zadels/spullen verzekeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irene K.

Berichten: 315
Geregistreerd: 06-09-01
Woonplaats: N-Holland

zadels/spullen verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 09:39

Ik wil graag jullie mening. Mijn pony staat op een boerderij in Nes a/d Amstel met ongever 25 paarden en 70 koeien. Wij hebben onze spullen in kasten. Nu er in de buurt zo veel zadels worden gestolen, is het bij ons op stal het gesprek van de dag. Ik heb een paar jaar geleden een nieuw Podium Western Zadel gekocht ter waarde van fl. 3.000,--. Dat hangt in die kast met een kettingslot om de zadelbok heen en de kast ook nog op slot. Nu zit ik er over te denken om het zadel te laten verzekeren, dat kan tegen 5% per jaar, met alle belastingen en zo er bij kom ik dan op een bedrag van € 68,-- (fl. 150,--) per jaar. Ik weet nou niet of het moet doen. Eis is, dat de kast op slot moet zijn tijdens diefstal en verder geen eisen. Ook is je zadel dan als je op wedstrijd bent verzekerd. Wat vinden jullie, zal ik het doen? Wij hebben een hond op het erf (een grote!) en er zijn 2 woonhuizen op het erf, maar je kunt het erf ook bereiken via de achterkant, weiland .............. graag jullie advies, bedankt. Irene K.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:45

Ik neem aan dat je een inboedelverzekering hebt. Lees de polis eens goed door of bel de verzekering als je twijfels hebt. Volgens mij is nl alles wat buiten je huis in een afgesloten ruimte ligt meeverzekerd (bij die van mij tenminste we).
Scheelt weer een hoop premie.

Natuurlijk krijg je er bij diefstal niet je zadel mee terug en sommige zadels zijn haast onvervangbaar (qua uitvoering en pasvorm). Nu is Podium een zeer licht zadel en ik zou haast aanraden om hem gewoon mee naar huis te nemen.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 10:56

ik heb mijn zadel gewoon verzekerd. tis toch een zadel van 1987 euro en dat vind ik een hoop geld.
mijn zadel zit op een zelf ontworpen zadelbok die afsluitbaar is (pin door het gat bij de fork en dan een plaatje over de knop en pin en daarboven dan een slot)
die krijgen ze met geen mogenlijkheid los en die bok is dus loeizwaar van metaal gemaakt en die staat nog eens lekker met een flinke ketting aan de steunbalk vast en met moeren in de grond.
dus vind het knap als ze hem uberhaubt wegkrijgen.
maar idd wat sugarmiss zegt kijk je verzekering eens na . het kan zijn dat je al verzekerd bent.

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:01

Ik heb idd vandaag de verzekeraar van mijn paard (AMEV Hippo) vandaag om een premie opgave voor het meeverzekeren van het zadel (twv. 1500 eurotjes) en de trailer gevraagd. Lijkt me toch wel handig....

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:31

Ik heb een keer een inbraak in mijn auto gehad die voor de deur geparkeerd stod, alle Sinterklaaskadootjes weg Verdrietig die erin lagen. Maar ik kreeg alles via mijn inboedelverzekering weer vergoed.
Dus je moet even navragen of dat ook voor je zadel geldt ed.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 00:04

Sugarmiss schreef:
Ik neem aan dat je een inboedelverzekering hebt. Lees de polis eens goed door of bel de verzekering als je twijfels hebt. Volgens mij is nl alles wat buiten je huis in een afgesloten ruimte ligt meeverzekerd (bij die van mij tenminste we).
Scheelt weer een hoop premie.


Toen de eerste keer melding werd gedaan van alle zadels die in Noord Holland en Utrecht gestolen werden, heb ik mijn verzekeringsagent gebeld. Het blijkt inderdaad wat SM zegt, al mijn spullen buiten mijn huis in een afgesloten ruimte is mee verzekerd. In mijn geval zit er wel een mits aan, en die is: mits de verzekering het adres heeft waar de spullen in een afgesloten ruimte staan en een geschat waardebedrag.
Nou hoop ik van harte dat die achterlijke lui onze stal overslaan, maar als mijn zadel gestolen wordt, dekt mijn inboedelverzekering de schade.

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 10:43

Ik heb mijn zadel wel apart verzekerd.
Want als ie gestolen wordt heb ik geen eurocentjes voor een nieuwe Knipoog
en zo wel Haha!

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 08:48

Ik heb al mijn spullen verzekerd voor 4000 gulden totaal. Betaal ongeveer 5 euro per maand.
Er is afgelopen jaar een nieuw showhoofdstel van me gejat. Boos!
Ik heb daarna gelijk een sport verzekering afgesloten. Gelukkig heb ik een goede tussenpersoon en mijn onverzekerde gestolen hoofdstel is dan ook vergoed. Kon dus weer een nieuwe kopen.
Ik heb een eigen risico van 50 euro per geval.
Voor de meeste mensen is 4000 gulden te weinig maar ik heb niet alles op stal liggen dus voor mij is het genoeg. Haha!