Soul mate (voeding)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 10:40

Bleuzarka ik had je een PB gestuurd,of is deze niet aangekomen?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:28

Bluezarka komt niet zo extreem veel op Bokt en krijgt op het moment heeeel veel pbtjes Haha! Ik zal haar vanavond even attenderen op je pbtje holly Knipoog Misschien dat ze er in de gauwigheid per ongeluk overheen heeft gelezen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 16:24

Dank je Xono OK dan!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:38

cornelie schreef:
Dát vind ik vaak een groot gevaar van toevoegingen.


Alle toevoegingen bij de paardendrogist, eveneens als de soulmate, zijn allemaal producten samengesteld uit natuurlijke bestandsdelen, in principe zit er dus geen gevaar aan als je die producten bijvoert. Het kan alleen zonde zijn van je geld. De meeste middeltjes werken niet, omdat het paard ze dan niet goed op kan nemen. Je gaat mij niet wijsmaken dat er dierenartsen zijn die zonder zich in de producten te hebben verdiepd hun naam weggeven, aan bijvoorbeeld de paardendrogist.

Laten we dus niet alle toevoegingen over één kam scheren Lachen

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 17:45

Oke, maar laten we dan ook niet aannemen dat Soul Mate voor alles goed is Knipoog

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:06

Nee, inderdaad niet voor alles, in die zin: het is verspilde moeite en een hoop geld als het niet nodig is.

Maar waarom werkt soul-mate zo goed? Het zorgt ervoordat alles goed opgenomen kan worden en daardoor KAN het wel voor alles helpen, want je bent dan op dat moment bezig de oorzaak te bestreiden, en niet het direkte probleem, als het daar weg komt dan. Maar een feit is dat veel parden toch wat missen, en daar hebben ze naar mijn mening inderdaad geen last van zolang ze recratief (in die zin van niet erg hard werken in welke vorm dan ook) gebruikt worden. Maar bij een intensiefe training is het al gauw buiten normaal + dat er veel paarden zijn die wat mankeren.

Voor hen brengt een soul-mate bv een uitkomst! Inderdaad weer: alleen als het daadwerkelijk iets kan doen, wat al gauw het geval is denk ik.

Tuurlijk komt er goed voer bij om de hoek kijken! en nog zo veel meer externe factoren. Maar als dat allemaal snor zit, en je houd problemen, wat dan? Dan kijk je of er misschien wat mist, of je dat op kan lossen met een een of ander supplement, ook in geval van intensiefe arbeid. En of dan de cirkel WEL rond is. en soul-mate vind ik een uitstekend product daarvoor, gezien het een breed scala aan stoffen bevat, in de juiste proporties (mag je aannemen, anders bereik je ook niet zulke goede resultaten) en wat niet is ogebouwd uit allerlei doping artikelen, maar gelukkig uit natuurlijke stoffen.

Ikzelf gebruik het bij onze 21-jarige fjord, die ook wel seleenium+vit E heeft gehad, maar dat was niet voldoende, die tot voorkort (lees: 2 augustus) nog endurance IIe klas heeft gelopen als ondersteuning, het helpt haar bij het herstel en leid alles in goede banen, zodat ik weet dat er op deze manier van topsport (want laten we eerlijk zijn: dat is het voor een fjord van die leeftijd!) geen gebreken ontstaan voortvloeiend uit het feit dat er bij haar iets mis is in die zin dat ze een niet complete of niet voldoende werkende stofwisseling heeft.

Waarom is er nu gestopt met het endurance irjden? omdat ze zelf aangaf dat het genoeg was, terwijl ze tot voorkort ook haar het nooit te veel werd. En ik niet wil dat ze alleen maar op een of ander middeltje zichzelf nog meer naar de kl*te loopt puur op dat middeltje,want die zorgt er immers voor dat ze er geen hinder van ondervind? nee, dat wil ik niet

bovendien heb ik ook een 4-jarige welsh-K ruin, die toch aardig in de groei heeft gezeten, hij is vooral lekker uitgedijt en komt lekker in de bespiering nou, dit nadat hij nog herstellende was van een draadbeen; opgelopen nu 1,5 jaar geleden. Een beetje ondersteuning kan hij dus wel gebruiken en dat was te zien, onder dezelfde omstandigheden dijde hij lekker uit en ging ook een aantal centimeters de hoogte in. Ook ontstond er de felbegeerde glans, mooie hoeven, maar die had hij eigenlijk al wel, meer uitstraling, tja, gewoon meer paard! Ook hij blijft er voorlopig nog even opstaan, omdat hij nog steeds in de groei is en hij inmiddels ook gereden word. Het gras en het voer bieden hem mijns inziens niet genoeg in die richting, en ze krijgen toch echt goed voer ; dodsen & horrel.

Dus inderdaad: niet voeren indien het niet nodig is, maar als de andere externe factoren okee zijn, of niet optimaler kunnen in jullie situatie enje houd "problemen', op zijn minst proberen lijkt mij! Je ziet vanzelf resultaat (of niet..)

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:04

Nou ik dit allemaal zo lees over voer en soul mate ben ik benieuwd wat jullie mij aan raden (kwa voer enzo). Mijn paardje (kruising tinker met nog iets) was wat aan de dunne kant (je kon haar ribben heel goed zien). Ze kreeg alleen maar hooi en staat sinds het voorjaar over in het land. Ik ben nu in de vakantie op haar gaan rijden en ben haar ook gaan bijvoeren met een halve kilo musli en een halve kilo ponybrok van Subli. Daardoor is het wel wat beter geworden en haar spieren zijn zich ook wat gaan ontwikkelen. Maar nu zie ik dat haar buik steeds een beetje boller begint te worden, maar op haar ribben komt er niet zo heel veel bij.
Verder ziet ze er super gezond uit, glimt mooi en heeft mooie harde hoeven.

Zo zag ze eruit toen ik haar kocht
Afbeelding

En zo ziet ze er nu uit
Afbeelding

prompter

Berichten: 11144
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:10

XoNo schreef:
Je gaat mij niet wijsmaken dat er dierenartsen zijn die zonder zich in de producten te hebben verdiepd hun naam weggeven, aan bijvoorbeeld de paardendrogist.



Nee, misschien alleen als je dochter (Wilmke Offereins) eigenaar is van de paardendrogist Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88713
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:11

Je zou haast niet geloven dat dit hetzelfde paard is. De kleur is totaal anders en ook het 'Tinker'achtige komt minder sterk terug.

Maar 1 kg krachtvoer per dag voor een jong paard waar al wat mee gedaan wordt is niet zoveel hoor. Verward

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:51

Inderdaad, op de tweede foto lijkt het inderdaad veel minder de Tinker te hebben. Vooral het hoofd is veel fijner van vorm.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:23

leuk paard Hij ziet er verder goed uit, ietsje teveel buik, maar hij glimt goed Tong uitsteken
Verder ''lijkt'' hij wat slap op zijn achterhand (zowel op de 1e & 2e foto), terwijl zijn voorhand zo te zien mooi ontwikkeld is.

Als je paard verder gezond is (en op de foto te zien... hij glimt goed Knipoog ), zou ik zou zeggen: Equisanum *LOL* en daar hebben ze verschillende
soorten in; bijv. speciaal voor eiwitgevoelige rassen en evt. zonder haver.

Wij hebben ook een Tinker bij ons op stal gehad, die met de fles was grootgebracht.
Deze hebben wij destijds (hij was toen net 2 jr. en mager, maar vooral ''slap'') op de ''Endurance'' (v. Equisanum) gezet, dit is dan speciaal voor jonge paarden.
Dit is voor paarden tot ongeveer 3 jr. en bevat alle mineralen/vitamines die ze nodig hebben.
Tevens wordt er sterk afgeraden om dan nog bij te voeren aan suppelementen, juist omdat het volledig uitgebalanceerd is.
En ''puur natuurlijk'' voer, ook prettig te weten *LOL* ik wil altijd graag weten wat ik in m'n paard stop. Haha!

Bijvoeren met suppelementen hebben we bij ons ook nooit hoeven te doen (gelukkig Bloos ) en we hebben toch best veel verschillende rassen op stal gehad, o.a. Quarters/paints, Arabieren, Andalusiers, Volbloeden, Friezen, Camarque, Fjord, KWPN-ers etc. Schijnheilig

Verder weet ik niet hoe oud hij is, maar idd... een jong paard mag best wat hebben ! bijv. 3 a 4 scheppen totaal p. dag, maar dat is ook weer afhankelijk van wat hij verder doet (qua training), en wat ie bijkrijgt aan hooi, weide en dergelijke...
En zodra hij te ''vet'' wordt (dus niet alleen op zijn buik, maar overal te ''vettig'' wordt), dan direct afbouwen & terugzetten in krachtvoer. Tong uitsteken

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:44

Maar begrijp dan, Colinda, dat ook al stop je er goud in, als je paard zijn darmen het werk niet goed doen, dan schijt hij alles weer puur natuur uit Lachen

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:53

XoNo schreef:
Maar begrijp dan, Colinda, dat ook al stop je er goud in, als je paard zijn darmen het werk niet goed doen, dan schijt hij alles weer puur natuur uit Lachen


Haha! hebben wij allemaal paarden met gezonde darmen op stal gehad dan Scheve mond
niet dus... een paard van 28 jr. die, toen hij bij ons op stal kwam, 3x (!!!)
geopereerd was, praat je niet meer over gezonde darm.

dus ja, toch wel... Equisanum is dan ''goud'' Haha! want heeft die probiotica toch zijn werk gedaan en heeft bij ons zijn oude dag nog een goed leven gehad.

maar goed..... vraag je je wel eens af, wáárom darmen zijn werk niet goed doen dan? Clown
Dus als jij koppijn hebt, neem je simpel 2 paracetamolletjes, ben je er vanaf. (zonder je af te vragen waar het vandaan komt).
En als je paard dan iets mankeert, stop je er gewoon ook iets extraa's in Boos! moeten die darmen maar uitzoeken wat ze ermee doen...


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 07:53

Oke, dan de volgende vraag die bij mij opkomt Lachen Hoe kan de 'gemiddelde paardeneigenaar' uit al die factoren die kunnen spelen eruit halen dat het paard Soul Mate (of wat dan ook) nodig heeft? Ik ben het wel met bovenstaande eens, kies je voor de makkelijke weg (stop er wat in) of ga je inderdaad op zoek naar de oorzaak en probeer je daar wat aan te doen? Ik werk liever probleemoplossend dan symptoombestrijdend.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 09:27

Kaatje (onze hond, Labrador van 4 jaar) is al maanden een probleemhond door haar ernstige gekrab en jeuk. Ze zat helemaal onder de roos, echt verschrikkelijk, overal kale plekken en kleine rode bultjes.

Er zijn al heel wat dierenartsbezoeken aan versleten met allerlei middelen, veel geld maar geen resultaat. Behalve als ze haar injecteerde met Prednison ging het een week goed maar dat is zo´n vies paardenmiddel en een week is kort.
Omdat reguliere geneeskunde (i.m.o.) zich met name bezig houden met symptoombestrijding ben ik het roer maar eens om gaan gooien. Ik heb alle symptomen ingetikt op Google en ben als een gek gaan lezen, heb de dingen eruitgepikt die goed voelden en ben aan de slag gegaan.

Inmiddels krijgt Kaatje Soul Mate, extra Omega 3 en 6 vetzuren, Molkosan, geen metalen eetbak, katoenen deken in de mand en was ik haar 2x per week met Teatree shampoo aangevuld met een paar druppel Teatreeolie (dit laatste deed ik overigens al).
In een paar dagen is het resultaat al verbluffend. Roos is zo goed als weg, het gekrab een stuk minder en ze begint weer een beetje te glimmen.

Nu wil ik dit "wonder" niet alleen toeschrijven aan Soul Mate maar aan de totale aanpak.
Het geeft alleen aan hoe belangrijk kleine dingen kunnen zijn.
Ze kreeg al heel goed voer van de dierenarts maar kennelijk niet wat ZIJ nodig heeft.
Ik denk dat haar hele immuumsysteem naar de knoppen was, te veel allergenen voor haar.
Dus kijk inderdaad met gezond verstand naar je dier, vertrouw op je eigen oordeel en laat je informeren door mensen die er verstand van hebben op een holistische manier.

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:46

Het paardje van de bovenstaatde foto's is 3 jaar oud en er word nog niet veel mee gedaan. Heb er in de vakantie af en toe een beetje op gehobbeld en nu doet ze weer 2 weken niks en krijgt ze ook geen voer bij. Ik heb echt geen idee wat ik haar zou moeten voeren om haar wat voller op dr ribben te krijgen en te zorgen dat ze geen buikje krijgt.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 18:37

Colinda en cornelie, jullie denken wel erg zwart-wit. Ik ben niet zo dom om er zomaar iets in te stoppen, tuurlijk ga ik kijken naar de oorzaak. Dat hebben we bij Bud ook gedaan. Naar aanleiding daarvan hebben we hem 'schoon moeten maken', waarna hij de soulmate wel goed kon gebruiken voor zijn spijsvertering en zijn spieren, omdat hij een klein probleempje had. Hij had dus duidelijk niet genoeg aan het voer wat hij al kreeg.

Dan nog even over die darmen van dat 28 jarige paard, het darmenstelsel is erg uitgebreid en om bij een paard met darmproblemen er zomaar probiotica in te kwakken vind ik ook weer zowat. Dat komt op mij niet over als de oorzaak opsporen.

Dan weer even over de soulmate. Ik snap niet dat sommige mensen zo vijandig kunnen zijn over dit product. Jullie kennen het niet, jullie kennen de producenten niet en jullie weten niet eens wat het kan doen voor je paard. Jullie nemen maar gewoon aan dat het weer een middeltje is wat je paard op zou moeten peppen en dat het allemaal commercieel bedoeld is. Maar denk je zelf niet, dat als het commercieel bedoeld zou zijn, jullie al veeeeeeeeel eerder over soulmate gehoord zouden hebben? Het bestaat al veel langer dan een week terug, toen dit topic geopend werd.
Colinda, die dit product meteen de grond instampt en zegt dat je met goed voer geen toevoegingen nodig hebt, terwijl ze er zelf ook een legio van op de plank heeft staan...dat rijmt niet helemaal vind ik.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:24

Tja Xono, tijdens mijn EHBO cursus gegeven door dierenarts Van Wessum is er ook ingegaan op toevoegingen etc. Dan ga je toch wel nadenken over de dingen. Het gaat mij niet specifiek over soul mate maar meer in het algemeen. En dan nog wil ik zeker een gedegen onderzoek bij mijn paard en ga ik niet van de woorden van de verkoper uit. Als ik de catalogus lees van de paardendrogist zijn er zo 10 produkten die ik mijn paard zo zou kunnen geven want he, ja, dit heeft hij ook wel een beetje etc etc. Helaas Lachen aan mij zal niet veel meer verdiend worden. Maar als een ander iets aan zijn paard wil geven, prima, ik ga niemand tegenhouden Lachen En bovendien wil ik ook altijd graag weten in welke hoeveelheden precies de ingredienten zich verhouden.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:13

XoNo"]
Dan nog even over die darmen van dat 28 jarige paard, het darmenstelsel is erg uitgebreid en om bij een paard met darmproblemen er zomaar probiotica in te kwakken vind ik ook weer zowat. Dat komt op mij niet over als de oorzaak opsporen.
[/quote]

de ''probiotica'' oftewel ''natuurlijke darmcultuur-regulator'' zit standaard in de Equisanum, en werd niet apart gevoerd... verkeerd begrepen Knipoog

[quote="XoNo schreef:
Dan Colinda, die dit product meteen de grond instampt en zegt dat je met goed voer geen toevoegingen nodig hebt, terwijl ze er zelf ook een legio van op de plank heeft staan...dat rijmt niet helemaal vind ik.


ik weet niet hoe je erbij komt, dat ik het produkt de grond instamp, want ik ken het idd niet.
Tevens heb ik al geschreven het zeer zeker in gedachten te houden, mocht het nodig zijn.
Waarom? ''mocht het nodig zijn ... en idd... heb ik ook vanalles op de plank staan, kan ik het eens proberen... Waarom?
Omdat wij ook best eens wat bijvoeren, INDIEN NODIG, ANDERS NIET.

Dus doe me een lol & lees mijn berichtjes nog eens Boos!

hoezo zwart-wit?
XoNo, je voelt je mi onterecht aangevallen over een bepaald produkt waar het niet eens om gaat !!!
Waar mij het om gaat, is dat er een hoop (LEES: NIET ALLE) mensen TE makkelijk denken, over het voeren v. supplementen.
(dus ook niet perse DIT produkt!!!!!)

pfff.... schrijf ik nou zo moeilijk Ach gut of kan ik beter hier maar m'n mond over houden, als het HOE DAN OOK toch verkeerd begrepen wordt Vriendjes zijn?

groetjes

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:22

Whoaaaa, helemaal eens zullen we het toch nooit worden hoor!
Ik begrijp dat een paar "gebruikers" erg enthousiast zijn net als Colinda over haar voer is.
Het moet maar net allemaal werken bij je paard hoor. Ik heb ook een zoektocht achter me liggen qua voer, dus ik weet er alles van.
Ik lees nooit wat er allemaal inzit, ik bekijk mijn paard.....
Wat me wel opvalt is dat veel mensen het woord "natuurlijk" gebruiken. Er zijn heel veel dingen "natuurlijk" die heel slecht zijn voor mens en dier, dus dat zegt heus niet alles. En kijk eens naar antibiotica, niet echt zo heel natuurlijk en een heleboel hebben er hun leven aan te danken.
Ieder zijn mening toch!!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:44

chicky van Roel die krijgt moody mare van de paarden drogist. al meer dan 1 jaar.
werkt het????
Ja als ze het niet krijgt is ze ineens weer erg hengstig.
zo kan je ook bekijken of iets werkt.
maar bij een ander paard kan de werking misschien wel tegenvallen

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:06

De mijne kreeg het bij de vorige eigenaresse , die zweerde erbij (Moody Mare) .

Ik doe er niet aan.

Beestje is wel het hele jaar door hengstig , elke 3 weken zeker (in voorjaar / zomer).

Maar heb er geen last van verder.

WEL lijkt het me een teken dat er hormonaal iets niet helemaal juist verloopt , een bepaalde onrust in dat lijfje.

Maar ik denk dat die oorzaak ergens anders ligt , dan wat de Moody-Mare
bewerkt.

Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat van de winter , of ze hengstig blijft.

Ze is nu gesetteld op een een fijne stal , er zou innerlijke rust en vertrouwen moeten zijn.
Constantheid.

Het lijkt me voor dat lijfje ook niet goed om het hele jaar door zo hitsig te worden Lachen .

Ik sta er heel welwillend tegenover hoor , goedjes die tekorten aan kunnen vullen , blokkades en probleempjes opheffen

Maar het blijft een erg algemeen iets , ik vraag me dan toch altijd af ,
als je een grasmaaier-dag-en-nacht-buiten-Shet en een 22-uur-daags-binnenstaand-flink-getraind-sportpaard , alle varieties er tussen en omheen , hetzelfde spul geeft , de 1 zal DIT nodig hebben , de ander juist
DAT. En wat gebeurd er dan met het overtollige spul dat er ingenomen wordt ?

Misschien krijgt een bepaald paard al teveel van een ingredient binnen dagelijks , en dan komt er NOG eens meer bij , dat moet toch ergens verwerkt worden....bestaat er dan geen kans dat je sommige organen overbelast met een teveel ?

Dat soort dingen Lachen

Nu weet je ook niet wat je voer precies doet allemaal , wat het hooi en stro of wat dan ook bevat. Daarvan ga je ook maar uit dat dat wel goedzit. Op 1 of andere manier ga je die toevoegingen ''vijandiger" bekijken , dat is wel raar maar waar

Als het eventuele tekorten goed aanvult en het lichaam helpt , wil ik het gerust voor de zekerheid erbij gaan geven.
Maar ik wil niet de onzekerheid hebben dat ik dan JUIST een probleem ga creeeren door een teveel van iets erin te stoppen.

DAT is nog steeds mijn belangrijkste Verward - punt.

Dat nu alles super aanslaat en dan over 10 jaar ineens blijkt dat mijn pony het zo goed heeft gedaan dat ze dan ineens OP is inwendig , ofzo Haha!

DubbelFun

Berichten: 88713
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:10

pmarena schreef:
Beestje is wel het hele jaar door hengstig , elke 3 weken zeker (in voorjaar / zomer).

Klinkt heel normaal hoor, elke 3 weken is een mooie cyclus.

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:19

Jaaaaaa..maar ook in de winter gaat ze vrolijk door he , dat is wat minder gebruikelijk zover ik weet Lachen

Dat is wat ik aan wilde geven

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:48

Maare Colinda, nu mag jij mij als voedingsdeskundige uit gaan leggen wat probiotica nu precies is. "Natuurlijke darmcultuur-regulator" klinkt iets te ingewikkeld voor domme mensen zoals ik.


Ik vind dat je nogal veel waarde hecht aan een product wat een beetje bakkersgist bevat Lachen

Bovendien is er door bluezarka al gezegd dat Soulmate een toevoeging is buiten een uitgebalanceerde voeding. Dat betekent dat equisanum alleen voor een sportpaard VAAK niet genoeg is! Lees mijn berichtjes en die van bluezarka dan ook goed.

En dan nog iets, zo 'natuurlijk' is dat equisanum helemaal niet. In mijn ogen is natuurlijk niet alleen maar dat de grondstoffen uit de natuur komen, maar staat 'natuurlijk' ook voor 24 uur per dag vezels eten. Brokken, muesli e.d. zijn dus zo 'natuurlijk' nog niet.