zou mijn ideale paard bestaan??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 17:56

Liefde op het eerste gezicht kun je pas voelen als je hem in zijn gezicht kijkt, dus zijn ogen!!!!

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 10:45

Margee schreef:
Liefde op het eerste gezicht kun je pas voelen als je hem in zijn gezicht kijkt, dus zijn ogen!!!!


oké, daar heb je gelijk in. Maar, als ik eerlijk ben val ik niet zo op voskleur. (ja ik weet dat dat natuurlijk niet uit mag maken, maar toch.....)

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:02

Je zult altijd zien dat je met iets thuiskomt waar je niet direct naar op zoek was! *LOL* Zoek je een Quarter, dan kom je met een Paint thuis of anders om ofzo

Saar4
Berichten: 2347
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:21

Ik wilde persé geen jong paard en ik kwam thuis met een groene 3 jarige die net uit de kudde was geplukt. Tja.......

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:19

En wij hebben twee vossen en dat is toch echte liefde op het eerste gezicht geweest!!!! De beide keren dat ik een paard hoofdzakelijk op zijn kleur en uiterlijk hebt gekozen, ging in goed de boot in. Net als bij mensen het uiterlijk toch ondergeschikt aan het karakter.... Je kan beter denken "wat ben je toch een lieverd" dan "'t is dat je zo knap bent, anders ging je naar de slacht" Knipoog

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 14:16

Margee schreef:
En wij hebben twee vossen en dat is toch echte liefde op het eerste gezicht geweest!!!! De beide keren dat ik een paard hoofdzakelijk op zijn kleur en uiterlijk hebt gekozen, ging in goed de boot in. Net als bij mensen het uiterlijk toch ondergeschikt aan het karakter.... Je kan beter denken "wat ben je toch een lieverd" dan "'t is dat je zo knap bent, anders ging je naar de slacht" Knipoog


Ik denk dat het gewoon een manier is om te zeggen: de omschrijving (ervaren ruiter) spreekt me niet aan of de vraagprijs is te hoog... Ik geloof niet dat Juval nu echt zo'n gigantische kleuren kijker is.
Ze is wel een ervaren ruiter, maar wil graag een paard hebben die voor de volle 100% betrouwbaar is, dat zijn meestal niet de paarden waar een ervaren ruiter bij wordt gezocht....

En belangrijkste argument is denk ik dat ze niet morgen al een paard hoeft te hebben, voor hetzelfde geld loopt ze pas over een jaar tegen haar grote liefde aan dat maakt niets uit. Dus is ze best kritisch, als je hier een paard aan biedt is ze toch niet verplicht om interesse te tonen...

Sorry dat ik een beetje voor mijn zus spreek, maar ik vind deze discussie een beetje vreemd.

Saar4
Berichten: 2347
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:51

Sprintje schreef:
Citaat:
En belangrijkste argument is denk ik dat ze niet morgen al een paard hoeft te hebben, voor hetzelfde geld loopt ze pas over een jaar tegen haar grote liefde aan dat maakt niets uit.


helemaal mee eens. Ik heb er zelf ruim 10 maanden over gedaan om een leuk paard te vinden en ik heb dit paard inmiddels al 8 jaar. Wel een goede keus dus.

Ik zie bij ons op stal regelmatig dat mensen een nieuw paard gaan kopen en er vervolgens binnen één á twee weken een hebben. Dat gaat overigens nooit lang goed.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 15:59

Ik vind het juist heel goed dat Juval weet wat ze wil. Natuurlijk kan het voorkomen dat je iets koopt waar je juist net niet naar op zoek was, maar ik ken ook genoeg mensen die dus "verlieft" werden, maar het paard was eigenlijk niet wat ze wouden en dat ze later toch spijt kregen.

Toen ik Jeddah kocht wist ik precies wat ik wilde, Jeddah was de eerste waar ik naar keek, ze voldeed aan mijn "eisen" en ik heb haar ook binnen twee weken gekocht, nu 5 jaar later geniet ik nog dagelijks van haar!

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:05

Ik loop meestal tegen het juiste paard aan. Zoek eigenlijk nooit echt. Heb altijd graag een palomino willen hebben, maar nooit gehad. Paints vond ik ook nooit echt wat maar werd straalverliefd op Chex.
Hij zit aardig dicht bij het ideale paard. Loopt reining en heeft heel veel cow-sense. Ik kan lange buitenritten maken. Soms springen we eens een keertje. Hij gaat mee naar school voor spreekbeurten. Loopt in Sinterklaas optochten.Heeft zelfs winstpunten bij de pas-de-deux wedstrijden. Hij vindt alles leuk als het maar afwisselend is.
Onze Quarter Button loopt reining, working cowhorse en cutting. Pleasure bij mijn dochtertje(10jr). Tevens haalt hij met mijn dochter iedere keer winstpunten in de dressuur(heeft een uitstekende middendraf). Houdt ook van lange buitenritten maar snapt dus niks van springen. Is het ideale knuffelpaard.
Ik geloof dat wij het super hebben getroffen met onze paarden. Lovers

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 17:43

gera schreef:
Je zult altijd zien dat je met iets thuiskomt waar je niet direct naar op zoek was! *LOL* Zoek je een Quarter, dan kom je met een Paint thuis of anders om ofzo


Haha! dat was bij mij dus het geval
zocht een quarter en raad is waar ik mee terug kwam
ja hoor een paint *LOL*

heb geen moment spijt gehad
zeg wel als ik hem zie staan zal hem zo weer kopen Haha!
en ik denk dat het belangrijk is dat je weet wat je van je paard wilt
als je bijv. reining wilt gaan doen koop je geen dressuur paard.
maar het paard zelf denk ik toch dat het maar net is waar je tegen aan loopt hoor

ik hield nooit echt van simpele bruine paarden
nou nu hebben we er 1 op stal staan die ik echt wel zou willen hebben
nou eigenlijk wel 2 Tong uitsteken
dus daar ben ik wel op terug gekomen

en het kan nog wel zo'n mooi paard zijn maar of het dan ook goed loopt is het 2 de