Liesbeth en haar Bob Marshall

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48346
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Liesbeth en haar Bob Marshall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 19:54

Hierbij foto's van Liesbeth met haar nieuwe Bob Marshall zadel... Haha!
Liesbeth... VERRASSING... Tong uitsteken Haha!

Afbeelding
Afbeelding


CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:12

OK dan! maar uh, wat dacht je van een close up??? Vindt Liesbeth heus niet errug hoor Haha! Haha! Bloos!

TK homozygoot zwarte volb arab hengst van 2018: uit onze zwarte volbloed arabier Bas Almost June
en EA Jameel!!!
Ter dekking homozygoot zwarte slipped overo Paint Horse https://www.facebook.com/countreeranch/

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:15

Schop Liesbeth is van dat zadel af , dan kunnen we tenminste wat zien Haha!
Knipoog

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:30

Close up plz

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:25

Het zadel lijkt wat krap hier op de foto, maar wel een leuk dingetje, lijkt van zover wel veel op die van Anneke, die er hier op stal ook eentje heeft Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48346
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 21:29

Denz... dat lijkt maar zo... het komt door mijn belabberde fotografeerkunsten denk ik... Haha!

Rom: close up wordt zondag gemaakt... Lachen

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:30

ok wacht hierop.

TK homozygoot zwarte volb arab hengst van 2018: uit onze zwarte volbloed arabier Bas Almost June
en EA Jameel!!!
Ter dekking homozygoot zwarte slipped overo Paint Horse https://www.facebook.com/countreeranch/

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48346
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 20:39

de close ups:

Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:41

Ziet er mooi uit hoor. Toch heeft het wel wat Lachen

Kun je ook eens foto's maken als ze erop geredeen heeft en het paard gezweet heeft. Ben benieuwd naar de zweetplekken

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48346
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 20:49

die heb ik toevallig wel gezien... Haha! Gelijkmatig verdeeld, over beide kanten van de rug...

En het midden van de rug leek wel "droog"... maar dat kon ik niet goed zien... ik stond ongeveer 4 meter verderop....

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:51

En hoe blijft het zadel liggen met op- en afstijgen. Ik hoor wel eens dat het snel gaat schuiven Verward

Ik vond deze wel aardig.

Hoe is de zittingrootte in vergelijking met een 'normaal' western zadel: gelijk of valt ie kleiner Verward

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48346
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 20:58

volgens mij bleef het zadel redelijk liggen met op- en afstijgen.... voor de zekerheid werd er wel "gehangen".... met rijden lag het iig mooi stabiel (vanaf de kant gezien...Haha!)

De zitting... daar durf ik niks over te zeggen... ik weet wel dat deze zittingmaat is een "halve" inch...

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:42

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de onderkant ,

kun je daar ook een foto van maken ? Lachen

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:34

Zo, zal ik zelf maar even het een en ander verklaren.
De zitting is 16,5 Inch.
Normaal heb ik 15,5 Inch, dus waarom 16,5 Inch?
Het zadel gaat naar de rug van je paard staan en aangezien dat paard van mij 14 jaar is en dus een beetje door gaat zakken werd er aangeraden om 1 maat groter te nemen zodat je niet opgesloten kan raken.

Ik zit zelf op het moment van de foto niet mooi rechtop (mocht eigenlijk helemaal niet op m'n paard ivm hernia, dus ik was al illegaal bezig, maarja MOEST gewoon even in m'n nieuwe saddle zitten) en de lengte van de fenders was nog niet goed, vandaar dat het er mischien wat krap uitziet op de foto, maar geloof me, ik heb ruimte zat (twee vingers vooraan)
Dat hangen wat men deed was om te voorkomen dat IK (hernia) geen problemen met opstijgen en afstijgen zou krijgen, men was erg voorzichtig met me, hi,hi.
En zelf met m'n hernia kon ik in de minuut dat ik erop heb gezeten voelen dat je inderdaad heel dicht bij je paard zit.
M'n bijrijdster Cassie is helemaal tevreden met het zadel, bleef goed recht liggen tijdens stap, draf en galop, klappert niet, schuift niet weg en ook het opstijgen is geen probleem.
Ze heeft er al een paar keer mee gereden, is er ook al mee naar buiten geweest, kortom in ieder geval door Cassie goedgekeurd, ook geen rare onbezwete (van eventueel klemmen) plekken gezien en geen haren die allerlei kanten uitstonden.
Nu ik nog, moet natuurlijk even wachten totdat ik van de Peut er weer opmag maar dan komt er nog wel een vervolgverslag.

Totale kosten $ 1350,- (inc. een mooie kwaliteit cinch)
Verzendkosten $ 90,- (met verzekering)
Duane, BTW en behandelingskosten € 300,- (slik, maarja in Nederland moet je zelfs om te mogen kakken nog geld betalen)
Dus totaal in Euries 1645,-

Greetings
Liesbeth

P.S. Wordt vervolgd!

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:20

Leuk om te lezen Liesbeth bedankt.
Wat voor pad heb je eronder liggen?

En heb jij nu de Circle Y uitvoering of de 'echte' Bob Marshall ??

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:43

Prachtig zadel hoor, Liesbeth! Ik was er ook naar op zoek, maar nu komt een paardje eerst op de eerste plaats Knipoog Is wel verstandig voordat je een zadel koopt Haha!
Het zadel ziet er erg goed uit en comfortabel ook. Ik weet eigenlijk zeker dat ik ook een boomloos zadel wil, dus ik hoor graag veel ervaringen van je op bokt! Doe wel rustig aan met je hernia! Scheve mond Maar ja, ik kan begrijpen dat je toch even wilde poseren in je nieuwe zadel!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:44

in het begin vond ik die zadels maar 'vreemd' maar ja alles wat anders lijkt 'raar'.

toch kijk ik steeds meer met andere ogen naar zo'n zadel.
zoals jij schrijft , heb je inderdaad meer contact met je paard.
ik ben ook heel benieuwd hoe het zit.

op het NK ga ik gewoon goed in de rondte kijken of ik er 1 zie rijden.
Laatst bijgewerkt door Jos op 08-09-03 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

indra2001

Berichten: 797
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:09

Liesbeth, ik vind hem prachtig en ben errrug jaloers..zoiets wil ik voor Stranger ook nog een keertje..omdat welk zadel ik ook gebruik het altijd na een 1/2 jaar weer gaat drukken ergens of te lang is of whatever. Deze ziet er erg comfortabel uit maar 300 Euri invoerkoesten..jeeeetje..
Ik wil bijna weer bijrijden Lachen puur voor het zadel..! Gefeliciteerd!

Cowgirls don’t cry

Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 16:14

Hoi,
Ik heb het zadel in het echt gezien en vind het best mooi, ik had er een hele andere voorstelling van moet ik zeggen. Vond het mooi liggen op je paard.

Grtn.

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:58

He, he,
Ben er afgelopen maandag voor het eerst "echt" op (in) gaan zitten.
Mocht van de Peut weer zo ongeveer gaan beginnen, dus heb het maar geprobeerd.
Hoewel ik nog een paar plekken gevoelloze huid heb (ja,ja, precies op m'n linkerbil rondom m'n zitbeenknobbel, heel fijn) ben ik zeer enthousiast over hoe het zadel zit, namelijk erin ipv erop.
Wel een hele rare gewaarwording, je zit in een stevig, degelijk zadel en toch voel je je paard ademen, buigen en spieren aanspannen.

En inderdaad, met opstijgen heeft het zadel de neiging om wat te schuiven, maar dat is een kwestie van je ene hand over de manenkam leggen en je andere hand op de cantle en snel zijn, ipv allebei je handen op het zadel en heisen maar.
Als je eenmaal zit en in beweging komt blijft het zadel netjes liggen.
Verder had ik het idee dat m'n benen wat verder van m'n paard afstaken, maar ik moet zeggen dat dit gisteren (dinsdag) al niet meer echt opviel, went blijkbaar snel.
Kortom ben tevreden, het zadel zit heerlijk, is wel even wennen, blijft met rijden keurig liggen (geen droge zweetplekken of haartjes die de verkeerde kant opstaan) en is met tillen lekker licht van gewicht.

Wordt vervolgd
Groetjes,
Liesbeth

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:47

Wederom leuk om te lezen Liesbeth.
Ik wilde toch onderstaande vraag van mij even naar boven halen voor een antwoord Lachen
Sugarmiss schreef:
Wat voor pad heb je eronder liggen?
En heb jij nu de Circle Y uitvoering of de 'echte' Bob Marshall ??

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:20

Ik heb de orginele Bob Marshall Sports Saddle, de trail uitvoering met flower tooling, chocolate seat en dark oil leather, round skirts en ivm de wat hoge schoft is het materiaal onder de fork omhoog gezet (peaked skirting), verder heb ik de bevestiging van de fenders 1 Inch naar achteren laten zetten zodat je benen meer in een lijn met de rest zijn.
Op dit moment heb ik er een gewone pad eronder liggen, ik heb een Skitopad (met geheugenshuim inserts) besteld, die moet nog komen.
(Weet je dat je bij meubelzaak Morres ook van dat geheugenschuim kunt kopen, kun je zelf pads maken!)

Wordt vervolgd.
Liesbeth

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 18:43

Citaat:
Weet je dat je bij meubelzaak Morres ook van dat geheugenschuim kunt kopen, kun je zelf pads maken


kijk da's interessant, daar wil ik meer over weten , heb je enig idee van de prijs, zijn er verschillende diktes en moet je het bestellen of kun je zo bij de zaak langsgaan?
En... ook niet onbelangrijk, weet je ook of er zo'n Morres in de buurt van Eindhoven zit?

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:46

geheugenschuim Verward
werkt dat ook voor 40+ Haha!

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 21:05

Wilde je het injecteren Jos Clown
Dan loop je helemaal met je hoofd 'in de wolken'.

Is geheugenschuim is anders dan dat spul wat zich vormt naar het lichaam als het warm wordt. Verward


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 40 bezoekers