Gisteren geërgerd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-01 13:42

Ik rij zelf Engels maar op onze manege zijn ook een hoop westernruiters. Een echtpaar die voorheen een paard hadden waar ze dressuur meereden kregen les. Dit paard hebben ze een paar weken geleden in laten slapen. Nu willen ze een quarter kopen en Western gaan rijden. Niks mis mee natuurlijk. Alleen gisteren hadden ze westernles. Die vrouw reed net zo als ze op een dressuurpaard reed. En maar klagen dat hij zo traag was. Moest ze van hand veranderen begon ze erover dat het paard in middendraf moest. Het paardje was ontzettend braaf maar gewoon een heel andere rijstijl gewend. Ze willen dus een quarter kopen en als het western dan niet gaat toch dressuur met die quarter gaan rijden. Frusty


Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 13:49

Hmm, kan best hoor.
In Amerika worden qh ook gebruikt voor dressuur, toch??

Ach, alle begin is moeilijk. Gewoon niet kijken?

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-01 14:28

Het irritantste was dat ze zich totaal niet aan het paard of de manier van rijden aanpaste en de hele tijd zat te klagen en te zeuren.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 15:05

Deze mensen leren het t.z.t. wel, of haken anders snel af. Bij ons werd er eens een keer een soort "opstapcursus" gegeven, waar -voor zover ik kon beoordelen- veel Engelse ruiters op af kwamen. De mensen die echt willen overstappen pik je er bij de eerste les al uit, evenals degenen die zich zitten te ergeren over het "slome" tempo van hun paard. Die zagen we na die tien lessen ook niet meer terug.... Lachen Lachen

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 22:34

Ik had juist helemaal geen moeite met de overstap. Was na het eerste stukje joggen al verkocht en na een heel uur les helemaal overstag. Heerlijk relaxed!
(Ook al denkt Banish daar af en toe anders over haha)

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 11:44

Mijn ervaring met dressuurruiters op een westernpaard is heel anders: benen eraan = bak door scheuren ! Dat leidt weer tot schrik in de benen = nog meer klemmen (en misschien een beetje naar voren leunen) = nog meer snelheid (paard: "wat ben ik braaf he"), etc. Haha!

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 11:47

Haha, ik herinner mij onze eerste westernlessen nog goed. We kregen direct les op quarters die voortdurend door Monique werden bijgetraint dus super reageerden. Helemaal geen manegeknollen. Dus als je je benen gebruikte reageerden ze meteen, zo schoot de een na de ander er braaf vandoor omdat wij met onze beentjes aan de gang gingen. Echt sturen konden we ook nog niet dus dat was aktie van de bovenste plank. Ik heb nog nooit zoveel gelachen! *LOL*
Daardoor heb ik heel snel geleerd dat je gewoon stil moet zitten en je moet laten dragen door het paard. Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers