WN: NRHA EK in Deurne

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:36

in het jaar dat je 13 bent kan je je kwalificeren voor 13 jaar en under.
als je in dat zelfde jaar dat de kwalificaties tellen 14 wordt, kan je je ook kwalificeren voor 14- 18
dan heb je dus mazzel

Mac

Berichten: 11652
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:45

Super hoor! Proficiat Rachelle, Roel en natuurlijk Jim met deze superprestaties!

Mac

Berichten: 11652
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:52

gera"]
Ik wist trouwens helemaal niet dat Jimmy in de categorie 14-18 viel? Ik dacht dat hij even 'oud' zou zijn als ik!?
[/quote]
Vanwege die lange benen waarschijnlijk Haha!

[quote="Gera schreef:
Wat vonden jullie trouwens van Titan Texan? I am so in love. Als ik nu een hengst zou kiezen waarvan ik een veulen zou willen fokken of kopen, dan zou ik het zeer waarschijnlijk wel weten! *LOL*
Ik heb hem alleen ooit op een foto gezien en vond hem ook erg Lovers . Heb je ook nog foto's van hem gemaakt Schijnheilig ?

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:56

Mac schreef:
Ik heb hem alleen ooit op een foto gezien en vond hem ook erg Lovers . Heb je ook nog foto's van hem gemaakt Schijnheilig ?


Uiteraard!! En niet maar ééntje Bloos! Cool

slootje
Berichten: 181
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:02

Volgens mij moet Jimmy nog 17 worden. Dat belooft dus nog wat voor de toekomst!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 00:16

Wow, geweldige Nederlandse restulaten zeg!! Vooral de jeugdruiters... echt geweldig! Dat beloof wat voor de toekomst!!
Allemaal hartstikke gefeliciteerd! (Ook aan de mamsen en papsen, zonder hen lukt zoiets niet!)

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 08:40

Wij waren er Zaterdag ook, Vrijdag was helaas niet gelukt. Het eerste wat mijn opviel, was de bodem, ik zal er dan niks over zeggen. De accommodatie op zich vond ik gaaf , jammer dat er nog alleen zoveel stoelen vrij waren. Een aantal keer, bent ik ook lekker uit mijn panty gegaan, door BV, Jimmy van der Hoeven, mooie proef, dus een terechte kampioen.

Mijn hart sloeg ook over bij de proef van Debbie, op Docs Golden Partner.
Tjonge jonge, ik dacht echt dat je die Italiaan, van zijn plek zou rijden, wat ging je goed.

Mijn respect gaat uit naar de hengst Mr BH Jac, gereden door Chris Feichter. Met bewondering heb ik naar deze hengst van 18 jaar staan kijken.

Rudi Kronsteiner, je kan zeggen van hem wat je wil, ik vond zijn proef echt bizar mooi.

Verder heb ik mijn over bepaalde zaken ook zitten te verbazen, ik weet het, het blijft een jury sport, maar verbaas mijn zelf altijd weer over het feit, dat zij paarden laten plussen die tijdens het stoppen, de meest verschrikkelijke klappen moeten opvangen met hun voorbenen.
Het lijkt wel of het soms helemaal niet meer uit maakt, hoe het paard zich zou kunnen voelen tijdens zo’n rit naar het goud, maar goed, ik had mijn bril weer niet eens op, zal ik maar zeggen. Of misschien bekijk ik sommige dingen wel door de verkeerde bril, die er voor zorgt dat ik vind, dat sommige wel heel opzichtig een streepje voor hebben.

Peter.
Laatst bijgewerkt door PeterV op 12-07-04 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 08:58

Ben er vrijdag en zaterdag geweest, en heb weer een hoop mensen gezien en gesproken, da's altijd gezellig.

Ten eerste de personen en paarden die voor Nederland een Europese titel binnenhaalden, namelijk Limited Open Arno Honstetter op Sweet Rooster Lena, Intermediate Open Chris Feichter op Mr BH Jac en Jeugd 14-18 Jimmy van der Hoeven met Command Peppy King, jongens TOPPIE!!!! OK dan!

Ik heb werkelijk zitten genieten van de ritten van Rudi Kronsteiner op Seventh Iron en van Patrice St-Onge op Tinsel Nic. Pfew, weergaloos. Prachtig gereden, elke stap onder controle.

Ik vond het alleen reuze jammer dat er een heleboel Open ruiters uit diverse landen in Europa niet bij waren........ Deze ruiters hadden echter hun paarden klaar staan voor The Challenge in Kreuth die deze week begint. Daardoor weer geen compleet europees veld......
En ik vond de publieke belangstelling magertjes, veel lege stoelen vooral op vrijdag.

Groetjes, Gisela

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 09:01

Wij hebben echt genoten van de westrijd op zaterdagavond!!
Helemaal toen Evelien even bovenaan stond met de hoogste score *LOL*
(= ze is wel de beste Nederlander gebleven)

Maar ja, wie kan er tegen Rudi met Seventh iron op !?
Wat een gaaf paard! Vingers aflikken
Maar een score van 222 vonden we toch wel wat aan de hoge kant.

Ook Ann Poels (weet 't paard niet meer) vonden we overgewaardeerd met haar score van 216,5.
Maar zoals meerderen hier al meldden: het blijft een jurysport.

Rieky had grote moeite met haar paarden, wat werden ze heet!
Die zal wel balen.

Ongelofelijk dat er zoveel stoelen op de tribune nog leeg waren, dit was nu echt een wedstrijd waar je als reiningliefhebber naar toe moest gaan!

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:37

Citaat:
Ongelofelijk dat er zoveel stoelen op de tribune nog leeg waren, dit was nu echt een wedstrijd waar je als reiningliefhebber naar toe moest gaan!


Ben ik helemaal met je eens. Wat een wedstrijden. Ik kreeg bij sommige paarden gewoon kippenvel. Helemaal te gek.

horselover_t

Berichten: 12
Geregistreerd: 24-03-04
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:02

HEY IK BEN IN DEURNE GEWEEST BIJ DIE WETSTRIJD HET WAS KIJ LEUK EN IK WIL NAAR MEER WETSTRIJDEN VAN WESTERN OK dan! EN DIE SOWE WAS OOK KIJ LEUK
GROETJES. KUSSJES TERRY

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 12:19

Wij zijn op stal allemaal weer "geïnspireerd"!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:45

Ik heb alleen de vrijdag gezien, de Zaterdag had ik andere plannen. Weet er al iemand wanneer de EK volgend jaar gehouden wordt? Ik hoop er namelijk volgend jaar wel twee dagen bij te kunnen zijn...

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 16:28

Een mooie wedstrijd ik heb me prima vermaakt ,met m'n weekendje vrij!! *LOL*
Goedvetman en Henriette vertellen bijna precies wat ik ook van de wedstrijd vond,dus hoef ik het niet te herhalen.
Super opvallend goed vond ik Debbie met Docs Golden Partner,wat een rit,geweldig!!! OK dan!
Ik miste een paar combinaties,bv Peter Simons en Walter Bouwmeester en vast nog meer ,die ik zo even niet weet. Verward

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:18

Op dit moment op Omroep Brabant (wordt ieder half uur herhaald t/m morgenmiddag) bij Uit in Brabant, een sfeerplaatje van een kwartiertje van het EK! Haha!
Korte stukjes van de proeven, interviewtjes met bezoekers, en met Rieky Young, ze vertelt alleen voor ons niks nieuws..
De presentator gaat helpen groomen en gaat nog op een paard zitten.
Best leuk om te zien, zeker als je niet geweest bent. Verward

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:37

Van het weekend was ik ook nog op het EK wezen kijken. Ik had nog wat plaatjes geschoten van Jimmy en Rachelle.

Afbeelding

Rachelle op de circel.




Afbeelding

Tucker kijkt even wat hij heeft gewonnen!

Afbeelding

Het Nederlandse volkslied!

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:44

Leuke foto's...

foutje in mijn vorige berichtje: Het programma heet Zinderend Zuiden.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:16

GoedVetMan"]
Mijn hart sloeg ook over bij de proef van Debbie, op Docs Golden Partner.
Tjonge jonge, ik dacht echt dat je die Italiaan, van zijn plek zou rijden, wat ging je goed.
[/quote]
Het was een geweldige proef. We verschoten met onze groep compleet van kleur toen we Debbie een rundown zagen maken de verkeerde kant op. Zulk balen, want de Italiaan was met zekerheid verslagen!!!

[quote="GoedVetMan schreef:
Het lijkt wel of het soms helemaal niet meer uit maakt, hoe het paard zich zou kunnen voelen tijdens zo’n rit naar het goud, maar goed, ik had mijn bril weer niet eens op, zal ik maar zeggen.

Ik heb toch werkelijk een paard trekkend met 1 van z'n achterbenen de arena uit zien gaan. Zo moet het toch echt niet in mijn ogen.

Toch heb ik het al met al naar m'n zin gehad.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:16

Niks tegen Kronsteiner maar eerlijk gezegt vond ik Patrice St Onge ver uit de betere ruiter met de mooiere proef. Een score van 222 voor Rudi Kronsteiner vond ik een beetje buiten maats. Oke hij toonde lef maar beter dan St Onge was hij zeker niet.
Bij een paar ruiters maar zeker bij Evelien Geerlof ging de jury echt op zijn bek, althans jury nr 1, 74 punten (evenveel als Kronsteiner en meer dan st Onge), voor een matige proef hilarisch gewoon,die jury zat af en toe zeker "effe niet op te letten".

Verder was het super gezellig, een sfeer die weer wat leek op die van jaren geleden.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:20

Echt Super ! Ik hoorde het vandaag van de meiden !

Jimmy , ik ben trots op je ! En Splash ook Haha!
En Rachelle , jij ook gefeliciteerd , je hebt het ook geweldig gedaan ! OK dan!

Willeke

Berichten: 176
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:21

Zinderend Zuiden idd!! Iedereen kijken hoor!! *LOL*

Voor degenen die mij nog niet kenden, ik ben degene die Rogier (= presentator) begeleid bij het wassen, verzorgen en 'rijden' van Jack, dat is zijn stalnaam oftewel RH Be Aech.

Vooral erg leuk om te zien wat er gefilmd wordt en wat er uitgezonden word. Al met al vond ik het een geweldig EK, goede organisatie, goede ruiters, hoog niveau. Voor mijzelf waren mijn prestaties toch wel teleurstellend, het ging niet zoals het normaal gesproken gaat en zoals het hoort te gaan. Maar het niveau was ook echt hoog!!

Al met al, een mooi, goed georganiseerd, gezellig en doodvermoeiend EK en degenen die niet zijn geweest hebben ECHT wat gemist......maar gelukkig is er volgend jaar weer een EK Knipoog

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:35

Citaat:
Ik miste een paar combinaties,bv Peter Simons


Peter was wel gekwalificeerd maar mocht toch niet starten omdat bleek dat de eigenaar van het paard Theo Rietjens geen lid was van de DRHA, en dat is wel verplicht. Om de één of andere reden was dat blijkbaar niet meer vantevoren in orde te maken. Je zou toch zeggen dat een NL club graag iedere NL ruiter erbij zou willen zien, even los van het feit dat je als eigenaar en ruiter toch ook af en toe even de regeltjes moet lezen.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 08:49

Adrienne schreef:
Niks tegen Kronsteiner maar eerlijk gezegt vond ik Patrice St Onge ver uit de betere ruiter met de mooiere proef. Een score van 222 voor Rudi Kronsteiner vond ik een beetje buiten maats. Oke hij toonde lef maar beter dan St Onge was hij zeker niet.
Bij een paar ruiters maar zeker bij Evelien Geerlof ging de jury echt op zijn bek, althans jury nr 1, 74 punten (evenveel als Kronsteiner en meer dan st Onge), voor een matige proef hilarisch gewoon,die jury zat af en toe zeker "effe niet op te letten".

Verder was het super gezellig, een sfeer die weer wat leek op die van jaren geleden.

Mbt Rudi en Patrick ben ik het met je eens.

Maar ik weet niet of jij goed zicht op de bak had, maar het was overduidelijk dat de jury geen voorkeur voor "als een jekko rijden" had.
Vandaar dat de nettere ruiters hoger scoorden.
En wat betreft Evelien, dat was de enige ruiter die niet de bakranden nodig had om de bocht om te komen, ze heeft daar nog een compliment voor gekregen.

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:15

Buiten dat Evelien een nette proef had gereden (heb ik echt niets op aan te merken!) blijft het vreemd dat de ene jury een score geeft alsof het een proef was op wereldtop nivo (74) en de andere van gemiddeld nederlands nivo (69 1/2). Ze had daardoor uiteindelijk even veel punten als Ferdinandez die dacht ik een betere proef reed. maar ik denk dat dat ook is wat Adrienne bedoeld. Het is niet tegen Evelien, maar gewoon een vraagteken bij het punten verschil.
Willeke, ik heb je gezien op tv! Harstikke leuk Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:48

@ Adrienne: Ik heb de proef van Evelien niet gezien, maar als je de beste Nederlandse gedurende die klasse maar "matig" vond rijden, vraag ik me af waar de rest van de Nederlandse starters in jouw ogen onder valt? Lips are sealed