Digger op de fiets

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Digger op de fiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 09:27

Omdat Digger toch wat aan de "stevige" kant is en "speknekjes" niet meer welkom zijn leek het mij verstandig om hem wat extra beweging te geven Haha!

Om hem niet teveel te belasten door vaker te longeren ben ik maar op de fiets gestapt Nagelbijten / Gniffelen
Digger vond het eigenlijk wel een grappige verandering en draafde keurig naast de fiets, hij in de berm en ik op het asfalt. Totdat........we bij een weiland met pinken kwamen die de combinatie fiets/paard wel heel bijzonder vonden.
Pinken staart in de lucht en Digger ook, wat een jolijt, we gingen steeds harder ~~}> , Pinken al bokkend door het land en Digger begon steeds wilder te springen aan mijn touwtje. Kaatje (hond) vond het ook een leuk spelletje worden en begon blaffend het hele tafreel aan te moedigen
Gelukkig kreeg ik meneer weer een beetje rustig en ben maar stappend langs de pinkjes gegaan Bloos Oh, oh, wat vond hij dat spannend....(en ik ook).

Toch zo'n 4 km gedraaft en vooral aan het eind was hij reuze braaf, of zou hij gewoon moe zijn geweest Verward *LOL*

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 09:31

Goeie oefening en 'goeie' beweging. Kan nooit kwaad Lachen
Tja je moet wel 'bij de pinken' blijven Clown

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 09:45

Hahhahahaaa, ik zie het al heeeeeeeeelemaal voor me, geweldig!!!!!! Het is een goede oefening voor hem. Of ie nu door het land in zijn uppie loopt te jagen of dat jij met 'm gaat fietsen, het kan echt geen kwaad. Hou hem wel goed onder de duim, 400 kilo is heftig als het dol gaat doen aan je touwtje op je fiets! Wissel het eens af met 1x per week longeren over balkjes heen, zucht puf, maar goed voor zijn bilspieren!!!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Seppe

Berichten: 743
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 10:30

Even een snel vraagje:

Wat is een weiland met pinken? Verward

Ik hoop dat de oorzaak van mijn kennisgebrek ligt bij het feit dat ik Belg ben Schijnheilig ...

voor mijn gevoel kunnen "pinken" echt vanalles zijn. Zebra's, vinken, zebra-vinken, pinguins, een troep wilde kalveren, paarden, ...

Bij ons is een pink gewoon de kleinste vinger aan je hand, alleen gebruiken wij dat woord niet zo dikwijls in het meervoud en vinden we het hier al helemaal niet terug op weilanden...


Seppe

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 10:32

Seppe: het zijn kalveren, hele speelse in dit geval Lachen

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 10:34

Sugarmiss schreef:
Seppe: het zijn kalveren, hele speelse in dit geval Lachen

Pinken zijn 1 jaar oud, hebben ze 1x gekalfd dan zijn het vaarzen, daarna worden het gewoon koeien Haha!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Seppe

Berichten: 743
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 10:45

Dan kan ik me voorstellen dat het wel een hééél leuk, ontspannen fietstochtje met z'n tweetjes was... Haha!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 11:03

haha, je schrijft het alsof het heel grappig is, maar ik denk dat je je hart in je keel had zitten toen je op de fiets zat,

ik ben op die manier een keer bijna van me fiets gevallen, haha mnpaardje schrok ook toen,
ik heb de fiets de berm ingereden en het paard fvast gehouden, kan er nu om lachen, maar toen echt niet, haha

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 11:34

ik ken dit, ik doe het met mijn 600 kilo zware tank inmiddels al 2 weken, heb 3 x op mijn gezicht gelegen omdat hij lollig ging doen of""schrok" van een trekker ofzo en hij is er van de week een keer vandoor gegaan, stond verderop te grazen. Ik fiets alleen in de polder, om het onbelast te laten lopen en beweging te geven, kan kilometers ver weg en alles loopt dood, dus hij kan nergens heen in feite.

Zo lang Moritz het leuk vindt, blijven we het doen, als ie gaat lopen klieren, ga ik weer iets nieuws verzinnen.....

Tip: als ie ervandoor gaat, hou vast, want als ie 1 x doorheeft dat ie weg kan, blijft ie het proberen!

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 11:47

hahahahahahihihii *LOL* ik ziet het helemaal voor me!!
Tja ik bood je vanmorgen aan om mee te gaan maar je wilde niet op me wachten..................... Verward maar ach wat had ik eigenlijk kunnen doen??
Ik kan me voorstellen dat Digger het helemaal op zijn heupen kreeg van een land vol springende pinken Afbeelding
en daar zou ik voortaan inderdaad in stap langsgaan........je weet het maar nooit!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 13:43

Nanouk schreef:
hahahahahahihihii *LOL* ik ziet het helemaal voor me!!
Tja ik bood je vanmorgen aan om mee te gaan maar je wilde niet op me wachten..................... Verward maar ach wat had ik eigenlijk kunnen doen?

Wees maar blij want je had het acuut weer in je rug gekregen Haha!
Waar haal jij die leuke smilies toch vandaan Verward

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:48

digger heeft ook cowsense zo te lezen Koe !!! hihi, volgende keer op het NK halteren aan de fiets Knipoog ? leuk idee voor een nieuwe rubriek !

gelukkig dat het goed is afgelopen!

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 14:23

juval schreef:
digger heeft ook cowsense zo te lezen Koe !!! hihi, volgende keer op het NK halteren aan de fiets Knipoog ? leuk idee voor een nieuwe rubriek !

gelukkig dat het goed is afgelopen!

Wel lekker Hollands! Gaan we ook op klompen Haha!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:17

Halteren aan de fiets.. jeetje, straks moeten die zware Quarters zelfs fierljeppen (hoe schrijf je dat trouwens) Haha!

Het klinkt wel grappig, maar ik kan me voorstellen dat het op dat moment toch een beetje 'tricky' was. Maar je hebt het over speknekjes.. ik weet niet wat er allemaal onder speknekjes valt en wat precies de grens is, maar Digger is toch niet stevig? Verward Volgens mij valt het best wel mee. Ik bedoel, Straw Miss is toch veel meer 'tank' (niet dat daar wat mis mee is, ik val daar juist op)

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:35

gera schreef:
Halteren aan de fiets.. jeetje, straks moeten die zware Quarters zelfs fierljeppen (hoe schrijf je dat trouwens) Haha!



he das Fries Haha!

ik heb er ook wel eens aan gedacht met Boyd aan de fiets te gaan rijden, maar heb me tot nu toe altijd laten weerhouden van het idee dat hij wel heel erg sterk is...en of ik wel wat in te rengen heb als ik op de fiets zit...

toch maar eens proberen Tong uitsteken

Mister B

* it takes wings to make miracles happen*

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:55

gera schreef:
Maar je hebt het over speknekjes.. ik weet niet wat er allemaal onder speknekjes valt en wat precies de grens is, maar Digger is toch niet stevig? Verward Volgens mij valt het best wel mee. Ik bedoel, Straw Miss is toch veel meer 'tank' (niet dat daar wat mis mee is, ik val daar juist op)

Ik denk wat bij de een spieren zijn - bij de ander (baby)vet is Haha!

Maar wat betreft halteren op de fiets (lijkt me zwaar door het zand heen!!!)
of het fierlejeppen (zoiets?), lijkt mij wel leuk om te zien!! *LOL*

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 17:13

Citaat:
straks moeten die zware Quarters zelfs fierljeppen


dan doe ik ook mee met mijn 600 kilo zware tank Haha!

Vanmiddag moest ik met tank aan de fiets langs een groot apparaat dat sloten schoon aan het maken was Zij zijn groot en ik is klein! , was errrug leuk *not*, nu zit m'n stuur achterstevoren op m'n fiets Verdrietig Clown

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 17:42

smurf schreef:
Citaat:
straks moeten die zware Quarters zelfs fierljeppen


dan doe ik ook mee met mijn 600 kilo zware tank Haha!

Vanmiddag moest ik met tank aan de fiets langs een groot apparaat dat sloten schoon aan het maken was Zij zijn groot en ik is klein! , was errrug leuk *not*, nu zit m'n stuur achterstevoren op m'n fiets Verdrietig Clown



dat bedoel ik dus...vandaar dat ik het nog steeds niet aangedurft heb....

Mister B

* it takes wings to make miracles happen*

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 17:43

smurf schreef:
Citaat:
straks moeten die zware Quarters zelfs fierljeppen


dan doe ik ook mee met mijn 600 kilo zware tank Haha!

Vanmiddag moest ik met tank aan de fiets langs een groot apparaat dat sloten schoon aan het maken was Zij zijn groot en ik is klein! , was errrug leuk *not*, nu zit m'n stuur achterstevoren op m'n fiets Verdrietig Clown


smurf, één ding kan je van jou wèl zeggen: dat je niet snel opgeeft!!!!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 17:50

Smurf geeft nooit op, ik krijg Moritz wel klein

Gewoon doorgaan en doen of er niets aan de hand is, dan is ie overbluft Haha!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 19:46

gera schreef:
Halteren aan de fiets.. jeetje, straks moeten die zware Quarters zelfs fierljeppen (hoe schrijf je dat trouwens) Haha!

Het klinkt wel grappig, maar ik kan me voorstellen dat het op dat moment toch een beetje 'tricky' was. Maar je hebt het over speknekjes.. ik weet niet wat er allemaal onder speknekjes valt en wat precies de grens is, maar Digger is toch niet stevig? Verward Volgens mij valt het best wel mee. Ik bedoel, Straw Miss is toch veel meer 'tank' (niet dat daar wat mis mee is, ik val daar juist op)


Oefffff, Gera...........wel eens aan Straw gevoeld??? Bar- weinig vet, veeeel spiermassa!!! Digger heeft pubervet en dat mag er best een tikkie af om hem nog mooier te maken, Haha! .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 20:04

Het kan heel grappig zijn, maar ook wel gevaarlijk Scheve mond
Ik moest wel lachen toen ik het las haha... ik zie het al helemaal voor me... rook van de bandjes die supersnel over het asfalt rollen.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 20:07

Citaat:
Het kan heel grappig zijn, maar ook wel gevaarlijk


ligt eraan waaar je gaat fietsen, ik pieker er niet over om door het verkeer te gaan fietsen, maar er is zoveel polder waar alleen boeren komen (en een verdwaalde racefietser, maar die komen altijd binnen 10 minuten terug Haha! , alles loopt dood)

Ik weet niet hoe jullie fietsen, maar ik heb er een hengstenketting aan (die als ie braaf is slap hangt) en een zweepje bij, daarmee tik ik hem aan als ie ff niet op mij let en ik heb een kinderfietsje, waarbij ik met m'n voeten bij de grond kan

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:19

Zeg Vera, doe je wel een beetje voorzichtig met deze prijswinnaar Haha! Het zou toch zonde zijn als ie bij een of ander onnozel ongeluk met koeien Clown z'n beeldige verschijning zou beschadigen Pling en jij natuurlijk ook Hyper! Zo te horen moeten we beter op jullie gaan letten; Een beetje Spek is beter dan een levenslang trauma Ach gut

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:27

Ik ben er indertijd maar mee gestopt. Met mijn toendertijd 2,5 jarige fietste ik het weggetje vlakbij steeds op en af als het in de bak stijf bevroren was. Totdat hij doorhad dat als hij voor de fiets sprong, we moesten stoppen om de boel weer op orde te krijgen.

Ik verwachtte eigenlijk een foto van Digger OP de fiets toen ik de titel van je stukje las Vera!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers