Teddyberen in Westernland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Teddyberen in Westernland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 08:53

Hoi,

ik heb reeds van twee Western-bokkers waarschuwingsmailtjes gehad over het Teddyberen-virus. Omdat ik vermoed dat hij bij meer WB's terecht zal komen en de meeste WB's niet op andere forums kijken zet ik hier de volgende waarschuwing:

Het Teddybeer-virus is geen virus, het is een Hoax! Het bestand waar op gezocht wordt, met het Teddybeertje als icon staat op vrijwel iedere computer waar Windows op staat. Dus gooi het NIET weg!

Zie ook:
http://www.nepwaarschuwing.nl/?show=hoax&id=26

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:03

Alweer dat ding Boos! Een paar keer per jaar word ik belaagd door mails met inderdaad die virus waarschuwing. Uiteraard ben ik er de eerste keer ingetrapt maar tegenwoordig check ik toch eerst alles.

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:30

oh ships, dat heb ik dus gisteravond braaf weggehaald Bloos
Gelukkig heb ik de melding nog niet doorgestuurd aan de inhoud van ons adresboek...

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:35

Mooi, mag je het weer terughalen Lachen

mehlika

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zuidwolde drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 10:11

Ik ben er dus ook ingetrapt! Kreeg net wel de tip om in mijn adresboek een adres aan te maken dat dit soort ongein tegen zou houden. Je vult dan in bij achternaam : !0000. Hier schijnt zo'n melding op te blokkeren...
Hoop dat het helpt, misschien heeft iemand anders nog iets aan deze tip.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 10:19

Klopt, je zet iemand met als naam 0000 en géén emailadres in je adressenlijst. Deze komt dan bovenaan te staan in de lijst en op het moment dat een virus vanuit je adresboek gaat verzenden, loopt hij vast omdat het emailadres ontbreekt.

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:32

Paintje schreef:
Klopt, je zet iemand met als naam 0000 en géén emailadres in je adressenlijst. Deze komt dan bovenaan te staan in de lijst en op het moment dat een virus vanuit je adresboek gaat verzenden, loopt hij vast omdat het emailadres ontbreekt.


helaas houd dit geen hoax meldingen tegen!
teddyberen virus is idd een hoax, het bugbearvirus niet. Een vrius kan zich alleen verspreiden doordat je een programma of document download, het kan niet zomaar op je computer staan, zeker niet als je een goede virusscanner hebt!