Soul mate (voeding)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 20:47

Sandra.k"]
ok, er zit natuurlijk wat in wat je schrijft Colinda. Maar daarbij ga je wel een beetje voorbij aan het feit dat niet iedereen de paarden bij huis heeft en zo gemakkelijk in staat is om zelf precies te bepalen wat voor voer dat paard krijgt.
[/quote]

Ja...daar heb je gelijk in... het valt dan zeker niet mee...
Ik kan me voorstellen dat het geen doen is, om met zoveel paarden allerlei verschillende soorten krachtvoer te hebben/moeten voeren.

Maar, ik denk dat het dan ook bij de pensionhouder/manege eig. ligt...
paarden houden kost nu eenmaal geld Haha!

Bij ons bestaat er bijv. de mogelijkheid je voer klaar te zetten, in bakjes/emmertjes.
Met het bijvoeren v. een supplement moet dat dan ook, toch?

[quote="Sandra.k schreef:
Wat is er dan verkeerd aan om een paard wat net ff een beetje extra kan gebruiken een goed voedingssupplement te geven?


nou... Scheve mond net die ''waardes'' , waar je dan in ''scheef'' gaat... wat een voedingsdeskundige je veel beter kan uit leggen dan ik *LOL* maar het schijnt dus niet zo simpel te zijn, dat je kunt zeggen; ach... het TE veel poepen ze wel weer uit.
Bij sommige dingen moeten de lever & nieren teveel werk leveren, voor hetgene wat wij erin stoppen Scheve mond
Kan me niet voorstellen dat dit (over jaren later gezien) gezond is...

Maar goed, jij bedoelt dan waarschijnlijk dat je alleen een supplement bijvoert, indien nodig en dan nog ''tijdelijk''...?!

En tja... als je op een bedrijf staat met meerdere, biedt dat natuurlijk een oplossing, als je paard toch wat extra nodig heeft.

groetjes

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 20:57

quoten mislukt bij mij altijd dus dan maar ff zo Haha!

Als je een supplement bijvoert kan dat in een klein emmertje in de voerkar zeg maar (hoewel als iedereen weer met kleine emmertjes aankomt..... Clown ) of je kunt dat zelf 's-avonds geven als je er toch bent. Die van ons krijgen dan sowieso altijd al wat extra's voor de lekker (een slobbertje of papje waar verder nix in zit, ja een appeltje ofzo) dus daar kan dan zo'n supplement overheen (tenzij je dat drie maal daags moet geven inderdaad maar ok).

En idd heb ik het over het tijdelijk geven van zo'n supplement, hoewel ik me ook weer kan voorstellen dat ik het zou blijven geven als blijkt dat het paard het er super op doet. Dat dan wel nadat ik precies weet wat er in welke hoeveelheid inzit, en eventueel na overleg met m'n VA.

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 20:58

Ik sta ook op een pensionstal waar de paarden gevoerd worden door de eigenaar. Best goed voer, als ik zie hoe alle paarden er uit zien, maar ik wil zelf ook wat voeren wat mijn voorkeur heeft.

Ik los dat op door mijn paarden een basishoeveelheid te laten geven, en ik koop zelf voer bij dat ik erbij geef. Mijn paarden zien er super uit, presteren (zonder enig supplement) prima en het leuke is: ondanks dat ik "duur" voer bijgeef, is dat nog altijd de helft goedkoper dan dat ik een supplement bij zou geven.....
Laatst bijgewerkt door prompter op 16-08-03 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 21:29

Sandra.k schreef:
ok, er zit natuurlijk wat in wat je schrijft Colinda. Maar daarbij ga je wel een beetje voorbij aan het feit dat niet iedereen de paarden bij huis heeft en zo gemakkelijk in staat is om zelf precies te bepalen wat voor voer dat paard krijgt.



Ik heb de paarden wel bij huis staan en voer zelf, bepaal ook zelf wat ik inkoop. Ik denk dat ik nu ook de juiste krachtvoeding heb gevonden voor mijn paarden.
Alleen .... wat er aan voeding in het gras zit, verschilt per seizoen, per weiland en wat er aan voedingsstoffen bijkomt (wij huren het land). Nu is het natuurlijk helemaal waardeloos, we voeren al hooi bij.
Ook het hooi kun je laten testen maar van het achterste gedeelte van het land kan het al verschillend zijn met het voorste stuk. Het blijft moeilijk.
En wat m.i. ook erg meetelt is dat de paarden steeds luxer en verwender worden. Ze worden op allerlei uiterlijke en innerlijke kenmerken gefokt en het is nu gewoon een groot huisdier. Dekens in de winter, vliegennetjes in de zomer, ik doe er ook aan hoor! En er zijn natuurlijk altijd paarden die altijd glimmend en vrolijk door het land crossen, nooit wat mee aan de hand.
Ik probeer het zelf altijd weer te verbeteren.

Arnanda
Berichten: 7
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 23:07

Eigenlijk wil ik reageren op Colinda haar verhaal.
Mijn haflinger staat op goede voeding (equisanum) maar bleek toch enkele voedingsstoffen in zijn dagelijks dieet te kort te komen.
Om de dood eenvoudige reden dat je de meeste recratiepaarden niet zoveel voeding kan geven om dat ze anders veelste dik worden en OOK daarom is een voedingssupplement zeer welkom. 2 Jaar lang heb ik lopen sukkelen met zomerexzeem en brokkelhoeven .
Menig arts , voer en supplement uitgeprobeerd, toch geen hoefijzers onder te slaan en vreselijke slechte vacht en daar nog bij het onsmakkelijke ondeugt van mest eten.
Totdat ik in aanraking kwam met DE Soul-Mate!!
In een tijdsbestek van ongeveer 1 week at hij geen mest meer ( i.v.m aanvulling mineralen die in de Soul-Mate zitten) en na ongeveer 2 a 3 weken ging zijn zomerexceem en heel wat beter uit zien , zelfs in loop van de weken weg!!
En dan het volgende nog ........Na 6 weken Hoefijzers!! Die zijn tijd uitgezeten hebben!! (7 weken) .
Op mijn aanraden heeft en vriendin met een Fries die het zelfde probleem dat brokkelhoef heet ook Soul-Mare gebruikt , ook deze heeft zijn ijzers nog steeds onder zijn voeten, en is bovendien veel soepeler geworden en buigt veel beter in.
Soul-Mate kan altijd gegeven worden wat je hebt geen last van gewenning en is zowel voor Sport als Recreatie paarden!! (naar gelang de inspanning of probleem!)

elionora
Berichten: 1
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 23:48

Mijn draver staat op de soulmate vanaf dat hij in februari in training is gegaan.Hij tobde veel met zijn weerstand maar dat is nu verleden tijd.Ik geef hem een goede sportbrok en granen mix daarbij had hij toch een voedingsupplement nodig. Zijn herstel na het werk is nu heel goed.Hij komt de baan uit na het snelwerk en na het koersen zonder moe te zijn,de kleur op zijn lijf is goed, de bespiering is sinds hij erop staat veel beter geworden er staat nu een heel mooi paard voor de kar. En hij eet het smakelijk op. Het is heel makkelijk te geven en dat alles in één pot er zit alles in wat ze nodig hebben aan mineralen en vitaminen enz. Je hebt nu niet meer van die potjes met verschillende poeders op de voerwagen staan. Ik ben heel blij dat het er is en ben er zeer over te spreken.En het is voor alle paarden goed of het nu sportpaarden zijn of recreatiepaarden het is net dat kleine beetje extra dat sommigen nodig hebben.

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 23:50

Leuk, welke draver is het? Dan ga ik hem eens volgen in de koersen!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 01:03

goh... we krijgen ineens nieuwe bokkers erbij, die het vooral over DE soulmate willen hebben. Haha!
Welkom dan Knipoog

maar goed..... Arnanda; wat jij verteld over je haflinger, zo kan ik je
verhalen vertellen over mensen & paarden, die juist vanalles geprobeerd hadden, niks hielp etc. DA erbij etc. ... en toen ze bij ons op stal kwamen, de problemen overgingen...
Dan praat ik hierbij over; een fjord die vaak hoefbevangen is geweest, verschillende rassen die te mager bleven etc.

vreemd dan... maar ongetwijfeld zullen meerdere faktoren een rol spelen hierin, zoals ik eerder al schreef, weidegang, goed & veel ruwvoer, en GOED krachtvoer.

Elionora; zo te lezen, heb jij dus een sportpaard, wat zwaar werk moet leveren.
Het kan dan best zijn, dat je paard dan meer nodig heeft. Zo geef ik bijv. mijn paarden Vitamine E erbij, als ze zwaar werk moeten leveren.
Maar alleen dan... & als ze ''terug'' gaan in training, stop ik hier direct mee.
Dat Soul mate (of andere supplementen) voor ALLE paarden goed is, kan best zijn, maar niet als het niet nodig is.
En daar gaat eigenlijk mijn hele verhaal over....

indien nodig, hartstikke goed juist maar als je geen problemen hebt... dan m.i. onzin om het te geven, in die zin v. ''overdaad schaadt''...

En ik bedoelde met mijn verhaal, dat ik het jammer vindt, dat er vaak TE makkelijk over gedacht wordt... en dat het helemaal ''trendy'' is & je er pas bijhoort, als je ''iets'' bijvoert.
En dat zie je bij paarden gebeuren, die absoluut niets mankeren & er goed uitzien.... Scheve mond dat vindt ik m.i. dus overdreven, en ''geld verspillerij'' Knipoog

Maar ... wie weet, als ik eens problemen krijg, die we niet op kunnen lossen met het voer e.d. , zal ik zeker Soul-mate in gedachten houden Knipoog

groetjes

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 08:10

Hoi Colinda.

Ik denk dat de meeste mensen die reageren ook een paard hebben wat net even beter kan. Dat gevoel heb ik dus ook en ik vind het dan de moeite van het proberen waard. Jij hebt dan wel een pensionstal met meerdere paarden maar je doet er toch alles aan om de paarden er goed bij te laten staan en houd de paarden goed in de gaten. Bij de grotere stallen is dat blijkbaar dan niet mogelijk vanwege alle voorkeuren voor het voer.
Ik ben zo langzamerhand wel heen benieuwd geworden!!!!
Bluezarka?????!!!!!

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 09:59

Als je dit zo leest dan klinkt het spulletje fantastisch !!

Maar die reacties in het begin , van ''mijn paard groeit / wordt breder / spiermassa'' dan bekruipt mij zo'n naar Anabolen-gevoel Verward

Ik ben misschien een beetje TE sceptisch aangelegd , het klikt allemaal TE makkelijk en TE perfect....... zou graag een paar mindere punten of punten van aandacht willen horen , is het ALTIJD goed , bij ELK paard in ELKE situatie , of is het voor sommige beestjes niet verstandig om te voeren ?

Het klinkt nu TE perfect en daardoor onbetrouwbaar Lachen

Zou mooi zijn als het echt doet wat hier verteld wordt , en dat er geen vervelende neven-effecten zouden zijn , het lichaam van het paard uitscheidt wat het niet kan gebruiken , en geen dingen opslaat die op de lange of korte termijn een schadelijk effect hebben.

Vooral dat ''groeien'' geeft me een eng gevoel van verboden middelen bij Body-builders enzo Scheve mond

Niet aanvallend bedoeld , gewoon mijn eigen gezonde voorzichtigheid Lachen

Kan iemand deze twijfels en bedenkingen weerleggen Verward

En mag het ook in dit topic wat dit spulletje eigenlijk kost , hoeveel je dan krijgt , hoeveel je moet geven , waar verkrijgbaar ?

Is misschien ook wel handig voor mensen die al overtuigd zijn , of over een paar maanden dit topic ineens vinden

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 10:32

Hier een stukje van het etiket:

"Soul-Mate is een natuurproduct en bevat géén anabole of androgene steroïden. Het is absoluut onschadelijk en geeft ook géén aanleiding tot gewenning. Soul-Mate is samengesteld uit hoogwaardige ingrediënten van levensmiddelen kwaliteit."


Soulmate schijnt er voor te zorgen dat alle voedingsstoffen optimaal worden opgenomen in het lichaam. Maar ook de afvoer van afvalstoffen goed verloopt.

Voor meer info adviseer ik je om bluezarka even te PB-en.

Arnanda
Berichten: 7
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 13:45

Hallo Colinda...
Ik ben geen ``bok`` geworden om het ineens over de SOUL-MATE te hebben.
Ik wilde eigenlijk alle ``bokken``mijn verhaal laten weten omdat er zoveel vragen zijn.
Als een paard (in dit geval mijn haflinger) ondanks goed voer toch niet de juiste stoffen binnen krijgt om bijvoorbeeld zijn hoef groei te bevorderen en ik echt honderden euro`s heb uitgegeven aan ditjes en datjes is het toch goed om te weten dat mijn haflinger perfect reageerd op de Soul-Mate. Vorig jaar in de zomer heb ik echt de ijzers met daaraan de stukken hoef uit het land gehaald!! Daar ging ik weer.........stal rust vetten, smeren, teren niet meer in het land en 7 weken later kon ik wer wat met hem doen.
Nu zijn , zijn hoeven zo sterk dat de ijzers blijven zitten en ik de hele zomer al plezier met hem heb. Niet vergeten dat er al 2 jaar tobben aan vooraf zijn gegaan.
Zomerexceem is toch voor paard en eigenaar wel het ergste wat er is.......dag in dag uit met een tubbetje creme de wonden verzorgen die hij zichzelf aan deed,tot bloedens aan toe!!, manen en staart kapot en staartwortel zwaar ontstoken.........als je dan je paardje ziet``groeien``een prachtige vacht ziet krijgen, staart en manen daadwerkelijk ziet ``groeien``wil ik graag het product aan prijzen!!
Ik blijf het hem geven het hele jaar door zodat de ``kring``rond blijft het is tenslotte een puur natuur product!
Ik hoop dat jij en alle andere me zo wat beter begrijpen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 14:14

Tja Lachen Pride had ook giga brokkelhoeven en exceem. Juist door de ijzers er af te halen en flink elke dag over de harde weg te rijden etc zijn zijn hoeven beter dan ooit. Exceem lostte vanzelf op toen ik ander voer ging geven. Die problemen zijn nu bij pride dus opgelost.
Met deze opmerking is het NIET mijn bedoeling om het nu over exceem en hoeven te hebben!! Het is meer een illustratie dat ook zonder soul mate dingen goed kunnen gaan en dat goed voer/hooi/omgeving noem maar op ook een belangrijke rol spelen. Maar eerlijk is eerlijk, in mijn schuur staan nog potten gist, laminaze, super biomix, olie, vitamine e en appelazijn, maar die staan daar prima Knipoog

Arnanda
Berichten: 7
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 14:32

Haha ik dacht altijd dat ik de enigste was met een paard met dat soort problemen.......niet dus. Ik kon niet over de harde weg lopen zo KORT waren zijn hoeven en jou schuur lijkt mijn schuur wel!!
Toen er eindelijk een klein beetje hoef groeide ben ik ook eerst zijn hoeven gaan harden op de weg. Zomerexceem gaat niet weg met of door ander voer......Door Soul-Mate ging het nou juist bij mij wel goed.
Zo zijn we eigenlijk toch allemaal op zoek naar iets of iemand die je paardje bij dit soort dingen kunnen ``helpen``........Ik en mijn paardje vonden dit in de Soul-Mate.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 15:34

Kan iemand mij de komplete samenstelling eens PB'n (of hier neerzetten). Wat ik wil toch wel graag weten wat er allemaal precies inzit.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:13

mensen... rustig aan, voel je niet zo aangevallen Ach gut *LOL*

Ik voer zelf ook best eens wat bij (indien nodig), bij ons op de schap staan ook de nodige dingen zoals Vit. E, lijnzaad, anijs, MSM zwavel, Primeval, Sand-clear etc. etc. Haha!
en ja... logisch, dat als je ergens goede ervaringen mee hebt, dat graag aan iedereen wilt laten weten.
Dat doe ik ook, maar dan met onze ervaring met het krachtvoer OK dan!

Elk paard is verschillend & kan met goed krachtvoer (en alle andere dingen), nog wat te kort komen. Maar kijk dan in ieder geval ook (zoals Cornelie al schrijft), naar het totale plaatje, zoals weidegang, hooi etc.
(vaak zit hier al een belangrijk tekort).
Maar soms kun je het dan niet oplossen.. als je bijv. op een grote manege staat, maar eerlijk gezegd zou ik dan nog eerder een andere stal zoeken, waar de mogelijkheden dan wel voldoen aan de juiste omstandigheden voor een paard.
En weer andere paarden doen het prima op ''gewoon'' voer, zonder speciale aanvulling e.d.

Waar het mij om gaat, is dat er vaak (lees; niet ALTIJD), TE makkelijk wordt gedacht over het bijvoeren v. supplementen.
Er heeft een tijdje terug een heel artikel gestaan in de bit hierover en hier sluit ik me helemaal bij aan. OK dan!

Wij voeren dus ook best een keer wat erbij, maar nogmaals; alleen indien nodig, anders direct stoppen en zeer zeker niet ''preventief'' gaan geven.

Als onze voeding voor mensen uitgebalanceerd is, en we mankeren niks, neem ik ook niet ''preventief'' multi vitamines... maar als ik een aantal keren achter elkaar griep krijg, weet ik ook dat mijn weerstand niet optimaal is, en iets extraas nodig heb... tijdelijk Knipoog
Er bestaat ook nog zoiets als ''imuun worden voor vitamines e.d.'' en wat dan? een andere pot proberen? Scheve mond
Je eigen ''natuurlijke'' weerstand zien op te bouwen is altijd beter.

Wat iedereen verder doet, of voert, of bijvoert, moet ie helemaal zelf weten... ik geef alleen aan dat het niet zo simpel werkt als;
alles wat ie TEveel binnenkrijgt, poept ie weer uit

groetjes

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:24

(offtopic, ik geef het toe Boos! maar 'zomerexceem' kan soms ook een overmatige talgproduktie zijn dat niet als zodanig herkend word, vaak lost dan meer gist in het voer het probleem op)

Ik heb inderdaad lang lopen zoeken naar een stal waar ik nu wel de goede mogelijkheden heb. Nu kan ik dus ook inderdaad mijn eigen voer aanschaffen etc.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:37

cornelie; zomerexceem schijnt ook ''provincie gebonden'' te kunnen zijn.... heb ik wel eens gehoord....

maar ...idd... voer speelt zeker een belangrijke rol, want zomerexceem schijnt toch niet meer te zijn dan een ''allergie'' ?

dit heb ik ook maar v. horen zeggen hoor Knipoog maar kan me er (in zekere zin) wel in vinden.

groetjes
(waar is trouwens die leuke ''zwaaiende smiley'' gebleven?) Verward

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:02

Sugarmiss schreef:
Kan iemand mij de komplete samenstelling eens PB'n (of hier neerzetten). Wat ik wil toch wel graag weten wat er allemaal precies inzit.

Volgens mij is dat in de vorige discussie over SM al een keertje uitgescheven.....

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:08

vera"]
[quote="Sugarmiss schreef:
Kan iemand mij de komplete samenstelling eens PB'n (of hier neerzetten). Wat ik wil toch wel graag weten wat er allemaal precies inzit.

Volgens mij is dat in de vorige discussie over SM al een keertje uitgescheven.....
[/quote]

Stonden daar ook de hoeveelheden van elk ingredient bij, nee toch? En juist daar ben ik zo benieuwd naar, want volgens mij zitten er "te veel" ingredienten in om nog met 25 gram per dag toereikend gevoerd te kunnen worden. In de folder staat wel wat er in zit, maar niet hoe véél van elk bestanddeel.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:22

Ik heb idd de lijst van Vera in dit topic gevonden [url=http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=108424,:[***]][WN] soort krachtvoer,vervolg vorig topic(lang verhaal)[/url:[***]] maar idd zonder de hoeveelheden (of is dat het geheim van de 'maker' Cool

bluezarka

Berichten: 142
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: way up north!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:44

Wat een verschillende ideeën allemaal.............
Gelukkig verplicht niemand je iets te doen met je paard waar jij niet achter staat.
Het is waar wat Colinda zegt: Een gezond paard heeft genoeg aan goed krachtvoer, alleen...........jammer genoeg zijn er niet zoveel paarden 100% gezond. Dat is op zich niet zo raar, ga maar eens na hoeveel 100% gezonde mensen er eigenlijjk zijn, die zonder moeite iedere dag een uur kunnen sporten, en dan vallen bijvoorbeeld alle rokers al af......hihi
Ik ben van mening dat ik er alles aan wil doen mijn paard goed te begeleiden in het werk dat ik van hem vraag. Dat wil zeggen, goed ruw voer, goed krachtvoer, een gezonde geest en dat ik mijn best doe om de tekort komingen van mijn paardje aan te vullen zodat ook mijn paard haar werk aan kan zonder dat ze met pijn hoeft te lopen.
Mijn merrie bijvoorbeeld heeft moeite om haar stofwisseling (darmwerking) in orde te houden, dit uit zich in het opslaan van toxine onder de huid, en zij is week gekoot, wat inhoud dat zij wanneer zij evenveel loopt als een ander paard haar kogels meer belast worden.
Vandaar ondersteun ik haar met de Soul Mate.

Hier op stal staan 15 paarden waarvan 6 paarden aan de SoulMate staan.
De mijne net beschreven, Buddy van Xono, de quarter hengst die na zijn voorgaande carriere nu op 15 jarige leefdtijd met de Soul Mate toch plezier kan hebben in zijn werk, zonder allerlei beperkingen.
Een jaarling merrie, zijn krijgt het ter ondersteuning voor haar enorme groei en als opkikker na een zandkoliekje, een kwpn-er staat op de SM ter ondersteuning voor zijn 'afwijking' summer pastern disease, dit heeft hem in het verleden astmatische aanvallen bezorgt maar dit gaat nu gelukkig super mede omdat zijn afweer verbetert is.
Ook een WPN-er merrie krijgt het omdat dit paardje helaas met twee jaar gedekt is geweest en geveulent heeft en daar door een achterstand in de groei heeft gehad, zij is uit verhouding, te lang of te korte beentjes, het is maar hoe je het ziet. Met het werk dat zij verricht, voor een ander paard misschien een peuleschil, worden haar gewrichten en spieren enorm belast en dus krijgt zij dit voor een beter herstel en een gezonde stofwisseling in spieren en pezen.

Hiermee wil ik alleen maar laten zien dat lang niet ieder paard maar gewoon gezond is. Daar komt bij dat ik vind dat wij het zijn die doen beslissen wat voor beweging je paard krijgt en het paard hier zelf niets bij in te brengen heeft.
Ik wordt nou eenmaal altijd wat verdrietig als ik iemand een bepaalde oefening eindeloos zie herhalen omdat zijn paard g.v.d. niet doet wat hem gevraagd wordt. Vaak geeft zo'n paard op dat moment alles wat hij in zich heeft, levert dus gewoon een top prestatie, maar kan gewoon niet beter door beperkingen ergens in zijn lichaam.

En dat is voor mij de reden mensen die dit net zo zien als mij te helpen hun paardje weer gelukkig te maken, en voor de mensen die er niet achter staan.................niet doen.


Tot slot nog even de ingrediënten voor de voedings specialisten onder ons:

Maltodextrine, Collageenhydrolisaat, vruchtensuiker, maisstroop, methylsulfonylmetane (m.s.m.= zwavel), spirulina, plantaardige eiwitten, kruiden, elektrolyten, taurine, L-aminozuren, glucosamine sulfaat, chondroïtine sulfaat, appelaroma, vezels, ascorbinezuur, citroenzuur, vit.a,biotine, betacaroteen, vit. e, vit b1, vit. b2, vit. b6, vit. b12, vit. c, vit. d, vit. k, pantotheenzuur, niacine, foliumzuur, choline, inositol, ijzer selenium, mangaan, zink, calciumlactaat, chloride, fosfor, jodium, chroom, calium, koper, natrium, molybdeen, magnesium, germanium, l-carnitine, l-alanine, l- arginine, l- asparaginezuur, l- cysteine, chlysine, l-glutamine, l- glutaminezuur, l-histidine, l- isoleucsine, l-leusine, l-lysine, l- metionine, l- ornithine, l- proline, l-phenylalanine, l- sirine, l- faline, l-threonine, l- tyrosine, l-tryptophaan

groetjes

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:51

bluezarka schreef:
Ik wordt nou eenmaal altijd wat verdrietig als ik iemand een bepaalde oefening eindeloos zie herhalen omdat zijn paard g.v.d. niet doet wat hem gevraagd wordt. Vaak geeft zo'n paard op dat moment alles wat hij in zich heeft, levert dus gewoon een top prestatie, maar kan gewoon niet beter door beperkingen ergens in zijn lichaam.

Hoi, ik weet bijna wel zeker dat je bovenstaande opmerking niet zo zwart-wit bedoeld als het er staat toch Verward In zulke dingen spelen niet alleen het voer mee maar nog 1001 andere dingen. (bv hoe duidelijk is een ruiter , lichaamsbouw, etc, maar dat is offtopic)
Helaas, althans dat denk ik dan weleens, laat bv ook een paardendrogist je vaak geloven dat als je dit of dat middeltje je maar aan je paard geeft alles ineens goed gaat. Paard wil niet zo soepel een oefening doen, geef dan maar produkt X, paard is hieper tijdens trainingen, dan middel Y. Dát vind ik vaak een groot gevaar van toevoegingen. Daarom kijk ik veel liever naar het totaalplaatje van voer/hooi/omgeving/trainingsmethode\ lichaamsbouw etc etc ipv alleen naar een klein deel. Kijk, als dan blijkt dat er iets nog beter zou kunnen aan het voer oid dan zou ik daar eens over na gaan denken, maar ik vlieg niet direkt naar de winkel voor potje X of Y (die tijd hebben we gehad Haha! ) No offense by the way Cool

bluezarka

Berichten: 142
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: way up north!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:32

mensen die mij persoonlijk kennen weten ook wel dat ik me heus niet alleen bezig houd met de Soul Mate maar me ook erg inzet voor al die andere zaken.
Daarom probeer ik mensen te scholen zodat de paarden het iets beter krijgen.

Groetjes.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 00:57

bluezarka schreef:
Daarom probeer ik mensen te scholen zodat de paarden het iets beter krijgen.


OK dan! dat probeer ik idd ook!

sluit me dan ook tevens bij Cornelie aan OK dan!

he he... we zijn er weer uit Haha!

groetjes