Veel meer in Western...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 20:20

Hee caballo!!
Nou niet gelijk in de verdediging gaan, is toch nergens voor nodig

Ik denk dat ook Sugarmiss het puur heeft over de sport "ropen".
Kijk, dat er gewerkt moet worden snappen we allemaal wel, toch?

Maar dat je voor de sport een kalfje door de lucht trekt? Of een vis eerst vangt en dan weer terug gooit? Of twee reutjes/haantjes met elkaar laten vechten? Of een stier de dood injagen nadat je hem eerst honderd keer door je rooie lap hebt laten lopen?
Dat kan jij toch ook niet goedkeuren? Ik weet dat jij ook een dierengek bent. Dus je moet het begrijpen?

Eerlijk gezegd denk ik altijd "eigen schuld dikke bult" als ik weer zo'n "echte cowboy" in een rolstoel zie. Als je je leven op het spel zet om op een bull of een rodeo paard te gaan zitten dan moet je het helemaal zelf weten. Was je dan een echte vent of een echte dombo Verward

Nogmaals, ik heb ook liever dat we allemaal wat geld extra uitgeven en lekker biologisch gaan doen. Dat de koetjes lekker buiten mogen, en de varkens mogen wroeten. De kipjes mogen scharrelen. Maar zolang we zelf geen cent extra over hebben voor het welzijn van ons stukje vlees zal de bioindustrie er wel bij varen.

Het moraal van het verhaal: Waarom overal een sport van maken. Tuurlijk, we zitten allemaal op de rug van ons paard, en ook dat is niet de natuur van het beestje, dat verhaal kennen we al.
Maar waarom moeten mensen zich altijd maar weer meten aan elkaar, en waarom gebruiken we daar dan de koetjes voor?
Volgens mij moet het ropen maar gewoon op het werk gebeuren, en voor de sport ga je lekker een totempaal zitten gutsen. Wie maakt de mooiste?


Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 20:46

Om dat er altijd zoveel over gesproken wordt zou ik het wel eens met eigen ogen willen zien.
Ik denk dat de meeste mensen ook pas een oordeel kunnen geven als ze in het echt een hele dag naar de rodeo zitten kijken. of misschien wel meerdere rodeo's
Wie weet krijg ik ooit de kans om eens het boerenleven van een amerikaan te zien. Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 20:51

Waarom wil je in godsnaam zien hoe snel een kalfje geroped wordt? Verward

Ik wil liever eens een werkvakantie op een echte ranch meemaken. Dat het zeg maar met nut gebeurt allemaal. En natuurlijk het liefst bij Caballo Haha!

PS, het stukje op de NL tv was echt geen overdreven camerawerk. Je zag gewoon dat kalfje vliegen, je zag ook dat het een gezond kalfje was en dat hij daarna weer bij z'n vriendjes mocht. Je zag ook de "mannen" van de bulls en paarden vliegen. Je zag ook een barrelrace, ging een beetje mis dat wel *LOL*

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 21:02

weet jij wel wat het ECHTE ranch werk inhoud??
Volgens mij gaat dat ook niet altidj zachtzinig hoor.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 22:31

Man, even een diepe zucht.

Volgens mij bedoelen we namelijk hetzelfde. Ik zeg toch steeds dat er natuurlijk gewerkt moet worden?
Frusty Frusty Frusty

En ik snap dus dat nodig is wat nodig is.
Maar is een spelletje nodig?
Begrijpen we elkaar weer Cowgirl? Sigaar



_________________
En als verbeteren niet lukt
beginnen we gewoon opnieuw
Loesje

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Moosie op 2001-08-15 22:32 ]</font>

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-01 00:49

Ja het leven van een rancher gaat inderdaad niet over rozen. Er zijn tijden dat het over doorns gaat *LOL* En het gaat zeker niet altijd zachtzinnig. Ik ben ook wel eens door een koe aangevallen met pennen terwijl ik notabene op m'n paard zat. Gelukkig had ze geen horens en pakte ze mij op m'n scheenbeen inplaats van m'n paardje (oef, dat deed behoorlijk zeer) Dus Moosie, je mag gerust een keer hierheen komen om een werkvakantie te hebben en zien hoe het irl er aan toe gaat Lachen En dan zal je zien dat het nut heeft mocht er geroped worden. Ik kan je hele verhalen vertellen, helaas ook lugubere, waar het ropen nodig was, maar dat zal ik jullie niet aandoen Knipoog
De sport laat ik maar in het midden. Ik denk dat het een eindeloze discussie is waar we waarschijnlijk niet uitkomen...
groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 09:02

Okee, we dwalen af.....ik heb o.a. een echte Halter- merrie.......jaja, ik Halter dus met haar Cool
Tja, dat Halteren is ook niet alles, dus breng ik haar uit in de Pleasure, Showmanship, Horsemanship en de Trail. Ik heb dit jaar twee veulens gefokt en hoop dat ze de long-line en de in hand- trail eens gaan uitschrijven.....lijkt me geweldig!!!!!! Party!!
Maar okee.....over ranchwork gesproken, ik hoop volgend jaar eens een stuk cattledrive te kunnen meemaken......hebben jullie daar ervaring mee??? Schijnheilig

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FlyingHigh op 2001-08-16 20:02 ]</font>

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 09:06

In zuidwolde is er een onderdeel "Trail aan de hand."

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 13:23

Caballo: het spijt me als je je aangesproken voelt door mijn uitlatingen. En het doet mij deugd te lezen dat in ieder geval jij een andere instelling hebt, maar je kunt je ogen toch niet sluiten voor het feit dat in een land waar een boer soms land heeft ter grootte van de provincie Gelderland hij niet elke koe die op dat land loopt in de gaten kan houden. De meesten houden er dus (noodgedwongen) een 'get tuff or die' policy op na en na de winter is het vaak een kwestie van 'count your losses'. Ook zijn er veel ranches waar de koeien in grote paddocks gehouden worden en er 2x daags een vrachtauto graan langs komt en als ze vet genoeg zijn een andere vrachtauto (that's live). Hier is dat bij sommige boeren niet anders. Ook ik zie liever een ruime wei voor koeien, al mogen ze tegenwoordig blij zijn als ze nog wei hebben om in te kunnen. Ook vind ik dat een paard niet 23 uur p/dag in een stal van 3x3 hoort te staan en er 1 uur p/dag (alsíe geluk heeft) uit mag om bereden te worden.
Blijft een feit dat er in Amerika andere regels gelden om met beesten om te gaan als in Nederland en dat het daar niet snel zal gebeuren dat een boer een boete krijgt voor 'neglect'. Ik weet dat er op de grotere ropingevenementen beter gelet wordt op het welfare van de beesten m.n. voor de 'public opinion', maar op de kleinere shows is dit zeker niet altijd het geval en worden deze ook vaak gemeden door bekende namen.
Over wat jij en ik als sport zien kunnen we van mening verschillen, mijn gedachte erachter was alleen om die mensen die lyrisch worden van roping ook even de keerzijde van de medaille te laten zien.
No hard feelings...

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 16:13

Hallo Caballo, ik bedoelde het ook niet persoonlijk aan jou gericht. Ik sluit me helemaal aan op het berichtje boven mij van Sugermiss.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-01 06:24

Appology accepted *LOL*
Gelukkig zijn er altijd meningen die verschillen. Wat ik nog wel even wilde zeggen is dat de kappen die de kalveren om hun kop krijgen, dat die tegenwoordig verplicht zijn op elke rodeo. En de kleinere (zeg maar plaatselijke) rodeo's, daar worden alle beesten evengoed behandeld als op de grote rodeo's. Mensen verdienen er geld mee. Of de kinderen kunnen daar hun studiebeurs mee behalen.
groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 03:14

""Wij zijn hier waarschijnlijk meer begaan met dieren dan in Amerika, waar vee echt als iets minderwaardigs wordt gezien en wij hier er meer tegenaankijken als iets wat ook leeft en dus recht heeft op een zo 'menswaardig' mogelijk bestaan.""


AHUM AHUM. NEE, DAT NEDERLAND GEWOON ALLES UITMOORDT EN IN DE FIK STEEKT TELT NIET ZEKER. Heb eigenlijk geen zin om hier op in te gaan. Wordt typisch zo`n wellus nietus discussie en aangezien mensen hun oordelen alleen maar uit een tv documentaire halen weten ze toch niet waar ze over praten. Ik heb trouwens een keer op tv gezien dat een nederlandse boer een koe een klap op z`n kont gaf, jeetje wat zijn ze in nederland een stelletje dierenbeulen zeg Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers