Soul mate (voeding)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Soul mate (voeding)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 23:47

Een aantal topics verderop ging het over voeding en suplementen.
Ik kwam het toevallig tegen en ben eens gaan lezen.
Ik kan me in die dingen af en toe ook verdiepen.
Ik ben geen westerner,en waarschijnlijk had dit ergens anders moeten staan,maar alleen op western kon ik er dingen over vinden Verward
Ik kwam het product Soul mate(nog nooit van gehoord Bloos! ) een aantal maal tegen,er zei zelfs iemand,ook al hoeft het niet,toch blijf ik het erbij voeren.Het werkt en ze vinden het lekker.
Ik heb gelezen wat er in zit.Maar de rest van het kwartje valt nog niet helemaal.
Wat doet het precies,waarom gebruik je het(of waarom juist niet),voor wat voor soort paard(of welk paard niet),wat zijn de resultaten Verward


Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 09:42

Degene die het je haarfijn kan uitleggen is Bluezarka hier op Bokt.
Het is geen voeding maar een supplement (soort poeder).
Ik ben ook net begonnen met soulmate op haar advies (Bailey heeft behoorlijk in de lappenmand gezeten en moet nu weer aansterken) en ben benieuwd naar het resultaat. Er zitten allemaal vitaminen en mineralen in en uit ervaring (van Vera haar paard Digger) weet ik dat ze er enorm van gaan groeien.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:01

[ITP] Digger groeit als kool!!!
Hier kun je het verschil zien.
Ook bij de topic "ons nieuwe kind" van Jos op western zie je twee fotos van de voorkant waar je echt een enorm verschil zien.
Wat mij betreft is het superspul.

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:29

Waar is het te koop en waar vind ik meer info?

bluezarka

Berichten: 142
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: way up north!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:43

even ter informatie:

Buiten een uitgebalanceerde voeding heeft het sportpaard vaak een voedingssupplement nodig om de prestatie en het herstel hiervan te beïnvloeden, helaas is zo'n supplement erg eenzijdig en het kost te veel tijd en rekenwerk om de juiste verhouding te vinden. Bovendien bij verkeerde toevoegingen raakt het paard uit balans terwijl het juist de doelstelling is om de lichaamsprocessen van het paard goed te laten functioneren. Zeker als het om topsport gaat zijn hart, lever. nieren en andere organen van vitaal belang voor de opname van de juiste voedingsstoffen en de afvoer van afvalstoffen.
De samenstelling van Soul Mate Nutrition 2G heeft het gemakkelijk gemaakt, alle vitaminen, mineralen, aminozuren, koolhydraten, kruiden, enzymen en sporenelementen die het paard dagelijks nodig heeft zijn in de juiste verhouding en onderling samenwerkend bij elkaar gevoegd.

Speciaal om het verzuren tegen te gaan, sneller herstel na ziekte en inspanning, minder spierpijn, weerstand verhogend, meer spiermassa, voor een goede spijsvertering en stofwisseling, snelle vachtwisseling en betere hoornkwaliteit.

De glucosamine, chondroïtine, m.s.m., en vitamine C ondersteunen de natuurlijke processen bij de vorming van kraakbeen, het in conditie houden van de spieren, pezen en gewrichten. Stimuleert de aanmaak van gewrichtsvloeistof, ontstekingsremmend, pijnstillend, bevordert de activiteit van de rode bloedlichaampjes en de zuurstofbalans.

De L- aminozuren zorgen voor alle fysiologische processen die te maken hebben met herstel, energie, spier en krattoename.

Ik hoop dat dit je enige informatie verschaft, als je nog vragen hebt kan je me PB-en.
Groetjes

What happens at the barn, stay's at the barn

Eindelijk ook eens mijn profiel bijgewerkt... foto's, foto's en nog eens foto's

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 14:15

Klinkt voor mij ook interessant (wordt al wat ouder tenslotte Lachen )

Denk je dat het voor Missy wat zou zijn met al haar 'kwaaltjes'. Haha!

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 14:18

Sugarmiss schreef:
Klinkt voor mij ook interessant (wordt al wat ouder tenslotte Lachen )

Denk je dat het voor Missy wat zou zijn met al haar 'kwaaltjes'. Haha!


Twee zielen, 1 gedachte!

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 14:20

En jij bent nog jonger dan ik of bedoelde je voor Mandy Lachen

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 14:34

En waar kun je dat kopen ??????

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 14:34

Sugarmiss schreef:
En jij bent nog jonger dan ik of bedoelde je voor Mandy Lachen


Beide he!!! Knipoog
Mandy en ik hebben allebeide last van onze spieren. We zijn dus een stelletje stijve harken!!!!

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 14:37

Ik weet waar je het kunt kopen, maar dat hoor je vast ook van de aanbieder wel per PB Lachen

Ik vraag me af hoelang het duurt voor je 'resultaat' gaat merken. Verward en vooral wat de neveneffecten kunnen zijn (Missy heeft nl een zwak maagje/darmpjes en dat moet ik weer opruimen Cool )

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 15:01

Je zou het voor beide kunnen gebruiken: hint, paard & ruiter, jaja!

diana (bluezarka) geeft inderdaad antwoord via pb en kan je meer informatie verschaffen.
maar hier (op de blue jackeroo stables) zijn we sinds gisteren ook daadwerkelijk zelf aan de soul-mate gegaan ( 1 theelepel per dag) maar smaakt het wel zo lekker als we denken? Rolleyes

ARG!!!! Misselijk Wat een goor troepje! maar stug doorzetten! Haha! we kunnen wel wat gebruiken met die hittegolf, die overigens nu achter de rug is, maar toch! als dat harde werken ~~}> ..oef oef..hihi Schijnheilig Bloos

(het is hier best leuk hoor!) *LOL*

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 16:10

Met z'n allen massaal aan de Soulmate! Haha!
Ik ben er dinsdag mee begonnen.
Het zou goed voor je spiertjes moeten zijn, nou dan kan ik met FM wel een opkrikker gebruiken.
Volgens de samensteller van het goedje moet je met een week of 3 a 4 resultaat merken.

Het smaakt niet echt goor hoor. Ik roer een theelepeltje door een klein beetje melk. Dat gaat er dan uitzien als een beetje boswandeling (hmmmmm), alleen jammer dat het er niet naar smaakt. Daarna gooi ik er een glas melk achteraan, en weg is het dan.

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 16:13

Bud staat er ook sinds een week of 7 aan en hij gaat er steeds beter uitzien. Zijn spijsvertering was een beetje verstoord, maar nu hij weer schoon is gaat hij alles goed opnemen in zijn darmen en begint de soulmate goed zijn werking te doen. Hij komt steeds beter in zijn vacht te zitten en is wéér aan het groeien. Hij loopt nu al tegen de 1.60 aan. Zijn spieren worden ook steeds beter. Als ik 10 minuten uitstap zijn zijn spieren weer volledig hersteld.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 16:59

mijn paarden krijgen het ook
Billy was altijd erg drukt een soort ADHD. hij had erg veel last van over reakties.
na 4 dagen werd dat al een stuk minder. verder was hij als je hem borstelde altijd erg gevoelig, ook dat is nu normaal.
Solanos heeft veel meer massa gekregen en Jim ook.
Spooky had vaak een hele erg opgeblazen bolle plof buik, nu ook niet meer, terwijl ik hem meer hooi geef nu.

ik heb net weer een emmer gekocht OK dan!

waarom eten jullie het zelf, waar helpt het voor

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 17:24

Het klinkt zo wel heel goed. Jos, en voer je nog hetzelfde voer als ik ook gebruik?
Kan iemand mij een hint geven betreffende verkoopadressen?

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 17:42

ik geef nog steeds fyto
stuur wel een pb

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 17:57

Ik voer Equisanum. Ik heb 1 bus Soulmate opgemaakt en ben darna gestopt. Als hij straks op stal gaat dan begin ik weer. Ik vond dat hij het deze zomer niet echt nodig had omdat hij heel goed groeide. OK dan!

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 00:44

fytohorse is fijn voer. daar zat toch die probiotica ook in? ik voer zelf dodsen & horrel, bevalt ook prima, dus zolang ik geen klachten heb blijf ik het voeren.

Waarvoor het zelf helpt? tja, precies weet ik het niet te verwoorden: net als bij je paard, alles goed laten verlopen, kwa stofwisseling en herstel en zo. en ja, ook een mens kan dat soms wel gebruiken: bij anderen staan de vitamine pillen op tafel: bij ons een pot soul-mate. Tja, je spoort niet of je spoort niet hé? Bloos

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-03 07:48

Ik krijg erg duidelijke antwoorden.Dank u OK dan!

Toch blijft er nog wat te vragen Knipoog
Ik heb voornamelijk jonge paarden.
Even een voorstellinkje van alle:

De eerste is anderhalf en heeft af en toe last van....tja hoe zal ik het zeggen,ik moet opletten met wat hij eet.Teveel voer en zijn buik word erg bol,teweinig en hij word meteen wat mager,te droog hooi en hij hoest,te nat en hij niest.Beetje gevoelig dus.Dat zou verbeterd moeten eigenlijk.

De tweede is bijna 3 en gaat heel goed in de ontwikkeling,maar ik blijf het proberen om het nog beter te krijgen.Hij is eigenlijk super,blinkt mooi,zit goed in zijn vel,maar echt groeien heb i niet echt het idee van.Dat zou beter kunnen.

Dan rij ik nog meer paarden,welke niet van mezelf zijn,maar waar wel aan gesleuteld kan worden.
Bv een merrie,kan mooier in de vacht,is wel lang goed geweest maar valt nu wat terug,door een blessure die ze gehad heeft(spieren),het werk is haar ook nog wat zwaar(moet terug naar Z niveau),kortom haar uitstraling en zin om te werken mag weer wat beter.

Dit zijn drie paardjes waarvan ik zeg,zou Soul mate hiervoor een uitkomst zijn?En wat zou het voor ze kunnen doen.
Vooral de eerste,mag deze Soul mate wel krijgen of is hij te jong? Verward

Dan de tweede vraag.Wat kost het ongeveer en waar is het te verkrijgen(brabant)
Eventueel via PB? Verward

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 08:23

Ik heb ondertussen al een PB gekregen en weer beantwoord van Bluezarka. OK dan!

IK heb ook het idee dat het altijd beter kan. Vooral als ik dan het paard van Gisela op de foto zie, ik wil ook zo'n glimmer!!!!
En mijn dames mogen ook wel wat steviger!!!!

Ben heel benieuwd en misschien moet ik zelf ook aan Bloos!

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 10:41

Ik denk dat ik Loky ook maar 'ns aan de soulmate zet; na 6 weken elders op stal in de revalidatie gestaan te hebben (alleen stapmolen) heeft 'ie nog een veel te dikke (winter) vacht......hij gaat nu pas verharen Verward en bovendien is hij herstellende van een peesklap dus als ik het allemaal zo hoor dan is dat wonderspul ook iets voor hem Margee, heb jij al per PB gehoord waar we het hier in de buurt kunnen krijgen?

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 18:25

mmm.... zou ik nu wel of niet reageren.... Scheve mond toch maar wel....

Ik blijf dus nog steeds van mening, dat als je paard gezond is, het voldoende zou moeten zijn met GOED voer.

Hiermee bedoel ik dan, zoveel mogelijk ruwvoer, weide & goed krachtvoer.
af en toe wat ''lekkers'' erbij, zoals in de winter een appel, wortels, (droog) kuilvoer en zomers bijv. dingen zoals knoflook tegen de vliegen.

Denken jullie enigszins ook aan ''overdaad schaadt?"

Ik bedoel ; soms hoor je wel eens verhalen, van ''vacht niet mooi'', ''niet lekker in zijn vel''... en gaan ze allerlei dingen bijvoeren.

En de leverancier ''vaart'' er wel bij Haha! het lijkt wel helemaal ''trendy'' te worden... hoe kan je paard er nu goed uitzien? voer je niks bij? raar zeg...of nee... dan heb jij geluk ...

Suplementen, maar ook ''zelf gekochte'' pilletjes bij de drogist, want wat voor een mens kan, kan voor het paard ook

Is er dan niemand die er dan bij stil staat, dat waarschijnlijk het krachtvoer (en misschien wel te weinig ruwvoer) niet COMPLEET is?

en ja.... daar kom ik weer... wij voeren zelf Equisanum.
Tussendoor hebben we nog wat anders geprobeerd, maar dit is absoluut niet goed bevallen... idd.... magere paarden, sloom, maar ook de ''glans'' ging er snel af...
Dan kan ik iets gaan bijvoeren, maar voor mij was het al snel duidelijk.
Uiteindelijk is het dan ook goedkoop, duurkoop.... je hebt goedkoop voer (van mindere kwaliteit), en gaat dan bijvoeren met een duur supplement.
Geef mij dan maar liever een iets duurder, maar wel kwalitatief goed voer.

En voor sportpaarden? tja... dan praat je over paarden die elke dag meer als een uur echt KEIhard moeten werken.
Glucosamine, chondroitine zijn weer zeer belangrijk voor bijv. paarden met arthrose... of bij zeer zware training, of bijv. voor oudere paarden, die stram & stijf worden. (maar ook voor oudere paarden bestaat speciaal voer).

nou...ik hoop dat ik niet al te bot overkom, dat is niet mijn bedoeling.. Bloos maar ik vindt het soms zo jammer... er is zulk goed voer op de markt zoals idd... Equisanum, Equirall, Fyto (verder geen ervaring mee, maar de waardes zien er goed uit), en niet te vergeten, Dodson & Horell.

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 18:27

Tja, zo denk ik er ook wel wat over ja. Voorheen voerde ik alleen vitamine E bij maar ik heb nu voer gevonden waar dat voldoende inzit dus pride krijgt alleen zijn brokjes/muesli en verder geen toevoegingen. Scheelt ook weer in de portemonnee Lachen

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 19:05

ok, er zit natuurlijk wat in wat je schrijft Colinda. Maar daarbij ga je wel een beetje voorbij aan het feit dat niet iedereen de paarden bij huis heeft en zo gemakkelijk in staat is om zelf precies te bepalen wat voor voer dat paard krijgt.
Wij staan op een manege met dik 60 paarden. Daar wordt drie keer per dag krachtvoer gegeven (als ik het goed heb van Cooten prestatiebrok).
Als ik dan ga zeggen "mijn paard moet dit of dat voer hebben" dan gaat straks elke pensionklant dat doen en dat is praktisch gezien niet echt uitvoerbaar, en dat kan ik ze niet kwalijk nemen. Het ligt natuurlijk anders als een paard om medische redenen een bepaald voer/dieet zou moeten hebben.
Zelf voeren zou een optie kunnen zijn, maar dat zou dus betekenen dat we drie keer per dag rond voertijd (anders zit je weer met een diep gefrustreerd paard dat niks krijgt terwijl de rest lekker staat te smakken, bovendien moet er wel iets van regelmaat worden aangehouden natuurlijk) richting manege moeten tuffen en helaas moeten we ook nog werken om dat voer te kunnen betalen dus dat schiet ook niet op Knipoog
Wat is er dan verkeerd aan om een paard wat net ff een beetje extra kan gebruiken een goed voedingssupplement te geven?
Op zich ben ik het verder wel met je eens dat overdaad schaadt, en alles waar TE voor staat is ook niet goed, maar in de wintermaanden staat er bij mij ook een pot multivitamines op tafel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers