WN: ApHC show Tolbert ( 7-sept)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

WN: ApHC show Tolbert ( 7-sept)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 20:02

Doen hier nog appaloosa mensen aan mee? Ik ga denk ik maar eens een poging wagen. Wordt nog druk oefenen want het schijnt zo te zijn dat wij beiden 'geoefend' en 'oud' genoeg zijn om met shanks te rijden. (ik blijf het een rare regel vinden)


10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:18

Mijn een of twee appies, de solid hunter en pleasure eventueel halter, het vlekje alleen halter en most colorful. Maar dat is nog niet zeker. Ze heeft een zeer voetje de ziel Huilen . Ze is in alles zo extreem in haar uitingen dus nu ook, vandaar dat ik het zo opschrijf. Maar als ze goed loopt gaat ze ook mee. Dan ben je niet zo alleen. Deze twee zijn nog niet oud genoeg voor de shanks en zeker ook niet ervaren genoeg, dus de solid gaat gewoon op een "babybitje".

Zelfs als je een minderheid van 1 bent, de waarheid blijft de waarheid. (Gandhi)
He who lights the match, will catch the fire one day.

Je zult maar een ééndagsvliegje zijn en je dag niet hebben.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 07:52

Dan zijn we in elk geval al met zijn 2 en Lachen

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 09:02

nee hoor met z'n drieen, de solid van dance rijd ik nl Haha! dus als hij gaat ben ik er ook grijns.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 09:11

Mooi, wordt al een leuk clubje.

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 19:20

Kunnen we met z'n drietjes bokken Haha! Haha!

Zelfs als je een minderheid van 1 bent, de waarheid blijft de waarheid. (Gandhi)
He who lights the match, will catch the fire one day.

Je zult maar een ééndagsvliegje zijn en je dag niet hebben.

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 20:39

cornelie schreef:
Doen hier nog appaloosa mensen aan mee? Ik ga denk ik maar eens een poging wagen. Wordt nog druk oefenen want het schijnt zo te zijn dat wij beiden 'geoefend' en 'oud' genoeg zijn om met shanks te rijden. (ik blijf het een rare regel vinden)


Weet je zeker dat je op 1 hand moet rijden. De regel is pas veranderd voor beginners zie Wran boekje 2003 paragraaf 402. Hierin staat ondermeer dat het in de beginnersklasse is toegestaan alle paarden (dus ook 6 jaar en ouder) uit te brengen met snafflebit en tweehandige teugelvoering!! Tis maar dat je het weet!

Dus toch geen rare regel meer???

Ben je geen beginner?? Dan wordt het oefenen geblazen.

Veel succes alvast!!

TK homozygoot zwarte volb arab hengst van 2018: uit onze zwarte volbloed arabier Bas Almost June
en EA Jameel!!!
Ter dekking homozygoot zwarte slipped overo Paint Horse https://www.facebook.com/countreeranch/

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 21:14

De aphc show is alleen met open klasses. Omdat pride 7 is moet ik dus op 1 hand starten. En niet starten kan natuurlijk ook maar ach, we doen gewoon mee.

Overigens moet je bij de WRAN ook bij de beginners met 1 hand rijden als je met bit start. Met snafflebit bedoelen ze een gewone snaffle (regel 405 )

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 00:25

CounTree schreef:

Weet je zeker dat je op 1 hand moet rijden. De regel is pas veranderd voor beginners zie Wran boekje 2003 paragraaf 402. Hierin staat ondermeer dat het in de beginnersklasse is toegestaan alle paarden (dus ook 6 jaar en ouder) uit te brengen met snafflebit en tweehandige teugelvoering!! Tis maar dat je het weet!

Dus toch geen rare regel meer???

Ben je geen beginner?? Dan wordt het oefenen geblazen.

Veel succes alvast!!


Het is een officiële ApHC show en wordt verreden volgens de regelementen van de ApHC en niet volgens het WRAN boekje. Dus.... Schijnheilig

Zelfs als je een minderheid van 1 bent, de waarheid blijft de waarheid. (Gandhi)
He who lights the match, will catch the fire one day.

Je zult maar een ééndagsvliegje zijn en je dag niet hebben.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 00:33

nu ben je wel heel erg wakker dance Haha! in tegenstelling tot vanmiddag hihihihi. en ik te moe want ik had er dus overheen gelezen.

trouwens ik hoop dat je het niet erg vind maar hier een fotootje van de ene appie.
Afbeelding

maar deze vind ik toch nog de mooiste Cool een heftig dance
Afbeelding

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 01:10

Tja dat is die met dat arme voetje Huilen . Inderdaad ben weer té wakker en jij niet, Dance is wel mooi maar ik wist niet dat het een appie was Haha! Haha! die jouw arme kleine hengst achterna zit. Schijnheilig Bloos!

Zelfs als je een minderheid van 1 bent, de waarheid blijft de waarheid. (Gandhi)
He who lights the match, will catch the fire one day.

Je zult maar een ééndagsvliegje zijn en je dag niet hebben.

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 14:47

Ik doe dit jaar dus niet mee, was vorige jaren wel van de partij in Tolbert.
Ik probeer nog wel even langs te komen maar moet 's middags helpen op de open dag van WSW dus kan helaas niet zolang blijven. Huilen Huilen
Volgende jaar ben ik zeker weer van de partij. Haha!

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 19:50

Dat is héél jammer Jannie Huilen

Zelfs als je een minderheid van 1 bent, de waarheid blijft de waarheid. (Gandhi)
He who lights the match, will catch the fire one day.

Je zult maar een ééndagsvliegje zijn en je dag niet hebben.

CowgirlStore

Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 23:21

Oh ja, dat is ook zo Jannie! Ik zag idd een inlegvel in het WRAN-blad dat de WSW in Marum een open dag organiseert op 7 september.
Misschien kom ik wel even langs. Ik neem aan dat ik toch niet mee kan doen aan de ApHC show, want mijn Appaloosa is niet geregistreerd en heeft geen officiële papieren (behalve een paspoort dan). Is het alleen voor Amerikaanse Appaloosa's of ook Nederlandse? (Heb er helemaal geen verstand van)

https://www.cowgirlstore.nl
Cowgirl Store LOOK GOOD, RIDE FREE!
Cowgirl Vintage * Clothing * Accessories * Boots
Riding and Showwear * Horse Tack

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 00:16

Alleen Voor Amerikaanse Appies!
Leuk dat je 7 september ook even langskomt Mayflower!

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:03

kan iemand mij misschien vertellen hoe ik daar in tolbert moet komen vanaf utrecht....

ik heb zelf twee ( binnenkort 3) amerikaanse appies en ik zou graag gaan kijken daar.....
maar weet niet precies waar het is enzo...

!!de appies worden ondergewaardeerd!!

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 00:26

Utrecht - Almere - Emmeloord - Joure - Heerenveen - dan zit je inmiddels op de A7
Afslag 33 Tolbert - onderaande afslag rechtsaf, rotonde linksaf (3/4 rond) deze weg volgen tot in het dorp komt - de weg maakt dan een bocht naar rechts en in die bocht kun je linksaf (er is daar rechts ook een raar weiland met lantarenpalen er in - heeft mij een halfjaar gekost om te bedenken dat dit 's winters de ijsbaan is Blond)
Goed, je gaat in die bocht dus links, dan deze weg volgen, direct na restaurant 'De Postwagen' links een klein straatje in, dan ben je er.

En op de terugweg neem je nog even afslag 31 - Frieschepalen, bovenaan de afslag rechts, eerste weg weer rechts (Leidijk), tweede weg weer rechts (Kloosterweg), helemaal uitrijden (slingerweg) en op de driesprong links. Na + 100 meter rechts kun je dan nog even de open dag van WSW meepikken... (duurt tot ongeveer 18.00 u)

Veel plezier en misschien tot dan Haha!

Groetjes Marion

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:51

Ik ben alleen vanochtend even geweest ivm de open dag op WSW.
Zijn er nog meer mensen geweest?

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:07


10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:24

Dank je, vonden veel mensen. Alleen de jury vond haar het bekijken niet waard. Die sjeesde gewoon voorbij. Vreemd.

Dit is een blue roan met zwarte en witte vlekken en aan de schouder een beetje rood/bruin achtige tint. Heel grappig.

Zelfs als je een minderheid van 1 bent, de waarheid blijft de waarheid. (Gandhi)
He who lights the match, will catch the fire one day.

Je zult maar een ééndagsvliegje zijn en je dag niet hebben.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:01

Dance schreef:
Alleen de jury vond haar het bekijken niet waard. Die sjeesde gewoon voorbij. Vreemd.


Naahh, echt? Heel vreemd. Ik vind haar namelijk juist heel erg apart. Maar ja, wie weet hield de desbetreffende jury niet van 'aparte paarden' Verward

DubbelFun

Berichten: 88626
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:06

Moet ie geen appie-jury worden, aparter kan je ze haast niet hebben Lachen

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:30

Dank jullie wel ook namens Sunny (Jewels Sonny Lee). Smaken verschillen ook bij een Appie jury daar kun je nu eenmaal niks aan doen. Huilen .

Maar vlgs. mij is de hele wedstrijd door het een of ander mis gegaan en dat gaat nu niet om mijn appies hoor. Er kwamen hier en daar wat héél vreemde diskwalificaties en wat andere vreemde beoordelingen naar boven. Dat is heel erg spijtig. Ik kijk er met een bijzonder kritisch oog naar omdat ik de ApHC jury cursus heb gedaan en die er nog behoorlijk fris in zit. Verschillende zaken heb ik thuis nog eens in alle rust in het regelboek nagekeken en het klopte soms gewoon niet. Buiten dat waanzinnige ongeluk waarin Karin met haar paardje was betrokken op de A28, wat toch een domper legde op de wedstrijd, was het er zover prima geregeld en liep het op rolletjes. Secretariaat was heel goed bezig geweest en ook de andere helpers. Niks op aan te merken. 's middag was het op een keer een enorme drukte. In de tweede bak was een springwedstrijdje voor kinderen aan de gang. Was wel grappig want ondanks de enorme onrust, de kinderen crossten natuurlijk overal rond lieten al de appies zich hierdoor voor geen meter van de wijs brengen.

Maar goed ik vind mijn Appaloosas ook heel speciaal zelfs mijn solid, eigenlijk al mijn paarden. Maar daarvoor zijn het ook je eigen paarden, toch? Schijnheilig *LOL*

Toch nog bedankt, geeft de burger weer een goed humeur Knipoog Haha!

Zelfs als je een minderheid van 1 bent, de waarheid blijft de waarheid. (Gandhi)
He who lights the match, will catch the fire one day.

Je zult maar een ééndagsvliegje zijn en je dag niet hebben.

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:08

Ik kan jullie berichten dat wij ontzettend opgelucht zijn dat Lena's Little Luke vrijwel ongedeerd weer op stal staat en alle inzittenden van de Chevy ook weer veilig thuis zijn. Van Karin heb ik begrepen dat Luke een staande ovatie van jullie heeft gekregen toen bleek dat hij veilig in de vrachtwagen was overgeladen. Dat heeft haar en ook ons enorm goed gedaan. OK dan! Jammer dat Luke het niet heeft kunnen horen, maar we hopen dat Karin en Luke volgend jaar van de partij kunnen zijn en wat van die mooie blauwe linten kunnen scoren Haha!

Die Hard Ijsselbokker #4
Montreux is my very own special friend

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 08:12

Ik zou ook komen met pride maar helaas zat dat er niet in Boos! Het verhaal van pride naar de kliniek heeft nog een staartje gekregen en op dit moment is hij kats kreupel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers