Western en engels dressuur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kissie
Berichten: 4
Geregistreerd: 22-08-03

Western en engels dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 20:28

Hey,
tis mss een domme vraag hoor maar kun je met een westernpaard ook Engelse dressuur rijden? Tis omdat ik zo op veel van die paardenspellen zie staan. Beleerd voor: Western, springen, dressuur.
da vind ik dus nogal raar.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:05

Ja, dat kan Lachen

Wordt geloof ik in Amerika best veel met QH's dressuur gereden.

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:23

Ik heb pas een stukje gelezen over Rugged Lark, die deed Dressuur , Barrel Racing en nog vele andere onderdelen...
Wat een pracht paard OK dan!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:27

WenS schreef:
Ik heb pas een stukje gelezen over Rugged Lark, die deed Dressuur , Barrel Racing en nog vele andere onderdelen...
Wat een pracht paard OK dan!

Dat is Digger's opa! Echt een Superhorse *LOL*

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:47

Ik vind het altijd wel een maf gezicht, (vaak) zo'n tankje van een paard met zo'n klein Engels zadeltje op Haha! Ze krijgen dan zo'n megalange rug.. heel raar. Net zoals in hunter natuurlijk, maar daar worden over het algemeen de wat slankere Quarters in gestart

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:42

http://www.bobettfarm.com/
Dit is de stal van Rugged Lark.

Als je een beetje rondsnuffelt zie je veel quarters die Engels worden gereden maar ik vind ze prachtig.
Blijft natuurlijk dat een quarter altijd nog veeeeeeeel mooier is met een westernzadel (maar dat is mijn persoonlijke smaak) Tong uitsteken

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:05

gera schreef:
Ik vind het altijd wel een maf gezicht, (vaak) zo'n tankje van een paard met zo'n klein Engels zadeltje op Haha! Ze krijgen dan zo'n megalange rug.. heel raar. Net zoals in hunter natuurlijk, maar daar worden over het algemeen de wat slankere Quarters in gestart


Dat vind ik vaak ook met die reuzen van een KWPN-ers.

Ik vind het ook mooier, een Quarter Horse met een western zadel. Maar dat vind ik op meer soorten mooier dan een engels zadel.

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 12:20

Malabarista"]
[quote="gera schreef:
Ik vind het altijd wel een maf gezicht, (vaak) zo'n tankje van een paard met zo'n klein Engels zadeltje op Haha! Ze krijgen dan zo'n megalange rug.. heel raar. Net zoals in hunter natuurlijk, maar daar worden over het algemeen de wat slankere Quarters in gestart


Dat vind ik vaak ook met die reuzen van een KWPN-ers.

Ik vind het ook mooier, een Quarter Horse met een western zadel. Maar dat vind ik op meer soorten mooier dan een engels zadel.
[/quote]

vind ik ook
maar idd vooral op een stevige quarter vind ik het echt geen gezicht *LOL*
ff wat anders he offtopic: waarom hoort hunter bij western rijden ?

en dressuur met een quarter kan ook wel hoor wij hadden een dressuur wedstrijd op stal en toen deeden er 2 western mensen mee ze mochten van de jury wel gewoon met western zadel.
ze reden mee in de Z en het ging best wel leuk
was vooral leuk toen ze op x of g (weet nie Verward ) moesten halthouden hij maakten gewoon een sliding op x *LOL*

want in prenciepe kunnen ze alles wat een dressuur paard ook kan
wijken chanceren enz.
denk alleen geen pasage Tong uitsteken


groetjes Haha!



groetjes

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 20:34

het kan dus gewoon Lachen maar om even terug te komen op die paardenspellen: meestal l*llen die mensen ook maar wat over het onderdeel western hoor, zo kom ik regelmatig de "westernklassen" b, l, m en zz enzo tegen, terwijl western ten eerste niet 1 onderdeel is, en ten tweede die klassen niet kent Knipoog