Western Paintings

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 00:21

Vind je de hond elke keer in de pot zeker Haha!

Ik vind ze ook er mooi, je hebt ook meer "western" getinte begrijp ik?

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 09:20

Ja, ik heb ook meer western-achtige paintings, die staan in mijn profiel en op mijn site, en ik ben er nu ook met een paar bezig Lachen
Ik heb 2 wc brillen gemaakt, heb ik jammergenoeg geen foto's van,
maar waren wel heel mooi geworden, dat hout en model van de wc bril is overigens gemakkelijk om te branden en te airbrushen !
Ik gebruik single-action en verdun de createx zodat het niet te dik is, anders is de naalddikte/opening te klein en spat de verf te erg. Ik werk ook met andere verf, voor bijv op doek, maar op hout, metaal enz is createx het fijnste OK dan!
Mijn werken staan nu ook online bij www.kunsthandel-gennep.nl
Groetjes Wendy

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:06

Ik heb op dit moment ook een singel action die me eigenlijk beter bevalt dan de double action die ik hiervoor had. Ik gebruik heel veel Gallery verf, makkelijk te verdunnen en weer schoon te maken in je airbrush. Ook gebruik ik revell, maar dat is niet echt iets om te gebruiken voor mooie overgangen enzo omdat het dik kleurend is.
Ik verdunde de createx ook altijd, maar niet te veel anders is het bijna puur water wat je spuit haha

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 16:17

Iets nieuws geprobeerd: Naambordjes voor paarden
Deze is voor Buck...
De foto is een beetje donker (de letters zijn bruin inplaats van zwart) geworden en het bordje moet nog in vorm gezaagd worden, maar hij is bijna klaar !
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:47

Wederom heel mooi.

Mag ik een ieniemienie kleine opmerking maken Schijnheilig
Het paard was mooier uitgekomen als de achtergrond wat lichter was geweest (whitewasht hout oid) en probeer vingerlassen in het hout te vermijden bij het beschilderen van een stuk hout.

Verder OK dan!

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 18:54

Het hout is heel licht, maar lijkt op de foto wat donkerder...
Ook moet ik oppassen welk hout ik gebruik...ivm de airbrush
verf die ik gebruik...het blijft niet op alle houtsoorten plakken Haha!
Wat is vingerlassen ? Is dat dat stukje ~~~~ (ik weet niet hoe ik het
anders moet noemen Haha! ) hout boven de B? Want dat vond ik ook
niet zo mooi, maar dit stuk hout had ik toevallig nog over, maar dat
stukje gaat er nog wel af als ie op maat gezaagd word
Groetjes Wendy
PS als iemand nog een adresje weet waar ik natuurlijk hout kan
kopen.. Mail

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:32

Ja een vingerlas is als 2 stukken hout aan elkaar worden 'gelast' dmv kleine puntige inkepingen. Hier wordt lijm tussen gedaan en dan met kracht in elkaar gedrukt. Er ontstaat dan een hele sterke verbinding.
Het stuk hout wat je nu gebruikt hebt bestaat uit meerdere smalle planken die op verschillende plaatsen dmv vingerlassen aan elkaar zijn gezet.

De te gebruiken houtsoort maakt eigenlijk niet uit, wel moet je elke houtsoort eerst goed ontvetten, impregneren (goed laten drogen). Licht opruwen en dan zal waarschijnlijk elke verfsoort wel 'houden'.
Gebruik je een dunne houtplaat dan moet je ook de achterkant verven om kromtrekken te voorkomen.

Ik heb mijn naambordjes bij de paarden gemaakt op een stuk schaaldeel. Doordat hier de boomschors nog aanzit krijg het een 'rustiek' uiterlijk. Je bent wel gebonden aan een bepaalde breedte (20 tot 40 cm).

Als je van bovengenoemde afbeelding nog een stukje wilt afzagen moet je uitkijken niet een te smal stukje van één plank te laten zitten, dit kan nl net afbreken en dat zou zonde zijn.

fanci

Berichten: 122
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:45

echt mooi gedaan,hele mooie schilderijen.knap gedaan hoor!!