Thee tijd !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenie

Berichten: 414
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Dronten

Thee tijd !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 08:53

Hallo allemaal,

Ik hoorde gisteren van een stalgenoot dat zij haar paard, met name in de winter als het koud is, wel eens een klein emmertje met wat warme thee geeft Verward Tong uitsteken

Kun je dit zomaar geven aan je paard ? Zijn er meer mensen die dit wel eens doen ?

Als het inderdaad niet schadelijk is, is misschien Rooibos thee wel een goed idee voor paarden die wat "rustiger" moeten worden Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:06

Ik 'doe' het gewoon met slobber van Subli. Thee zou ik zo niet weten eigenlijk.

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:13

Die van mij zijn gek op een beetje kamillethee. Lachen

fanci

Berichten: 122
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:44

wij maken van de slobber gewoon een lekkere warme hap (in de winter) Vingers aflikken

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:50

Een ex-stalgenootje van mij maakte ook wel eens "paardenthee", maar dat was dus gewoon lauw water (zonder iets erin) om op te warmen.

Het lijkt mij dat kruidenthee niet zo veel kwaad kan, maar ik zou een paard geen gewone thee geven. Daar zitten toch stimulerende middelen in (theine, zoals cafeine in koffie) en dat lijkt me voor een paard niet zo gezond.

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:56

Die van ons (Anya en mij) krijgen slobber.

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 16:29

ik geef wel eens een heel klein beetje thee, maar verder aan wamre dingen alleen slobber, thee is gewoon omdat ze wil wat ik ook heb en natuurlijk met die suiker, lekker ongezond Knipoog

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:10

Mac"]
Een ex-stalgenootje van mij maakte ook wel eens "paardenthee", maar dat was dus gewoon lauw water (zonder iets erin) om op te warmen.
[/quote]

Lauw water, daar gaan mensen van aan de race hoor Haha! ... Lijkt me een paard ook dan? Zou er toch minstens wat structuur doorheen doen dan.

[quote="Mac schreef:
Het lijkt mij dat kruidenthee niet zo veel kwaad kan, maar ik zou een paard geen gewone thee geven. Daar zitten toch stimulerende middelen in (theine, zoals cafeine in koffie) en dat lijkt me voor een paard niet zo gezond.


Groene thee is zonder theeïne, en van alle kruiden kan je idd thee trekken, of zo'n potje oploskruidenthee kopen van Zonnatura, die is lekker zoet.

Op mijn vorige stal gaf iemand zijn jaarling brandnetel thee om zijn bloed te zuiveren bij een infectie (gaf ook medicijnen hoor) maar volgens mij was dat gewoon koud en een hele emmer per dag.

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:59

Elise schreef:
Op mijn vorige stal gaf iemand zijn jaarling brandnetel thee om zijn bloed te zuiveren bij een infectie (gaf ook medicijnen hoor) maar volgens mij was dat gewoon koud en een hele emmer per dag.

Ik krijg de kans niet om daar thee van te maken. Zodra ik de brandnetels omhaal en even laat liggen om te besterven worden ze al meteen opgegeten Vingers aflikken

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:36

'K heb wel gehoord dat thee, volkomen afgekoeld, heel goed zou werken tegen ontstoken ogen bij paarden...... Iemand hier die weet of dit klopt?

Groetjes, Gisela

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:49

Een stukje gekopieerd uit 'huismiddeltjes'

Citaat:
Oogbad
Zet een pot thee en gebruik de koude thee als een verkwikkend oogbad voor zwellingen rond de ogen. leg eventueel twee roestvrije stalen lepels in de diepvriezer en leg ze vervolgens op uw ogen om de zwelling te verminderen.


Die lepels zie ik al helemaal liggen bij een paard Clown

Maar ik denk dat je met ontstoken ogen heel voorzichtig moet zijn, persoonlijk haal ik liever een tubetje oogzalf bij de DA.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 17:14

Ik heb dat ook gehoord, kamillethee meen ik :/ Dan de zakjes als ze afgekoeld zijn op de ogen leggen of gaasjes drenken in thee.