Risico's aankoop (Quarter) veulen, graag antwoord!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 22:57

Blaze"]
[quote="FlyingHigh schreef:


Heb jij General G.B. zelf wel eens onder het zadel gezien????? Blijkbaar hebben zijn ouders vanalles in zich, maar komt dat er bij Golden Boy ook uit??? Ooit??? Bloos! ..........


maar inderdaad heb ik hem nooit onder het zadel gezien.heb de show gegevens opgezocht en was erg verrast van de uitslag.vroeg me tevens af waarom hij nog niet te zien is onder het zadel met zulke voor ouders ligt het aan het paard of aan de eigenaren???
[/quote]

Ik moet zeggen dat ik er veel meer van weet, maar niet weet of ik het kan vertellen. Maar het is niks raars of engs of wat dan ook hoor, laat ik dat even duidelijk maken! Ik mag vast wel zeggen dat GGB eigenlijk in Exloo gestart zou worden vorig weekend (pleasure), maar die wedstrijd is dus afgelast. Hij wordt mogelijk binnenkort wel gestart ergens anders, maar ik heb geen flauw idee of me dat in vertrouwen verteld is, dus ik zeg er verder nog maar niks over... Maar hij wordt nu goed onder het zadel beleerd, dat kan ik vast wel zeggen

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38772
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:02

Vanwaar die geheimzinnigheid? Boos!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 23:13

Omdat ik niet weet of het me in vertrouwen verteld is. Ik vraag het morgen wel even na. Ik hoef er eigenlijk helemaal niet geheimzinnig over te doen, straks krijgen jullie ook nog een raar beeld van GGB, maar ik moet wat voorzichtiger doen met mijn uitspraken, ik ben soms nogal een flapuit en ik wil niet meteen van alles bekend gaan maken wat ik achteraf nog niet aan de grote klok had mogen hangen. Maar een ding mag je van me aannemen: GGB wordt in de aankomende tijd bekend gemaakt aan het publiek

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:18

hij is toch al vaker gestart voor publiek Verward

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 23:20

Dat zeker, maar nog niet vaak, blijkbaar. Ik ben zelf nog niet zo lang bekend met het westerngebeuren, dus ik weet er ook niet zoveel van Scheve mond

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:26

in de hengsten special staat toch een heel lijstje van wat hij allemaal gewonnen heeft. dat is toch denk ik op wedstrijden gebeurd.
maar ja..... ik snap nog niet zoveel van quarters. en al die rom punten
en met de WWk wedstrijden heb je dat allemaal niet Haha!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 23:35

Waren voornamelijk punten in de halter, of niet? Ik had het namelijk over 'onder het zadel'
Ik ga het even nakijken, dat lijkt me verstandig (ben de hele dag al een beetje slap, wie weet dat ik nu weer wat sufs zeg) Scheve mond

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:41

Heeft hij vorig jaar niet op de NK meegedaan? Ik meen me te herrineren dat hij in het progamma boekje stond.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 23:42

Daar heb ik echt geen idee van, ik was daar namelijk niet aanwezig, jammer genoeg. Misschien dat anderen het nog weten?

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 08:54

Ik ben niet zo in de All-round paarden thuis, maar het is toch een grote Palomino?
Ik ben er bijna zeker van dat ik de Reiningproef op het NK vorig jaar heb gezien......had'ie beter niet aan mee kunnen doen Haha!.
Het was geen NK waardige proef (hij was niet de enigste hoor).

De echte Reiners hadden al moeite om snelle cirkels en mooi stops te laten zien vanwege de niet zo beste bodem.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 09:05

Als iemand nog $$ over heeft: in de AQHA-files is eea precies terug te vinden Lachen

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 09:10

Tja, er wordt nogal eens met de reining meegedaan om een allround titel te kunnen bemachtigen en dat levert nogal eens rare situaties op.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 09:33

Ik hoorde laatst dat er een nieuwe regel is bij de AQHA. Ik moet even opzoeken waar ik het vandaan heb dus maak me niet meteen af met teksten als onderbouwen enz enz. Het komt er asap aan.
Maar het komt er op neer dat halter paarden hun punten voor de halter niet meer toegekend krijgen als ze GEEN punten in de pleasure halen!

Het is denk ik de bedoeling die "dikke padden" Knipoog aan het lopen te krijgen en hun gangenwerkt te kunnen beoordelen. Een heel goed plan vind ik zelf!

Dus dat ze Golden boy gaan uitbrengen in de pleasure is dan geen verrassing of groot geheim of wat dan ook. Ze zullen gewoon net als alle andere bezitters van punten scorende halterpaarden gewoon moeten.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 09:43


Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 13:33

Ik heb even wat rondgesnuffeld naar info over Generals Golden Boy en kwam deze site tegen: http://www.cheracreekfarm.com/SHOWPERFORMANCEPEDIGREE.html Dit is geloof ik de pedigree van een volle broer van GGN. Hier kun je precies zien wat er gepresteerd is Lachen GGN heeft al heel wat in de halter gewonnen in elk geval!
Zo te zien is zowel de vaderlijn als de moederlijn halter gefokt. Het ligt er dus een beetje aan hoe de moeder van het veulen wat gera op het oog heeft is gefokt. Maar als ik me niet vergis is dat geen halter paard Knipoog
Maar ik zou dus niet een volledig halter paard kopen als ik me wil orienteren op reining, cutting ed. Als je een echt halterpaard koopt, dan kun je de pech hebben dat zijn bouw minder geschikt is, ze zijn als ze op vol gewicht zijn geloof ik nogal lomp Haha! Dus daar zou ik zeker rekening mee houden!
Voor wat betreft het topic over het risico van de aanschaf van een veulen kan ik alleen zeggen dat je met elk dier dat je koopt je een risco loopt, of het nu jong of oud is. Er kan altijd vanalles gebeuren. Je kunt de risico's alleen zo veel mogelijk proberen te beperken. Maar ik weet wel dat al je een paard vanaf een veulen hebt zoals wij eerst met Dusty en nu met Holly, dat je een andere band krijgt als met een volwassen paard. Al zou ik Raci die we pas op ruim 3 jarige leeftijd kochten ondanks al haar problemen (die ze overigens als volwassen paard heeft gekregen) niet meer willen missen.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:12

Jolande schreef:
Als je een echt halterpaard koopt, dan kun je de pech hebben dat zijn bouw minder geschikt is, ze zijn als ze op vol gewicht zijn geloof ik nogal lomp Haha! Dus daar zou ik zeker rekening mee houden!


Lomp???? Huh??? Cool ........ik ben in het bezit van een echt halterpaard, maar die lompigheid kan ik nog niet vinden!!! Wel zijn ze niet zo elastisch als een reiner/ cutter natuurlijk, vergelijk ze maar rustig met een dikbil- koe qua bespiering. Ook vergt de training een andere aanpak en moet je behoorlijk rekening houden met voeding e.d. ten aanzien van die zware bespiering. Mijn merrie wordt inmiddels 4 jaar (met een tussenjaar pauze ivm haar dracht en zwangerschapsverlof) intensief pleasure getraind en ik durf nu pas te zeggen dat ze in de paint- pleasure- top-10 van europa kan meedraaien. Waarom zo lang in training? Puur omdat een topsporter (mens of dier) in mijn ogen niet in een jaartje klaargestoomd kan worden, geestelijk niet, lichamelijk niet! Nagelbijten / Gniffelen

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:22

Nog even over GGB: Hij is gisteren in Eibergen in de pleasure gestart onder Anneke de Jong.
Gera heb je een foto van je (misschien) toekomstige veulen?

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 16:49

Ludo"]
Nog even over GGB: Hij is gisteren in Eibergen in de pleasure gestart onder Anneke de Jong.
[/quote]

Verrrrrdikkemie, dat heb ik dus gemist. Hopen dat hij ook nog in Oosterwolde komt ofzo.. Scheve mond Daar wil ik namelijk heen

[quote="Ludo schreef:
Gera heb je een foto van je (misschien) toekomstige veulen?


Ik weet niet of ik die mag plaatsen, ik zal dat dus even navragen. Hij is zo leuk dat iedereen er verliefd op wordt, dus misschien moet ik maar wachten met het plaatsen van een foto tot ik hem gekocht heb Haha! (als dat ervan komt, maar die kans is er nog steeds... mum?... dad?... Knipoog )

Gabacho

Berichten: 284
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Brabant!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:26

Tja, Gera, ik kan me eigenlijk alleen maar aansluiten bij het verhaal van Sugarmiss....
Een veulen kopen lijkt misschien voordelig, maar na 3 jaar ben je financieel net zoveel kwijt als een 3-jarige na 3 jaar.
In principe koop je ook een jaar of 3 risico, en ik kan het weten.... Verward
Natuurlijk krijg je er ook een heleboel plezier en liefde voor terug en weet je precies (van A tot Z) wat er met het paardje gebeurd is voor je kan gaan rijden! Onderschat de aanschaf van een veulen niet, want het lijkt wel een knuffel/ speelkameraadje, maar dit is het zeker niet!!
Als je er zelf van overtuigd bent dat dit is wat je graag zou willen: Heel veel succes en ik hoop voor je dat je je ouders kan overtuigen!
Mocht het zover zijn, verwachten we natuurlijk wel Cheese!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 21:01

Natuurlijk komen er foto's als het eenmaal zover is... ook al mocht het over drie jaar pas zover zijn..

Ik weet dat je aan een veulen evenveel uitgeeft als aan een driejarig paard en dat je dan misschien wat minder risico loopt, maar je moet ook niet weglopen voor risico's, die zijn er namelijk altijd. Je paard kan ook als hij vijf is ergens aan vast blijven zitten, een lompe actie uithalen of zijn pezen openhalen aan het prikkeldraad, laat ik maar zeggen.
Het goede van een veulen is naast het feit dat je helemaal met hem opgroeit en op een gegeven moment helemaal op elkaar ingespeeld bent dat de kosten een beetje verdeeld worden over de jaren heen. Een beetje een redelijk driejarig paard betaal je toch wel 6000-8000 euro voor.
Het paardje waar ik een oogje op heb die wordt echter wel 1.57m of misschien nog enkele centimeters hoger. Op zich moet dat geen probleem opleveren, lijkt me, want op de manege heb ik ook altijd op paarden gereden, maar ik heb wel korte beentjes. Dat ik wat leniger zou moeten worden voor het opstijgen dat is alleen maar goed, maar hoe zou het staan? Eigenlijk denk ik dat het moet lukken, ik van 1.71m op een paardje van, zeg maar, 1.58m hoog, maar adviseren jullie mij een kleiner paard te nemen? Ik vind kleine paarden absoluut wel leuk, maar aan de andere kant, wat is nou een verschil in stokmaat van 10 centimeter? Een klein paard is leuk, maar dan moet hij ook weer niet te klein zijn..

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:49

Je bedoelt 24 augustus in Oosterwolde Gera?
Dan is hij er zeker te weten niet.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 21:58

Oh jammer, daar was ik benieuwd naar. Het is natuurlijk wel redelijk in de buurt..
Balen.. zie ik hem nog niet!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 22:00

je kan toch gewoon een afspraak maken met Silva van der Wal.
en dan vragen of je mag kijken als hij aan het rijden is.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 22:03

Ja tuurlijk, dat ga ik misschien ook wel doen, maar ja, het is vanaf hier wel bijna drie uur rijden naar Friesland volgens mij... Scheve mond

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 22:08

uit veenendaal 139.3 km en 1 uur 21 min.
geldrop 26,3 en 2 uur en 10 min Haha!

als je gaat western rijden dan wen je van zelf aan die afstanden *LOL*