wat doen jullie met die hitte???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

wat doen jullie met die hitte???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 12:40

hoi ik wilde vragen wat jullie doen met deze hitte.
ik wil melody dolgraag rijden maar ze is de hele dag al nat van het niks doen.
ze staat in een wei met een stal en redelijk schaduw.
kan het kwaad om een weekje niet te rijden???
omdat ik haar al op de lijn heb gezet en het gras super weinig is op de wei krijgt ze iedere dag hooi, dus echt dikker kan ze niet worden, maar wat kan het kwaad als je een paard een week 1.5 week niet rijd alleen maar verzorgd?!?!?!


xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 12:41

o en smorgens en savonds rijden is ook niks 'savonds is ze al super nat en smorgens werk ik en om nou om 4 uur op te staan zie ik eignelijk niet zo zitten!!!!!

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 12:43

Tuurlijk kan dat geen kwaad. Ik heb mijn paard nu ook al een week niet gereden. Ik merk gewoon aan haar dat ze er geen zin in heeft... ik heb zelf ook nergens zin in. Ik heb haar een paar x een verkoelende douche gegeven. Heerlijk vind ze dat. OK dan!

DubbelFun

Berichten: 88632
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 12:44

Een paard zal er niks van krijgen om eens lekker 'vakantie' te hebben. Ik rijd met dit weer of 's ochtends rond een uur of 8 of 's avonds na 8'n.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 12:56

thnx ik dacht al dat ik het helemaal mis ging doen om niks met haar te doen.
er zijn vaker zo'n negatieve reacties op

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 13:02

Ik rijd 's avonds laat en dan een lekker rustig buitenritje. De rest van de dag staat ze lekker in het land.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 13:25

Integendeel, het kan juist soms heel positief werken!!

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 14:59

Met dat ouwe knollie (37 jaar) van mij durf ik niks te doen.
Die heeft dus lekker vakantie. Ik ga overdag wel zijn benen afspuiten, niet heel zijn lijf, want dan wordt hij opgevreten door de dazen. Maar het werkt wel lekker verkoelend.
's Avonds voor hij op stal gaat spuit ik hem wel helemaal af.

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 17:16

Ik doe ook niets, die van mij is ook nat van het niets doen...hooguit 's avonds laat even naar het meertje. Hij staat overdag in de kudde op het land ( 's nacht ook eigenlijk Haha!) Ik baal wel een beetje want we waren net zo lekker bezig en ik wil zo graag de pattern voor mijn eerste ( onderlinge) wedstroijd doornemen.. de wedstrijd is volgend weekend al...

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 17:50

Dat heeft bij mijn paard een ultra-positieve werking. Een tijdje niksen en dan gaat het rijden super. Dus misschien gaat je pattern dan zo goed dat je wint! Party!!

Lenie

Berichten: 414
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:16

Ik rij mijn paardje om de 1 a 2 dagen en dan een rustig buitenritje 's ochtendsvroeg of 's avonds laat. Verder staat ze overdag in het land.
Verder spuit ik haar geregeld af en ze krijgt met dit weer ook geregeld een komkommer als extraatje, gemengd met een appeltje (ja, ze heeft het niet slecht Knipoog ), dit vindt ze heerlijk !

Rust zacht mijn lieve Tessa, altijd in mijn hart !
* Smartomatic Docz Com *

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:28

loekje schreef:
Met dat ouwe knollie (37 jaar) van mij durf ik niks te doen.
Die heeft dus lekker vakantie. Ik ga overdag wel zijn benen afspuiten, niet heel zijn lijf, want dan wordt hij opgevreten door de dazen. Maar het werkt wel lekker verkoelend.
's Avonds voor hij op stal gaat spuit ik hem wel helemaal af.

je kan hem ook afspoelen en hem dan laten rollen in de bak die zand laag doet wonderen tegen dazen!!!!!!
Groetjes

Auke Fan Bommelsteyn 03-05-2000-21-05-2006 RIP

http://itfryskehynder.forum2go.nl/index.php

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:35

als een paard lekker in de wei kan en z'n gangetje kan gaan, en af en toe natuurlijk wat leuke aandacht krijgt, dan hoéft ie toch niet bereden te worden?! wij mógen er op rijden, en zo'n beestje doet dat dan allemaal braaf (en met plezier als het goed is), maar dat zoiets echt moét praten we onszelf toch aan hoor! Cool .
dan bedoel ik natuurlijk niet de paardjes die zich de hele dag op stal te pletter staan te vervelen, of paarden die konstant op hoog niveau op wedstrijd worden uitgebracht (hoewel die beestjes ook echt wel een keer vakantie verdienen).
wij moeten niet paardrijden, wij mógen paardrijden Wow!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:36

Ik ga gewoon wat vroeger rijden. Om half 8 de deur uit en om half 10 weer terug. Dan ligt de temperatuur rond de 20 graden hier en dat kan een paard best hebben. Na het rijden spuit ik hem af en mag hij rollen. Zo'n laagje modder helpt hem wel tegen de vliegen. Maar ik kijk uit naar de herfst. Eindelijk weer eens het bos in.

Niets zo charmant als een paard in her land.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 11:22

ja dat klopt wel dat we mogen rijden en niet moeten maar soms hoor je reacties: o je hebt een eigen paard dan moet je hem zeker iedere dag rijden he en las ik dan zeg nee niet iedere dag met deze hitte dan kijken ze me aan alsof ik een dierenbeul ben erg raar.
maar ik ben blij dat ik hier niet zo'n reacties krijg (laten we het er maar op houden dat jullie er meer verstand van hebben hahahahah)

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 12:04

xxxmelody schreef:
ja dat klopt wel dat we mogen rijden en niet moeten maar soms hoor je reacties: o je hebt een eigen paard dan moet je hem zeker iedere dag rijden he en las ik dan zeg nee niet iedere dag met deze hitte dan kijken ze me aan alsof ik een dierenbeul ben erg raar.
maar ik ben blij dat ik hier niet zo'n reacties krijg (laten we het er maar op houden dat jullie er meer verstand van hebben hahahahah)


ja, daar zeg je wat, èrg, èrg raar! want laten we het belang van onszelf voor het paard toch een keer een beetje relativeren: wíj vinden het zo leuk om er mee te knuffelen en te tuttelen, maar of dat voor hun zo'n noodzaak is, is zeer de vraag.
waarom denk je laten sommige paarden zich niet uit het weiland halen, waarom hoor je verschillende mensen zeggen dat hun paard er in de bak niks aan vindt, waarom willen er toch best wel veel paarden het erf niet af, of doen op wandeling moeilijk? omdat ze zóóóó naar hun dagelijks ritje verlangen.....?
natuurlijk kan een paard een hele goeie band hebben met z'n baasje (gelukkig heb ik er ook zo één Haha! ), maar laten we eerlijk zijn, als ze aan komen rennen heeft het toch vaak meer met het snoepje of met de voederbak te maken dan met onszelf (als ze in de weide staan tenminste).

natuurlijk gaat dit allemaal alleen op voor paarden die in de wei kunnen. als je paard op stal staat moet hij er natuurlijk elke dag voor wat beweging uit, dat is dan nog het allerminste wat je voor zo'n beestje kan doen.

mijn paardje hoeft vaak weken niks te doen, en nu ook door die dazenpest al helemaal niet, en hij loopt er heel ontspannen en 'paards' bij in zijn weiland! *LOL*

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 12:56

zo mag ik het horen hahaha we zullen dat vooroordeel eens uit de wereld helpen!!!!!!!!!!!!

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:00

Knipoog Haha! Cool OK dan!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 18:54

Tja, het ligt eraan hoe interressant jij jezelf maakt voor je paard Lachen

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 10:27

hmmm dit klinkt als een discussie

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:47

Ik heb gisteren maar eens lekker Dreamer helemaal gewassen met lekker ruikende paardenshampoo..Daarna sokken en oren netjes geknipt, staart uitgeplozen en ingewreven met anti-vlieg gel. Daarna weer op stal gezet met een flinke pak hooi...Het rook gewoon lekker fris in de stal en je kon aan m zien dat ie het lekker had gevonden....Verder rij ik niet met dit weer, ze hebben het al zwaar genoeg.....Er komen nog dagen zat!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:56

Lan heeft vakantie. Afspuiten, appeltje voeren, stal doen, beetje kroelen met Wiz, doeg paardjes Lachen

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 11:08

gelukkig ben ik dan niet de enige die er zo over denkt

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers