Breken sleezy's haren af?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Breken sleezy's haren af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 14:19

Ik ben al weer volop bezig met voorbereiden van mijn dekentroep, zo ook de halsstukken voor wanneer de temperatuur onder het vriespunt komt.
Vorig jaar heeft Ozep ook een paar weken buiten met halsstuk gestaan en zijn manen werden daar echt enorm door uitgedund. Voor Ozep niet zo'n probleem, die heeft best veel manen, maar mijn hengstje heeft nu een perfecte bos die ik liever niet dunner zou zien. Zou een sleezy schelen tegen het afbreken/afschuren van de manen?

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:53

Het blijft altijd het beste om de wind erdoorheen te laten gaan!
Een sleezy is van Lycra gemaakt en dat zit heel glad om de hals heen, dus schuren en breken door de sleezy doen de manen niet zo snel.
Maar er zijn paarden die dat ding irritant vinden en daardoor met een Sleezy om langs de voerbak o.i.d. gaan schuren, dat gaat dus manen en een sleezy kosten Haha!
Het scheelt wel als je de hals en manen regelmatig wast en de sleezy ook, maar pas wel op met wasmiddelen (heel goed uitspoelen!).
Ook als je een halsstuk of sleezy van fleece gebruikt, kijk dan dat er een brede strook gladde stof binnenin zit (ter hoogte van de manenkam).

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:37

solanos had vorig jaar ook een lycra sleezy
hij schuurde niet, maar toch had hij geen manen meer over. Boos!
ze zijn nu net weer een beetje aan gegroeid.
ik doe ze niet meer om , dan maar wat dikker haar.
alleen een dag voor de wedstrijd om ze schoon te houden.