scheef zadel

Moderators: goldenarrow, Animal

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Francisca

scheef zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-03 19:28

Ik denk dat het zadel waarmee ik op Buzzs rij op de een of andere manier scheef is Verward Ik heb al vaker de opmerking gekregen dat ik scheef zit op Buzzs en op Brio (rij ik met een ander zadel mee) heb ik daar geen last van. Ook op een ander paard waar ik vandaag opzat, met weer een ander zadel had ik er geen last van. Vandaag reed er iemand op Buzzs die eigenlijk precies hetzelfde voelde (scheef). Ik ben toen met een ander zadel op Buzzs gaan rijden en toen zat ik wel recht. Het ligt niet aan de beugels ofzo, dat heb ik al uitgeprobeerd.
Weet iemand een goed (vakkundig) adres waar ik dat zadel eens na kan laten kijken? Ik weet wel dat er ene Willem Muis ergens in Friesland zit, maar daar heb ik geen telefoonnummer van. Het is een Billy Cook zadel.
Thanxxx!

One moment can change everything.

United Stables That's US

DubbelDun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 19:34

Is het een Sulpher BC of een Greenville??

Afhankelijk van de leeftijd van het zadel (en de echtheid) heb je op de boom 5 jaar garantie.

Ik hoor de laatste tijd wel verontrustend veel geluiden van scheve zadels Verward

Francisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 06:29

Ik weet eigenlijk alleen dat het een Billy Cook is. Hij is wel zeker ouder dan 5 jaar.

One moment can change everything.

United Stables That's US

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 08:18

Ik dacht ook dat mijn zadel scheef was, in de linkergalop zak ik links weg, maar mijn paardje loopt dan ietsjes scheef, dus het ligt gewoon aan mij Bloos

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 08:43

ik dacht ook dat mijn zadel scheeft was, maar na 3 zadels geprobeerd te hebben en verschillende mensen erop te hebben laten rijden, blijkt het paard heel erg scheef gereden te zijn. Het is geen wonder, want waar hij vandaan komt (Oostenrijk) hangt de rijbak min of meer tegen de berg aan.
Mijn lesgeefster denkt dat we het met een maandje goed hebben, na 3 weken longeren (met bijzet) is het al een stuk beter!

Wil je vlinders in je buik? Duw dan een rups in je kont!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 13:17

Je kan zelf heel simpel kijken (doe ik tegenwoordig bij elk zadel dat binnenkomt) Even het zadel recht op de grond zetten met de knop naar beneden, en dan maakt het dus een hoek van 90 graden met de grond. Als je dan vanaf de achterkant naar de knop kijkt zie je nogal eens dat de boom krom is. Tot nu toe heeft het bij mij nog geen verschil gemaakt of het een goed/slecht merk of duur/goedkoop zadel of nieuw/gebruikt zadel was.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie