vertalingen van....???? wie helpt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Merel

Berichten: 1173
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

vertalingen van....???? wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 18:29

hoi

ben lekker ebay aan het afstuinen en me kostelijk aan het vermaken daarbij,

maar krijg geen zoekresultaten op de duitse en ook de amerikaanse niet veel met:

shouderguard
sleazy
hood

en ik weet niet wat ik anders moet intikken,

ervaren bokkers? weten jullie wat ik kan intikken voor een gewenst resultaat?

ps heb gisteren mijn 1e artikel gekocht op ebay! Een voortuig!!!!!!!!! Haha!


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:34

Shou l derguard Of had je die L wel ingetypt? Dit zijn in elk geval al 55 sleazys ebay-sleezy's
Ik weet niet wat je precies zoekt kwa kleur etc?? Ik heb trouwens gewoon een setje patronen gekocht van verschillende hoods dus ik kan ze gewoon zelf maken. Op de markt betaal je 5 euro voor een metertje lycra dus is alles ook nog eens veel goedkoper Lachen Bij interesse wil ik je beste een kopietje sturen hoor. En ik heb ook al een paar keer supergave lycra gekocht op ebay dus zo kan het ook Lachen

Merel

Berichten: 1173
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 18:41

Ja, ik wil graag een sleezy en een shouldergard (l had ik wel, maar op bokt vergeten Blond )

maar ik kan best naaien, maar ben niet handig met meten en zo, dus een patroontje is zeker niet gek! moet ik alleen de lycra nog vinden hier in het hoge noorden... Nagelbijten / Gniffelen

maar ik ga eens kijken of ik wat kan vinden bij ons... en natuurlijk ebay onze goede vriend die ik in de gaten houd. Cool

kan jij ook aan schouldergards komen, of patronen ervan en wat kosten ze normaal ongeveer?

ik moet gauw gaan, anders wordt mamsje heeeeel boos,
maar ik kijk wel ff..

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 20:00

Jemig Cornelie! Maak je die ook op bestelling??? Haha!
Ik heb er net eentje gekocht van het weekend maar Digger is toch groter dan ik dacht en medium past hem dus niet

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 21:41

Jaja, ik heb al een prototype af en ook al een testpaard gevonden Lachen Hier op de markt komt altijd een mannetje die de enige is in nederland met heeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel lycra dus daar stuur ik mijn moeder nogal eens naartoe Lachen En voor 5 euro de meter kan ik mooi wat prutsen. Ook staat in het patroon hoeveel elastiek je nodig hebt van welke breedte, welke steken je moet gebruiken etc etc, mooi handig dus Lachen Er staat ook een maattabel bij dus je kan ook nog even je paard opmeten om de goede maten erbij te vinden. Voor echt speciale stoffen ga ik wel naar..... EBAY!! Bv met glitters etc, maar gewoon een simpel stofje haal ik hier.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 08:14

Op Kalverhoek stond er eentje met een tijgervelletje. Heel gaaf!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 08:31

Cornelie, Ik zou ook heeeeeel graag een kopietje van je patroontjes willen ontvangen. Als het niet al te veel werk is tenminste.

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 08:44

Nee hoor, maar zoals ik ook al aan iemand anders schreef: op het moment heb ik het nogal druk. Reken dus op ong een week en als je ong weet welke maat (of maten) je nodig hebt (van XS-XL) dan is dat wel handig. Graag even adres etc per pb doorgeven.

Merel

Berichten: 1173
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 09:58

stof (nog) niet gevonden maar ik moet wel eerlijk bekennen dat de zoektocht ook nog niet gestart is..
ik heb je ge-pb't cornelie, dat het een wek zal duren maakt me niet uit.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:10

Merel, bij de lappenhal in Hoogeveen kun je het misschien vinden, daar hebben ze altijd een heleboel

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Merel

Berichten: 1173
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 13:47

da's een idee! Hoe wie wat waar? (oftewel: waar kan ik die vinden?)

kom zelf uit een klein plaatsje bij Dalen in de buurt (en dusook bij Coevorden..)

kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:33

zou iemand mij het mail adres even kunnen mailen van die ebay?

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:11


Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:12

Ik heb er al een flink aantal gemaakt en heb een paar tips voor als je zelf aan de slag gaat:
- Koop een goede kwaliteit Lycra, dus eentje die stevig aanvoelt! Ik ben nog geen adres tegengekomen die dat voor 5 euro kan leveren Haha!
- Koop garen van Gutermann of ander bekend merk
- Koop strech-naalden
- Je moet een goede naaimachine hebben die strech-steken heeft (een gewoon zigzagje is na één keer trekken kapot)
- Je moet wel behoorlijk wat ervaring hebben, want Lycra is een lastig te temmen stof ~~}>
- Meet het patroon na op je paard, zodat de uitsparingen voor ogen en oren wel op de juiste plek zitten Clown

Je zult ervaren dat er toch wel behoorlijk wat tijd gaat zitten in het knippen en naaien van zo'n sleazy en dan moet'ie wel een tijdje mee kunnen!

DubbelFun

Berichten: 88414
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:14

Daarom begin ik niet aan Lycra Lachen
Geef mij maar fleece of gewone dunne T-shirt katoen. Neemt nog vocht op ook Lachen

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:47

Henriette"]
Ik heb er al een flink aantal gemaakt en heb een paar tips voor als je zelf aan de slag gaat:
- Koop een goede kwaliteit Lycra, dus eentje die stevig aanvoelt! Ik ben nog geen adres tegengekomen die dat voor 5 euro kan leveren
- Koop garen van Gutermann of ander bekend merk
- Koop strech-naalden
- Je moet een goede naaimachine hebben die strech-steken heeft (een gewoon zigzagje is na één keer trekken kapot)
- Je moet wel behoorlijk wat ervaring hebben, want Lycra is een lastig te temmen stof
- Meet het patroon na op je paard, zodat de uitsparingen voor ogen en oren wel op de juiste plek zitten
[/quote]


[quote="Sugarmiss schreef:
Daarom begin ik niet aan Lycra Lachen
Geef mij maar fleece of gewone dunne T-shirt katoen. Neemt nog vocht op ook Lachen


Bedankt voor de tips, Henriette en Sugarmiss.
Ik ben niet zo heel erg ervaren met de naaimachine. Erger nog ik heb er een enorme hekel aan. Maar ja, nood breekt wetten. Als het stukken goedkoper kan, ga ik het toch maar eens proberen. Dus eerst maar eens met het stoffie dat SM aangaf... gaat dat goed kan ik het altijd nog met lycra proberen.

Maar: als iemand zich geroepen voelt tegen redelijke vergoeding een sleazy voor mij (DWZ Buddy) te maken houd ik me van harte aanbevolen hoor!

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 16:23

O, maar ik kan mij prima redden met welke lycra dan ook Lachen En niet vergeten de bovendraadspanning een stuk losser te zetten, zeker bij stretch stoffen. Als je dat eenmaal doorhebt dan gaat het als een trein Lachen

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 16:29

Laika schreef:
Maar: als iemand zich geroepen voelt tegen redelijke vergoeding een sleazy voor mij (DWZ Buddy) te maken houd ik me van harte aanbevolen hoor!

Sluit ik me helemaal bij aan Haha!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 16:32

Ik wil best een poging wagen en kijken of ik naar marienheem wat mee kan nemen?? O,o, wat haal ik me nu weer op de hals Lachen Maar bedenk dan wel dat het gewoon home-made is en het er (nog) niet zo supergelikt uitziet als een originele yammie (die ik toen voor 180 gulden gekocht heb Boos! )

Merel

Berichten: 1173
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 16:40

Laika schreef:
Maar: als iemand zich geroepen voelt tegen redelijke vergoeding een sleazy voor mij (DWZ Buddy) te maken houd ik me van harte aanbevolen hoor!


ook ik sluit me daar bij aan!

jammer dat ik dan alleen niet in Mariënheem kan zijn,
omdat ik dan op de Party!! Utrechtse Paardendagen Party!! mijn shownummer sta te vertonen Haha!

denk dat ik dus zelf aan de slag ga

en nog bedankt voor de tips hoor!!!!! OK dan!

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 16:55

cornelie schreef:
Ik wil best een poging wagen en kijken of ik naar marienheem wat mee kan nemen?? O,o, wat haal ik me nu weer op de hals Lachen Maar bedenk dan wel dat het gewoon home-made is en het er (nog) niet zo supergelikt uitziet als een originele yammie (die ik toen voor 180 gulden gekocht heb Boos! )


Graag! Cornelie,

En het zal er in ieder geval een stuk beter uitzien als wat ik eventueel in elkaar geprutst krijg. Ook gelikte stofjes is niet nodig. Bij Bud staat gewoon iets bruinigs/beige of iets in die richting nog het best. liefst ook nog gewoon effen Knipoog Laat me even weten wat de kosten worden.

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 19:35

De marktkraam hier heeft echt heel veel lycra's. Ik heb al stad en land afgezocht terwijl er 1 onder mijn neus zit Lachen Uiteraard zijn er de standaard effen stoffen: marine, zwart, donkergroen, neongroen (hihi, heeft pride nu een vlechtzakkie van). Maar ook wel wat met print en zeker niet verkeerd. Ik ben nu bezig met een mooi marine kleurtje met een lichterblauw heel beschaafd blaadjesprintje erop. Enne, op de markt is het hier 5 euro de meter en in de winkel 13,50 !! Oke, er is uiteraard wel kwaliteitsverschil maar heel eerlijk gezegd vind ik die goedkopere een stuk prettiger naaien. En bovendien, het is 'maar' voor een paard die er ongetwijfeld paardse dingen mee gaat doen. Ik ga in elk geval even de maattabel scannen en hier neerploppen en dan zal ik proberen wat prototypes te maken Lachen Tot nu toe vind ik het altijd wel leuk om een beetje met de naaimachine te prutsen Lachen

Maattabel:
Afbeelding

1 inch is 2,54 cm. Dus in cm opmeten en dan delen door 2,54

Wat is er verder nog nodig: vb voor een maat MD:
1,5 meter stof
1,25 cm breed elastiek: 56 cm Ik gebruik zelf gewoon simpel elastiek van
1,9 cm breed elastiek: 101 cm 2,5 cm breed voor alles EUR 0,80 per cm
5 cm breed elastiek: 168 cm EUR 1,50 per meter
klitteband 5 cm breed: 25 cm EUR 4,50 per meter
rits 60 cm

De rits heb ik er in mijn prototype niet ingezet. Het is ff wat makkelijker zonder en persoonlijk vind ik een rits minder prettig.

Mijn kosten voor 1 muts:
stof 7,50
elastiek 3,85
klitteband 1,13
Totaal ong 12,50
Nou, dat vond ik wel een prijs waard om te gaan prutsen. Ik heb er nu ong 2 uur over gedaan maar dat deed ik ook over mijn eerste staartzak en daar doe ik inmiddels 20 minuten over Lachen Hmm, ik kan er ook een online cursus van maken, naast de leerbewerking Haha!

Merel

Berichten: 1173
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 20:00

Leuk! dan kijk ik wel wat ik er van bak, vast niet veel soeps maar voldoende voor mijn nog steeds paardse paard.

voorop komt eerst nog steeds de shoulder guard, maar dat begint te vorderen.

pfffff wat een zoektocht.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 20:04

Als je nu gewoon deze muts maakt voor 12,50 euro en een stuk afknipt heb je een shoulder guard Knipoog Ik heb trouwens tot nu toe niet veel positieve dingen gelezen op bokt over de shoulder guard. Toevallig is daar nu min of meer een topic over op paardenpraat of vraag maar raak, weet het zo even niet uit mijn blote bolletje. Topic gevonden: [PP] Dekentijd
Laatst bijgewerkt door cornelie op 03-09-03 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Merel

Berichten: 1173
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 20:06

ook dat kan ik wel doen!
goh cornelie wat zijn we creatief OK dan! , bewijst maar weer eens hoe zo'n muts ik ben, oh vreselijk!
echt: Clown

ik ga wat knutselen en doen en nog eens proberen enzo
en dan laat ik het jullie weer weten.
pfff en nou nog beginnen! Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 4 bezoekers