Veel geleerd bij wedstrijd op Kalverhoek!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 22:21

Hoi allemaal!
Hier een nieuwe. Ik zat al een tijdje mee te kijken, maar wilde nou ook eens reageren. Schijnheilig
Ik was gisteren ook op de Kalverhoek en ik vond het er harstikke gezellig. Voor iedereen die aan de beginners onderdelen heeft mee gedaan, ik vond het hartstikke knap van jullie! Je moet toch ergens beginnen en nou was die kans er. Als er iemand aan de kant een beetje kritisch zit te doen, laat die dan eerst zelf maar eens laten zien wat ze kunnen! Jullie hebben het toch maar even gedaan.
Brigitta en Irene leuk om jullie weer eens te spreken. Zo te horen zijn er heel veel 'bekende Internetters' geweest. Hopelijk ken ik volgende keer weer een paar nieuwe gezichten.
Groetjes, Saskia

BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 22:31

Citaat:
Op 2001-08-13 10:10, schreef banish:
Wat ik wel jammer vind bij zo'n beginnersklasse is dat mensen aan de kant er veel te veel van verwachten. Mensen willen toch al slidingstops zien van een paar meter en enorme flitsende spins. Dat vind ik jammer. Beginners zijn nu eenmaal beginners.

eigenlijk onzin Cool
als je meedoet aan een wedstrijd moet je zeker in de reining goed getraind beginnen,ok er hoeven geen meters sliding gemaakt worden en de spin hoeft niet super snel,maar wat ik meestal zie in de beginners is gewoon klote,en ook kalverhoek was zo.je mag zeker langzaam spinnen als je maar een pivot been hebt.je hoeft geen meters te sliden als de achterhand er maar onder gaat en voor wordt gelopen.hoeft geen vliegende galop wissel,mag best eerst in draf maar geen 4 sprongen.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 22:57

Paintje, waar sta jij??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 09:24

Citaat:
Op 2001-08-13 22:31, schreef BlazeBars:
als je meedoet aan een wedstrijd moet je zeker in de reining goed getraind beginnen


Tuurlijk moet je goed getraind hebben, anders ga je zelf denk ik ook niet met een lekker gevoel naar je wedstrijd. Maar ik kan me zo voorstellen dat zeker bij de beginners het nog wel eens voorkomt dat door bv zenuwen het allemaal niet zo gaat als het hoort.

Wat vond jij dan van die mevrouw met dat bruine paard, die al meteen na de eerste galopcircel richting uitgang stierde?
Ben ik effe heel benieuwd naar. Vind jij dan dat zoiemand uberhaupt nog niks op wedstrijden te zoeken heeft, of denk je dat het 'thuis' wel goed gaat en dat dit zenuwen waren, en vind je dat zij er goed aan heeft gedaan om direct de ring te verlaten?

Persoonlijk vond ik het nl. niet zo slim dat ze direct de ring verliet. Nu heeft het paard 'gewonnen', in die zin dat hij nu weet dat als hij alleen in een grote enge bak moet lopen, en hij gaat als een achterlijke richting uitgang, dan mag 'ie eruit. Ik had het verstandiger gevonden als ze terug was gereden, en nog even iets gedaan had. Al was het maar 1 nette volte.....
Of vind jij dat een wedstrijd als 'ie verprutst wordt, niet meer als leermoment benut mag worden?

Brenda

Berichten: 113
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 12:03

Ik en mijn welsh cob hengstje deden zondag voor het eerst mee. Ik was erg blij dat hij zich keurig gedroeg tussen zoveel mooie merries! Wij hebben alleen meegedaan aan de reining. Hij kan thuis onwijs goed spinnen, zo hard dat ik het zelf niet meer kan bijhouden, maar een week voor de wedstrijd had meneer even besloten dat hij niet meer kon spinnen! Frusty Frusty Ja, we hadden een week in de bossen gereden, dan verleer je alles he! Maar om dan meteen te zeggen dat ik niet meer meedoe omdat hij het effe vergeten is, dacht het niet. }>

Ik weet zeker dat mijn hengstje veel geleerd heeft van zondag, dit was toch de belangrijkste reden dat ik mee deed. Maar we gaan nu toch echt wel weer goed trainen, want ik weet dat hij het kan, net als zijn sliding stops!!

Groetjes van Brenda en Adje

KarinG

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Sondel Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 12:31

Brenda, ik stond naast je met de prijsuitreiking maar mijn merrie moest niks van jouw hengst hebben terwijl ze de dag ervoor nog behoorlijk hengstig was!

Ik heb ook een hele leuke dag gehad. Beginner reining en fool em school em. De Beginner proef was lastig omdat hij zo vreselijk kort was en alles vlak na elkaar moest gebeuren. Mijn merrie veranderde in een brok zenuwen zodra ze alleen in de bak was en was moeilijk onder controle te houden. Toch was ik heel tevreden, ik hoop dat er meer van zulke wedstrijden komen om ervaring op te doen. Thuis gaat alles nu echt naar behoren en heeft ze absoluut het niveau voor een goede beginner reining proef. Nu op de wedstrijden nog leren dat het allemaal niet zo eng is.

Het niveau van wat ik in de inrijbak gezien heb viel me overigens heel erg mee! Verder enorm genoten van de open en jackpot! Ik heb wel moeite met het kijken naar 3 en 4 jarigen die al zulke prestaties neerzetten, maar die discussie wordt al zo vaak gevoerd...

Karin

Brenda

Berichten: 113
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 13:49

Jouw merrie vond mijn hengst zeker niet zo leuk. Hij vond haar errug interessant, valt meestal wel mee, maar met zijn eerste prijsuitreiking moest ie toch even laten zien dat ie hengst is! Frusty Verder was hij erg lief en heb ik ook een hele leuke dag gehad.
Maar ik heb hetzelfde, thuis doet hij het wel beter hoor, alleen op zo'n wedstrijd in zoooo'n grote bak, zijn we niet gewend, is het wel moeilijk hoor Lachen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 16:26

Nou Brenda, ook jij kunt gerust apetrots zijn op je paardje, ik vond dat 'ie zich keurig gedroeg! Prachtig dier om te zien trouwens!

BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 21:05

Citaat:
Op 2001-08-14 12:03, schreef Brenda:
Hij kan thuis onwijs goed spinnen, zo hard dat ik het zelf niet meer kan bijhouden, maar een week voor de wedstrijd had meneer even besloten dat hij niet meer kon spinnen! Frusty Frusty Ja, we hadden een week in de bossen gereden, dan verleer je alles he! Maar om dan meteen te zeggen dat ik niet meer meedoe omdat hij het effe vergeten is, dacht het niet. }>



daarom trekt de quarter zich terug uit de reining. }>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BlazeBars op 2001-08-14 21:06 ]</font>

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 21:26

En Adje is niet eens een quarter. Kun je nagaan, wat je allemaal teweeg brengt als je op een welsh cob hengst geen perftecte spin laat zien }> }> }>
HAHAHAHAHA
Geintje natuurlijk Knipoog Knipoog Knipoog
(Voordat ik iedereen weer in mijn nek krijg Clown )

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 22:06

Vera,
mijn paardje staat bij Trainingsstal Starnmeer te Starnmeer. Evelien Geerlof geeft daar les.
Jullie hebben er een keer opnames gemaakt voor de Pony Express. Marieke reed toen op onze Paint Charming, oftewel Ladies Comet.
Groetjes,
Saskia

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 22:10

Brenda jouw hengstje was dat die donkere met die geweldige nek? Had jij donkerrode leren chaps aan?
Mooie verschijning jouw hengst!
Saskia

Brenda

Berichten: 113
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 12:25

Dat was ik ja, ik ben ook erg trots op zijn hals en zijn manen Haha! ! Vindt hem net zo mooi als menig quarter. En ik weet dat ie het ook bijna zo goed doet als een quarter, alleen lukt het niet altijd. Als ik maar tevreden ben toch!!!!! Pling

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 12:41

Hoi Brenda!

Yep, als jij maar tevreden bent en jullie er beide lol in hebben! Daar gaat het toch om?!

Haha!

Groetjes,
Saskia

Brenda

Berichten: 113
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 15:49

Hoi Saskia!

Als we er allemaal maar lol in hebben he!!! Haha! Party!! *LOL*
Ben benieuwd naar jou paintje, vind paints altijd erg leuk! Misschien zien we elkaar wel een keer. Rijd je wedstrijden?

Groetjes Brenda

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 09:17

Hoi Brenda!

Ik rij (nog) geen wedstrijden met mijn Paintje. Ze is nog te jong! Ik rij nog niet op haar *LOL*
We hebben in het voorjaar aan de Showmanship at halter meegedaan bij de onderlinge wedstrijd bij ons op stal (Trainingsstal Starnmeer) en dat was allemaal zeer spannend! We hebben toen wel ons eerste lintje gewonnen, 9de van de 14 deelnemers!

Wie weet kom je ons tegen als we later groot zijn . . . Pling

Groetjes,
Saskia & Bo