Soul mate (voeding)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48137
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:56

Ik lees jullie berichtjes ook goed Colin Lachen

Ik wil meteen geloven dat het tekorten goed aanvult en helpt bij allerhande probleempjes.

Super natuurlijk.

Maar mijn probleem ligt dus niet daar , maar juist bij hetgeen wat je er TEVEEL instopt. Van sommige grondstoffen zal een paard GEEN tekort hebben , en krijgt door de S-M dan teveel binnen.

Kan het lichaam DAT goed verwerken ?

''Natuurlijk'' is idd het hele plaatje.

Naar mijn gevoel voorzie ik daar ook voldoende in

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 23:16

Tja, zolang van een toevoeging niet wetenschappelijk bewezen is dat het nĂ­et schadelijk is (zoals knoflook bv) gaat het er gewoon bij pride niet in Lachen (kijk, dat er bij het vrouwtje af en toe wat in gaat dat niet helemaal pluis is is uiteraard wat anders Knipoog )

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 23:47

Er staat in de folder dat je 25gram per dag moet geven en sportpaarden 50gram per dag moet geven, zodat je niet teveel kunt geven.

Daarbij is soulmate door zowel de AID als de Keuringsdienst van Waren goedgekeurd. Je zal denken, de keuringsdienst van Waren?! Jazekers, dat komt omdat er humane grondstoffen worden gebruikt in de soulmate, dus enorme goede kwaliteit.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 00:21

en ik zou zeggen; nog veel plezier hier met deze discussie Gaaaap

sorry, voor de one-liner Knipoog


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:02

Colinda schreef:
en ik zou zeggen; nog veel plezier hier met deze discussie Gaaaap

sorry, voor de one-liner Knipoog



He Colinda, dat is flauw. Je geeft jouw visie over iets , andere reageren daarop en dan is dit een beetje een dooddoener. Het is toch niet erg als we verschillende meningen hebben en als we elkaar affentoe van repliek geven??
Laten we dit juist accepteren van elkaar en niet de handdoek in de ring gooien.
Dan wordt het zo'n saai forum en kunnen we niks meer van elkaar leren Ach gut

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:07

Tja, een keuringsdiens van waren etc kan alles wel goedkeuren maar dat wil nog niet zeggen dat er wetenschappelijk bewezen is dat de stoffen niet schadelijk zijn voor je paard. En ik ben nog steeds benieuwd naar de gehaltes.

DubbelFun

Berichten: 88692
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:09

Ondanks dat iedereen het beste voor zijn/haar paard voorheeft ontaart de diskussie weer in een pro/contra-kamp.

'Natuurlijk' is dat paarden de ruimte hebben om in een zeer groot terrein en voorzien van een verscheidenheid aan groen zelf in hun behoeften voorzien. Meestal zal dat gras zijn, maar af en toe ook een struik, een boom(bast e.d.), soms zelfs wat wildgroeiend graan.
Vwb de nodige mineralen eten ze grond, zand e.d.

Helaas is dit voor onze 'huis'paarden niet meer mogelijk en moeten wij ze dus voorzien van wat nodig is. Die behoefte is voor paarden waarvan een grote inspanning verwacht wordt anders als voor een paard wat af en toe eens een uurtje 'beweegt'.

Dat mensen in hun goede bedoelingen (en hierbij extra aangezet door mooie reclame) soms doorschieten in het bijvoeren van allerlei 'extra's is jammer, maar te begrijpen. Dat er tegen gewaarschuwd wordt is nuttig.

Je hebt goed voer en slecht voer. Sommige paarden zullen het prima doen op 'slecht' voer, anderen komen zelfs bij 'goed' voer nog iets te kort.

Doe je voordeel met alle gegevens die er voorhanden zijn en trek je eigen konklusies, maar laat iedereen met een mening in zijn waarde.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:25

Voor zover ik weet wordt iedereen in zijn waarde gelaten toch, of mis ik iets?

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:07

Vera; ik heb (dacht ik), volop mijn mening gegeven Knipoog

Cornelie; wat je imo ''gemist'' hebt, is dat ik het niet nodig vindt om persoonlijk te worden... omtrent dat ik iets zou ''afkraken'' of juist reclame zou moeten maken...

Wat Sugarmiss ook schrijft,
"je hebt goed voer en slecht voer. Sommige paarden zullen het prima doen op 'slecht' voer, anderen komen zelfs bij 'goed' voer nog iets te kort."

wat moet/kan ik er verder nog aan toevoegen dan? OK dan!

groetjes

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:12

Colinda schreef:
Vera; ik heb (dacht ik), volop mijn mening gegeven Knipoog
wat moet/kan ik er verder nog aan toevoegen dan? OK dan!


Nou niks eigenlijk...alleen een discussie zo eindigen is imo een beetje de deur dicht smijten. Ik zou gewoon stoppen met schrijven.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:29

zo bedoel ik het dan niet Bloos maar als ik blijf reageren, val ik steeds in herhaling... of moet teveel gaan quoten v. mezelf Haha! en als er mensen op mij reageren en/of vragen hebben, geen probleem... maar ik heb dus niet zoveel behoefte om persoonlijk te worden, en ben dan geneigd te zeggen; veel plezier met de discussie (om niet in herhaling te blijven treden)... snappie?
geen antwoord meer geven/niet meer schrijven is ook zo bot Scheve mond
maar dat is ook weer maar net hoe je het opvat Knipoog

groetjes

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:40

Mijn weide- genieters krijgen momenteel kuilgras bijgevoerd ivm een bruine weide ipv groen en fruitig. Deze paarden krijgen alleen wat knoflook- olie deze zomer tegen de vliegen, op een handje brok.
M'n wedstrijdpaard, vol in training, krijgt goed hooi, 2x daags Marstall- muesli met een kruidenmelange om de spieren soepel te houden. Niets meer, niets minder. In goed voer zit alles voor een paard die in goede conditie verkeerd. Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld Vera voor Digger een extraatje erbij deed, toen ze Digger net had, hij was herstellende van een verdomd slecht opfokadres, Boos! ( nee nee, niet bij mij thuis, maar bij een opfokker op een idilisch plekje in dld........)en kon wel wat extra;s gebruiken. Voor de rest zou ik niet snel grijpen naar toevoegingen e.d., ook omdat ik niet zou weten wat een teveel van bepaalde stoffen doet bij een dier..........
En ik ben absoluut van mening dat voeding alleen niet alles is voor een paard, ook zijn leefomstandigheid zorgt ervoor hoe hij erbij staat. Goed voer en 24/7 in een stalletje van 3x3 meter is NIET goed voor een dier en die zal er nooit top bijstaan..........

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:24

cornelie schreef:
Tja, een keuringsdiens van waren etc kan alles wel goedkeuren maar dat wil nog niet zeggen dat er wetenschappelijk bewezen is dat de stoffen niet schadelijk zijn voor je paard. En ik ben nog steeds benieuwd naar de gehaltes.


De keuringsdienst van waren kijkt alleen of alles wat erin zit ook daadwerkelijk is wat er gezegd wordt en dat het van de plek komt als dat er gezegd wordt. De AID kijkt of het schadelijk is voor je paard of niet. Dus er wordt wel degelijk bekeken of het schadelijk is of niet.

Daarbij, laat jij het ruwvoer wat je je paard voert ook wetenschappelijk testen op eiwitten, stof en stikstof?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:37

Dat hoef ik niet meer te doen want dat is al gedaan Lachen Maar ik kap er ook maar mee denk ik. Eens worden doen we het toch niet allemaal over dit onderwerp en wat mij betreft hoeft dat ook niet.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:39

Duur pakkie hooi dan Lachen

Maargoed, als iedereen ermee stopt, dan valt er weinig meer te banketstaaf, of wel? Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:40

Uhm, ......... uhm.........tja, we kunnen het ergens anders over gaan hebben Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:42

Gezellig, toch nog iemand die er zin in heeft Lachen Nu mag jij kiezen waar we over gaan babbelen Lachen

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:44

Poeh he, nou ja, ik moest wel lachen eigenlijk. Op eenmaal andermaal wordt een groom gevraagd die van paarden en wijn houdt Haha! Omdat men na afloop altijd wijn gaat drinken dus was het wel handig dat die persoon wijn lust. Maar ja, om het nu weeeeeeeeer over drank te gaan hebben, das ook niet alles he Bloos

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:07

ligt er aan wat erin die drank zit.
gehaltes, waarden, toevoegingen,natuurlijke stoffen, mineralen,enz..... Bloos! Haha!
Laatst bijgewerkt door Jos op 20-08-03 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:07

Haha, nou, we hebben op het boktkamp wel gezien dat je niet vies bent van een drankje, is het niets voor jou? Knipoog *LOL*

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:47

Wijn is fijn, met bier meer plezier Knipoog Maar nee, het is voor een poloteam en dat trekt me niet zo.

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:07

Een heel poloteam kan je nog niet aan natuurlijk! Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:28

Als het allemaal marlboro mannen zijn........ Hoezo, wil je helpen????

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:41

cornelie schreef:
Als het allemaal marlboro mannen zijn........ Hoezo, wil je helpen????


Jaaaaaaaaaaaaaaa, ikke ikke ikke!!!! Bloos! Schijnheilig

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:45

Hangt er van af waarmee ik mag (moet) helpen, wat ga je dan zelf doen en waar heb je hulp bij nodig?
(Sorry we gaan weer verschrikkelijk off topic)