Nylon Splitreins

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Nylon Splitreins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 20:25

Ik heb op Marktplaats een advertentie gezien voor Nylon Splitreins.....
Zou dit iets kunnen zijn? En wat is een nette prijs? Er wordt 30 euro voor gevraagd....

advertentie op Marktplaats schreef:
Nylon split reins, bordeaux met beige. Leren uiteinden, perfect voor regenachtig weer! Nooit gebruikt.


DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:33

Nylon is een wijds begrip. Ik ken nylon reins die ik voor geen goud zou willen vasthouden, maar reins gemaakt van poly-rope heb ik zelfs liever dan leren platte reins.
Vraag eens een foto of een beter omschrijving. Maar gezien de kleurstelling vermoed ik dat het hier om zgn. klimmerstouw gaat, dat is vrij stug en dun (IMO).

Maar smaken verschillen (gelukkig Lachen )

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 20:36

ik heb al een mailtje gestuurd waarin ik om een foto vraag....
zijn er nog andere vragen die ik zou kunnen stellen?

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:37

Hoe lang ze zijn, hoe dik, hoe zwaar Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 20:44

lang heb ik gevraagd... Haha!

Dik en zwaar... daar had ik nog niet aan gedacht....

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:22

Als het degene zijn die ik heb, zijn ze absoluut de moeite waard. Heb net een extra paar gekocht in de states. Zo zien de mijne eruit, hebben alleen een ander kleurtje.

Afbeelding

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:25

Dit zijn de goede poly-braid's . Ik wil er ook nog eens een paar maar dan wel met slobber-bars voor een iets 'Sugar-veiliger' bitbevestiging Lachen

Misschien iets voor een volgend zelf-knutsel cursus met Sablou als leraar Lachen

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:27

Met verzendkosten mee, € 20.- Koopje toch? Misschien moet ik er voor de ruilbeurs nog een paar inslaan, heb ik tenminste ook iets te koop *LOL*

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:35

Heee die heb ik ook Monnik Haha!
Wel dat kleurtje, super teugels!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:20

Gave teugels Monnik! Die zijn vast wel te verkopen tijdens de ruilbeurs!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 22:34

Sugarmiss schreef:
Dit zijn de goede poly-braid's . Ik wil er ook nog eens een paar maar dan wel met slobber-bars voor een iets 'Sugar-veiliger' bitbevestiging Lachen

Misschien iets voor een volgend zelf-knutsel cursus met Sablou als leraar Lachen


Wat zijn slobber bars?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:54

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ze nog niet heb geprobeerd, maar ik ben daar toch ook echt huiverig voor.
Geef mij maar gewoon leren teugels. Vragen wat meer onderhoud, maar liggen vertrouwd in de hand. En vooral: het is een natuurprodukt. Met nylon teugels help je weer een kunststofprodukt de wereld in...Lips are sealed

Je suis Charlie.

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 06:55

Ik heb deze ook. Het nadeel is dat ze 's winters iets doorglijden, maar dat zal door de handschoenen komen. Nog een nadeel is dat ze haken, dus er stukjes uitgetrokken worden die je dan weer moet terugsteken.
Voordeel, het onderhoud (wasmachine), lekker zacht, leuke kleuren.
Ik ben inmiddels het meeste gehecht aan de leren teugels met verzwaard uiteinde die ik van een zeker persoon hier heb gekocht. Trouwens, ik spaar teugels Haha! Bloos! . Dus neem maar mee op de ruilbeurs!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 07:47

Daar heb ik helemaal heen last van dat er haakjes komen Lachen
Van die echt goede lederen teugels vind ik ook fijn.. Maar die heb ik niet Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 08:09

Nee ook ik heb er geen last van dat ze haken. Ook niet dat ze glijden in de winter met handschoenen aan. Ik heb handschoenen aan met rubberen nopjes aan de binnenzijde, misschien dat dat helpt.
Ik heb deze teugels inmiddels in meerdere kleuren en vindt ze echt ideaal. Ik rij op dit moment weer met leren teugels, maar voel geen verschil met wanneer ik de nylon teugels gebruik. Liggen even fijn in de hand, voor mijn gevoel dan.
Gera, Margee, helaas pindakaas, ik verkoop ze niet. Heb niet alleen iets met hoofdstellen, maar ook met teugels.

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 08:18

Zijn ze er toevallig ook in het rood/blauw?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 08:24

Ze zijn er wel in het rood/wit/blauw. Die heb ik nl. gekocht voor aan m'n stars and stripes hoofdstel.
Ga hier maar eens kijken http://www.greenrivertack.com/ In de linkermenubalk bij western 'nylon tack' aanklikken, iets doorscrollen naar benenden en je komt ze vanzelf tegen.
Deze verkoper biedt ze btw ook vaak aan op ebay en dan zijn ze een stuk voordeliger !

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 08:59

Oh neeee er bestaan toch géén stars and stripes hoofdstellen Nagelbijten / Gniffelen
Haha!

En rood-wit-blauwe teugels staat wel heel erg mooi bij mijn stars and stripes pad Scheve mond Haha!

Ik ga even die link bekijken Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:44

Summertje schreef:
Oh neeee er bestaan toch géén stars and stripes hoofdstellen Nagelbijten / Gniffelen
Haha!

En rood-wit-blauwe teugels staat wel heel erg mooi bij mijn stars and stripes pad Scheve mond Haha!

Ik ga even die link bekijken Haha!


DIE kan ik wel meenemen naar de ruilbeurs!! Ik heb namelijk enkele stars en stripes hoofdstelletjes waarvan een hoofdstel/halster combinatie. Verder heb ik veel nylon spul: one-ear hoofdstel, browband hoofdstel, concho nylon hoofdstel in het zwart etc. Ik heb ook nog een of twee paar rood wit blauwe teugels. Een paar roper reins en een paar barrel reins als het goed is.

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:55

Dit wordt leuk!!!!!!!!! *LOL*

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 10:01

Ik wil niet de hele dag achter mijn 'standje' staan hoor! Anders heeft iedereen straks het leuke al weggegraaid!! Maar ja, bokkers onder elkaar he, dan schiet je elkaar wel aan als je een interessant paardending hebt gevonden op andermans plaatsje

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 10:07

gera"]
[quote="Summertje schreef:
Oh neeee er bestaan toch géén stars and stripes hoofdstellen Nagelbijten / Gniffelen
Haha!

En rood-wit-blauwe teugels staat wel heel erg mooi bij mijn stars and stripes pad Scheve mond Haha!

Ik ga even die link bekijken Haha!


DIE kan ik wel meenemen naar de ruilbeurs!! Ik heb namelijk enkele stars en stripes hoofdstelletjes waarvan een hoofdstel/halster combinatie. Verder heb ik veel nylon spul: one-ear hoofdstel, browband hoofdstel, concho nylon hoofdstel in het zwart etc. Ik heb ook nog een of twee paar rood wit blauwe teugels. Een paar roper reins en een paar barrel reins als het goed is.
[/quote]

*huil* Ik kan niet naar de ruilbeurs Scheve mond
Wat moet ik me bij zo'n hoofdstel voorstellen eigenlijk?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 10:09

Zal ik je wat foto's sturen? Als je je mailadres even door wilt pb-en

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:11

SmithsGirl schreef:
Wat zijn slobber bars?

Leren stukjes die aan het bitgedeelte van je teugels zitten. Een fotootje is duidelijker denk ik Lachen
Afbeelding
Zo ziet het eruit als je ze in gebruikt hebt:
Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 20:15

ahaa... Lachen Dus die zitten er ipv de klipjes?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers