WN: Marienheem, Wran Open NK

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:25

Ik ben een kneus om er naast te lopen, ik heb dan enorm last van plankenkoorts Haha! Zet mij maar op een paard dan gaat het goed, dan heb ik geen plankenkoorts Bloos!

Met halter moet je echt SHOWEN, niet alleen je paard maar ook het persoon wat ernaast loopt moet spetteren Pling

DubbelFun

Berichten: 88694
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 22:26

Denk aan het Boktkamp en je smile maakt alles goed Lachen

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:28

vera schreef:
Ik ben een kneus om er naast te lopen, ik heb dan enorm last van plankenkoorts Haha! Zet mij maar op een paard dan gaat het goed, dan heb ik geen plankenkoorts Bloos!

Met halter moet je echt SHOWEN, niet alleen je paard maar ook het persoon wat ernaast loopt moet spetteren Pling


Wijntje vooraf?????
Met die nieuwe glitter- lipstick van Max Factor kan jij je lach laten spetteren als nooit tevoren, hihihiiiii...........

DubbelFun

Berichten: 88694
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 22:34

Maar niet meer dan één anders komt ze in een lang wit T-shirt binnen Clown

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:36

Sugarmiss schreef:
Maar niet meer dan één anders komt ze in een lang wit T-shirt binnen Clown

Whoehahahahahaha *LOL* Euuhhhhh, ahummm. Laat ik het maar idd bij 1 wijntje houden Tong uitsteken

Neeeeeeeee, ik durf niet Nagelbijten / Gniffelen

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:41

Kom op netjes lopen en geef het paard (zeker een hengst) de kans om zich op een nette manier Bloos! te showen.

DubbelFun

Berichten: 88694
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 22:45

FH: snelkursusje halter voor Vera (inkl. metale ondersteuning) Lachen

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:57

Sugarmiss schreef:
FH: snelkursusje halter voor Vera (inkl. metale ondersteuning) Lachen


Dat klinkt niet best, Halteren met een looprekje?? Haha!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 23:23

leila777 schreef:
:)) behalve het NK WRAN is er gelijk tijdig het NK van de DPHC!!!
dit is dus ook een officieel nederlands kampioenschap.
je hoeft echter niet zoals bij het nk WRAN een aantal erkende wedstrijden te rijden op je te plaatsen voor het NK.
dus iedereen met een geregistreerde paint mag starten op het NK van de paints.


ja maar mijn paintje is kreupel Huilen en al een poosje. het heet een scheurtje in een hoefbeentje.
maar nou ik zag haar vandaag lopen in de bak en er begon toch een heeeeeeeeeel klein beetje hoop te komen dat ze heel misschien toch nog zo fit zou zijn dat ze kan halteren op het NK. dus duim voor mij

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 23:25

Ik ga ook, als groom. Ik ben nu al zenuwachtig Bloos! En lijstjes aan het maken van dingen die ik NIET moet vergeten *LOL* Owwww ik heb er zo'n zin in Haha!

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 06:46

vera schreef:


Met halter moet je echt SHOWEN, niet alleen je paard maar ook het persoon wat ernaast loopt moet spetteren Pling


Kom op Vera, ik weet zeker dat je dat kan OK dan! We hebben toch uitgebreid geoefend tijdens het boktkamp Haha! En ik kom je aanmoedigen hoor!

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 08:03

vera schreef:
Met halter moet je echt SHOWEN, niet alleen je paard maar ook het persoon wat ernaast loopt moet spetteren Pling

Uit het AQHA Rulebook dat voor een ieder te dowloaden is op AQHA:
448. HALTER CLASSES
(a) A halter class is defined as a class where the horse is judged based upon its conformation.
(b) The purpose of the class is to preserve American Quarter Horse type by selecting individuals in the order of their resemblance to the breed ideal and that are the most positive combination of balance, structural correctness, breed and sex character and muscling. (c) The ideal American Quarter Horse shown at halter is a horse that possesses the following characteristics: the horse should possess eye appeal that is the result of a harmonious blending of an attractive head; refined throat latch; well- proportioned, trim neck; long, sloping shoulder; deep heart girth; short back; strong loin and coupling; long hip and croup; and well-defined and muscular stifle, gaskin, forearm, and chest. These characteristics should be coupled with straight and structurally correct legs and feet that are free of blemishes. The horse should be a balanced athlete that is muscled uniformly throughout.
(d) Conformation is defined as the physical appearance due to the arrangement of muscle, bone and other body tissues.
(1) One of the most important criteria in selecting a horse is conformation, or its physical appearance. While it could be assumed that most horses with several years’ seasoning and past performance have acceptable conformation, the goal in selection should always be to find the best conformed horse possible.
(2) Rating conformation depends upon objective evaluation of the following four traits: balance, structural correctness, breed and sex characteristics, and degree of muscling. Of the four, balance is the single most important, and refers to the structural and aesthetic blending of body parts. Balance is influenced almost entirely by skeletal structure.

471. SHOWMANSHIP AT HALTER. Available only in the amateur and youth divisions.
(a) The showmanship class shall be judged strictly on the exhibitor’s ability to fit and show a horse at halter. The horse is merely a prop to demonstrate the ability and preparation of the exhibitor. The ideal showmanship performance consists of a poised, confident, neatly attired exhibitor leading a well groomed and conditioned horse that quickly and efficiently performs the requested pattern with promptness, smoothness, and precision. The showmanship class is not another halter class and should not be judged as such.
(b) It is mandatory that the judge post any pattern(s) to be worked at least one hour prior to the commencement of the class; however, if the judge requires additional work of exhibitors for consideration of final placing, the finals pattern may be posted. Pattern(s) should be designed to test the showman’s ability to effectively present a horse to the judge. All ties will be broken at the judges discretion.


Oftewel in de Halter draait het om je paard, je hoeft hem alleen maar enigsinds netjes gekleed te tonen.
In de Showmanship At Halter draait het om hoe jij je paard showed, hier komen de spetters dus van pas Knipoog .

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 08:25

Maar Paintje................Halter= show en als je een amerikaanse jury hebt, zijn ze dol op een prof verschijning. Ook vind ik het een visite- kaartje voor eventuele fokkers om je hengst op een prof manier te showen......dus Vera, toch die lippenstift kopen!!!!

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 08:51

FlyingHigh schreef:
Maar Paintje................Halter= show en als je een amerikaanse jury hebt, zijn ze dol op een prof verschijning. Ook vind ik het een visite- kaartje voor eventuele fokkers om je hengst op een prof manier te showen......dus Vera, toch die lippenstift kopen!!!!

Ssssst nou, ze zit al te shaken Hyper! .
Vera, met of zonder lippenstift, het gaat uiteindelijk om je paard!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:02

Paintje schreef:
Dat klinkt niet best, Halteren met een looprekje?? Haha!

Hoewaaaa ... Rollator-Halter, is misschien iets voor mij en mijn "oudje"!

DubbelFun

Berichten: 88694
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 09:08

Ja dat is er één voor de 'Bokt-bloopers' lijst Lachen

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:09

Tss, bij de appies bestaat het hoor, ook op het WK. Klasses van 35 & over en klasses van 50 & over Lachen

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:16

cornelie schreef:
Tss, bij de appies bestaat het hoor, ook op het WK. Klasses van 35 & over en klasses van 50 & over Lachen

Hebben we het dan over het paard of over de mens Haha! ??

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:31

Paintje"]
[quote="FlyingHigh schreef:
Maar Paintje................Halter= show en als je een amerikaanse jury hebt, zijn ze dol op een prof verschijning. Ook vind ik het een visite- kaartje voor eventuele fokkers om je hengst op een prof manier te showen......dus Vera, toch die lippenstift kopen!!!!

Ssssst nou, ze zit al te shaken Hyper! .
Vera, met of zonder lippenstift, het gaat uiteindelijk om je paard!
[/quote]
Nu wordt het alleen maar erger Bloos!
Moet ik niet alleen een haltergarderobe aankopen maar ook nog een lippenstift Blond
OOooohhhh men, hellup!
Karen, wil jij niet....ehhh...nou je weet wel.....

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:46

Ik zoek me suf op de site van de WRAN maar kan geen telefoonnummer vinden.
Weet iemand dat toevallig Haha!

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:49

hallo,wy gaan ook mee doen, Scheve mond woensdagmiddag,in de halter,is de bedoeling althans,het inschryfformulier licht te branden op het aanrecht,begin nu ook al enigzinds zenuwachtig te worden Bloos! Bloos! ,

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:12

Contact Gegevens SWRN:
e-mail
bert@swrn.nl

telefonisch
0592-389408

Wat wil je dan van de WRAN weten?
Om aan de wedstrijd mee te doen, hoef je geen lid te zijn!
Als je mee wil doen aan Halteren, dan is lidmaatschap van de AQHA voldoende (verplicht), als je een Quarter hebt tenminste.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:18

Henriette schreef:
Contact Gegevens SWRN:
e-mail
bert@swrn.nl

telefonisch
0592-389408

Wat wil je dan van de WRAN weten?
Om aan de wedstrijd mee te doen, hoef je geen lid te zijn!
Als je mee wil doen aan Halteren, dan is lidmaatschap van de AQHA voldoende (verplicht), als je een Quarter hebt tenminste.

Dit is het nummer van de NQHA.
Om te halteren bij de WRAN zal ik me toch moeten opgeven, aangezien hun website niet up to date wil ik ze even bellen. Knipoog

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:23

vera schreef:
Om te halteren bij de WRAN zal ik me toch moeten opgeven, aangezien hun website niet up to date wil ik ze even bellen. Knipoog

De WRAN kent geen Halter, alleen Showmanship At Halter!
De Halter is voor de NQHA/AQHA, dus daar hoef je niet lid van de WRAN voor te zijn.
Laatst bijgewerkt door Paintje op 27-08-03 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:24

Voor de volledigheid:
WRAN
Secretariaat: A. van Hobokenstraat 46, RHOON

Telefoon: 010-50 17 404
Fax: 010-50 16 474
Website: http://www.wranwesternhorseworld.com
e-mail: wran@planet.nl

Dan kunnen zij je ook nog een keer vertellen dat je voor de AQHA/NQHA Halter géén lid van de WRAN hoeft te zijn Knipoog .
Laatst bijgewerkt door Paintje op 27-08-03 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt