mijn WWK'er op nivo meerijden bij de senioren( ruiters dan) Haha!

ik begin volgende week in Oosterwolde alvast met mijn classificatie wedstrijd op Billy. Clown
reining , dan ben ik niemand tot last, hooguit de jury. Vriendjes zijn?

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:20

vera"]
[quote="pepsi schreef:
jullie hebben ook veel kritik,wat ik zo lees die kan de nk mijrijden en andere zijn er nog niet an toe, waar halen jullie de arroganz vandan
waneer alleen de toppers starten in nederland , blijft maar en klein groupje over

Sint Philipsland ligt toch in Nederland Verward
[/quote]

misschien wat alcohol in de pepsi Knipoog

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:40

Jos"]
[quote="vera"][quote="pepsi schreef:
jullie hebben ook veel kritik,wat ik zo lees die kan de nk mijrijden en andere zijn er nog niet an toe, waar halen jullie de arroganz vandan
waneer alleen de toppers starten in nederland , blijft maar en klein groupje over

Sint Philipsland ligt toch in Nederland Verward
[/quote]

misschien wat alcohol in de pepsi Knipoog
[/quote]
Whoehahahahahaha *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:48

Xono, ik haal geen oude koeien uit de sloot,
ik vraag me gewoon af waarom je naar een NK gaat met een driejarige? Verward Als ik naar de gemiddlede driejarige kijk is die in de verste verte nog niet genoeg bevestigd om er een kampioenschap mee te rijden en ervaring opdoen doe je naar mijn mening niet op kampioenschappen, daar zijn wel andere manieren en evenementjes voor.
Jemig, je laat jezelf wel kennen in dit topic Xono Scheve mond

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 19:02

XoNo schreef:

Blaze, ik heb inderdaad twijfels over mijn gereden proef, ik was er zelf niet 100% tevreden over (nja, alleen de galop en een bepaalde overgang bracht mij in twijfel). Is het dan gek dat ik me aangesproken voel als er een onderwerp aangekaart wordt over mensen die niet NK waardig zijn?


of ik dat gek vind doet er niet zo zeer toe Cool

Nog ff kort waarom ik dit topic ben gestart,wat er uit voort vloeit is een dynamische en zinvolle discussie.maar hier begon het mee.

Ik val niemand aan op het feit dat zijn of haar paard te snel te langzaam of wat dan ook is,dat gebeurt nu eenmaal.
Wat ik heb gezien (naast een heleboel goeie dingen)en dat beviel me gewoon niet zijn ruiters die gewoon nog niet klaar waren voor een NK,het plaatje deugde niet al hadden ze op het beste en mooiste paard gereden dan nog had ik die bedenking gehad.
een voorbeeldje,iemand die in de harley zit hangend aan zijn teugels zijn paard probeerde rond te sturen.
Dat een paard te snel gaat vind ik geen enkel probleem,maar dat de ruiter exact het verkeerde doet om dit te corrigeren in een houding die simpelweg aangeeft dat de ruiter nog erg veel moet leren,dat is wel een probleem.Althans dat is een probleem op een NK.
Denk dat men eens wat meer video moet maken van zichzelf en die moet bekijken is heel leerzaam.
Een kritische noot is hier ook op zijn plek richting trainers en begeleiders,zij zijn degene die moeten zien dat een ruiter nog niet zover is.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:09

En dan is het kringetje weer rond Lachen

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:39

Het is jammer dat er onderling zoveel commentaar op elkaar is.
Als degene die aan de kant staan zouden mogen bepalen wie er wel en wie er niet mee mogen doen aan het NK dan zouden er nog maar weinig ruiters overblijven denk ik. Zij weten ook niet hoe de voorbereiding was, karakter van het paard, evt zenuwen van de ruiter enz... Niemand gaat op wedstrijd om anderen express in de weg te rijden of om een slechte prestatie neer te zetten. We proberen ons allemaal goed voor te bereiden en doen allemaal ons best, maar een paard is nu eenmaal geen machine en die paar minuten in de wedstrijdarena zijn gewoon een moment opname en er kan vanalles gebeuren op een wedstrijd ! Degene die op dat moment goed rijden die worden geplaatst en de andere niet ! Makkelijk zat ! Daarom is het ook een wedstrijd !
Als de kwalificatie voor het NK te hoge eisen zou stellen dan zouden bijv. ruiters die veel wedstrijden in het buitenland rijden, of die onderdelen starten (zoals team-penning, cutting , barrel racing) waar weinig wedstrijden in zijn, of mensen die weinig tijd hebben in het weekend, zich zeer moeilijk kunnen plaatsen voor het NK
Misschien zou een voorronde bij ieder onderdeel en dan een finale een goed idee zijn voor het NK ?
Dat het raar is om met een 3 jarig paard mee te doen , dat vind ik onzin ! Dan zouden er ook geen futurities meer gehouden kunnen worden !
Het zou zeker een goede zaak zijn als er meer grote wedstrijden georganiseerd zouden worden het hele jaar door....en een extra klasse voor de niet-quarters vind ik ook een super idee OK dan!
Ik vond ook het NK gezellig en goed verlopen. Een paar verbeteringen zoals de pleasure klasse opsplittsen bij zoveel deelnemers, electronische tijdwaarneming bij de snelheidsonderdelen en een jury die meer op een lijn zit (soms lagen de Double pointed plaatsingen bij de Reining wel erg ver uit elkaar) zou heel fijn zijn voor volgend jaar...

pepsi
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 21:35

ik vond de proef voor en drie jaar oud paard netjes,xono,
het belangrijkst is dat je zelf en tefreden gevoell hebt, hij is maar3
nk of niet , dinge gaaan soms niet zo als gedacht, het is ook geen fiets
ps. heb geen alcohol op ben duits, wat en gezeuur, moet je mij mee maken waner ik gedrunken heb...

st. Philipsland liegt in deutschland.......

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 21:39

In dat geval: sie sind verzeihen Lachen

pepsi
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 21:45

WenS
je neemt de worden uit mijn mond, helemal eens met de stelling, jammer dat ik het zelf niet so kan typen , taalgebrek
zo dat was het
tot ziens

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 21:57

sint philipsland ligt ook in zeeland Haha!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:07

pepsi schreef:
ps. heb geen alcohol op ben duits, wat en gezeuur, moet je mij mee maken waner ik gedrunken heb...

st. Philipsland liegt in deutschland.......

Sorry, was heel flauw maar ik was een beetje melig en dan typ je soms dingen die niet aardig overkomen maar wel leuk waren geweest als we samen aan tafel hadden gezeten.
Excuses Bloos

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:08

Jos schreef:
sint philipsland ligt ook in zeeland Haha!

Pcies, daar dacht ik toen ook aan