zadelmak...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:44

Jaja, kom ik weer aan met parelli Lachen Er is een parelli instructeur in nederland en hij start ook paarden. Dát is een methode/persoon waar ik wel 100 % vertrouwen in zou hebben. Maar dat is ook weer persoonlijk natuurlijk. Maar eigenlijk doe ik het gewoon het liefste zelf.

DubbelFun

Berichten: 88718
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:55

Als we nou wisten waar de "S" voor stond dan konden we nagaan of Marco misschien ook wat wedstrijdervaring had. Dit zegt natuurlijk niets over zijn manier van zadelmakmaken, maar geeft iig wel aan hij zijn eigen rijvaardigheid is. Ik neem tenminste aan dat hij er zelf ook op gaat zitten en wat stuurwerk zal moeten doen Schijnheilig

western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:55

Mischien heet marco wel marco S parelli, wie zal het weten, en heeft ie alleen 06- omdat hij anders de hele dag gek gebeld word, dat iedereen zijn/haar paard daar wil stallen

hendrik703
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 15:00

Er staat een heel stuk in de WRAN. Ook zeer positief en daar staat gewoon Marco zijn achternaam bij. Ook de naam van de stal is gewoon bekend. En volgens mij zijn er wel meer trainers die werken met 06-nummers. Anders wordt de stal gek gebelt als het om probleem paarden gaat. Het is ook niet zo dat je maanden niet bij je paard mag komen. Maar Marco heeft het liever de eerst week soms twee weken niet. Ik ga mijn paard nog steeds daar brengen ik heb goed en positief gevoel overgehouden na de gespreken die ik met Marco heb gehad.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:58

Persoonlijk heb ik er niet zo'n moeite mee als er geen achternaam staat en alleen een 06 nummer. Alleen een voornaam vind ik juist wat informeler staan.

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:39

hendrik703"]
Wat zou dan volgens jou het argument zijn dat hij de eigenaar er liever niet bij wil hebben....?
[/quote]
Het argument dat hij heeft weet (wist) ik niet. Nu heeft Western er wat neer gezet. Maar ik zou denken dat hij iets doet wat niemand mag weten/zien, en sorrie, maar daar hou ik niet van.

[quote="Western"]
Wat onderandere 1 van de redenen was dat , hij dan sneller een vertrouwens band met het paard zou krijgen, met alle uitleg waarom. en alleen voor de eerste week.
[/quote]
imo onzin, toen dusty zadelmak gemaakt werd waren mijn zus en ik er de eerste paar keren bij, we hebben het zelfs op film staan, omdat ik het harstikke leuk vind mijn paardjes te volgen als ze getrained worden. Ze heeft daar echt geen last van gehad, evenmin als de gene die haar zadelmak heeft gemaakt. We kregen zelfs uitleg bij het gene dat er gebeurde!

[quote="Western"]
Nu zal er denk ik heus wel te praten zijn met hem, als je het echt anders wil, maar dit is dan vanuit een trainer zijn oogpunt gezien.
[/quote]
Dat bedoelde ik in een eerdere reactie nou net. Waarom worden alle klanten over een (negatieve) kam geschoren. Waarom moet je er eerst goed over praten om het te kunnen zien? Het moet net een uitzondering zijn waarbij een trainer vraagt of de eigenaar om wat voor reden ook een paar dagen weg kan blijven om een ernstig (vertrouwens) probleem aan te pakken. Zeker niet de regel! En dan nog vind ik het een vreemde reden. Bovendien als een klant bv. vanuit een kantine kijkt, weet zo´n paard echt niet dat hij of zij er is Knipoog

[quote="Western"]
Een klant brengt zijn paard toch ook niet voor niets, er zal toch een reden voor zijn dat iemand zijn/haar paard naar een trainer brengt.
[/quote]
Precies, een paard zadelmak maken is een vak apart. Sommige mensen kunnen dit zelf, maar van 1 paard in de 5 jaar of zo zelf zadelmak maken leer je het echt niet naar mijn idee. Daar heb je dus ook trainers voor. Dit wil niet zeggen dat je een probleem (paard) hebt. Integendeel! Ieder paard moet ooit zadelmak gemaakt worden Haha!

[quote="Western"]
En met deze wetenschap, wat iedereen voor dit topic begon al wist, is het gewoon een vrije keus of je deze manier wat vind of niet.
[/quote]
Dat is waar, dit moet ook ieder voor zich weten, maar Hendrik vroeg om een mening, en die heb ik en een aantal andere alleen maar gegeven.

[quote="Western schreef:
En zowiezo, via internet een trainer vinden die geschikt is lijkt mij ook totaal niks, want iedereen heeft zo zijn idealen en voorkeuren, dus zelf kijken en persoonlijk contact lijkt mij de eerste stap die je moet zetten. en dan eventueel navraag doen.

Daar heb je helemaal gelijk in, maar meningen/ervaringen vragen kan nooit kwaad, al dan niet via pm-tjes. En zonder goed te zoeken op bv. internet, vind je de trainers ook niet al te makkelijk Haha!
Ik wil ook helemaal niet beweren dat hij een slechte trainer of wat dan ook is, daar ken ik hem helemaal niet voor, maar niet kunnen kijken naar de training blijf ik vreemd vinden.
In elk geval veel plezier met je paardje Hendrik! Ik ben benieuwd naar je berichtjes Lachen

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:53

Heb je toevallig ook nog geinformeerd over waar deze meneer zelf zn kennis vandaan haalt? Of dat hij nog bij aan het leren is? Dat wil ook nog wel eens wat zeggen.....

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:14

Misschien is hij wel gewoon bang om voor *** te staan, mocht hij eraf koeken. Knipoog Haha! .
Maarre, ik heb er ook mijn bedenkingen bij, daar zou ik mijn paard niet achterlaten.

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 19:55

loekje schreef:
Misschien is hij wel gewoon bang om voor *** te staan, mocht hij eraf koeken. Knipoog Haha! .
Maarre, ik heb er ook mijn bedenkingen bij, daar zou ik mijn paard niet achterlaten.


Dat zou inderdaad niet zo leuk zijn, maar kan zeker gebeuren bij het zadelmak maken. Ze kunnen aardig rodeo spelen daarbij die paardjes. En wat dan nog, dan sta je zeker niet voor die Jan met de korte achternaam lijkt me.

Een paard in training geven en zeker bij zadelmak maken en dan daar niet bij mogen zijn? Never niet. Een goeie die dan mij bij mijn paard weg houdt. Deze trainer moet me dan eerst maar eens bewijzen dat hij het vertrouwen van zijn klant verdient zodat deze gerust weg kan blijven. Volgens het WRAN blad heeft hij aan Bullriding gedaan en werd de "crazy Dutchman" genoemd. Leuke bijnaam toch?

Hier in de omgeven is ook iemand die professioneel paarden zadelmak maakt en inrijdt. Deze komt het liefst gewoon bij je thuis zodat het jonge paard op eigen terrein is en zodoende meer op z'n gemak is als op een vreemd terrein. Bovendien kun je alles de hele tijd gewoon zien en krijg je zelfs uitleg. Dat is pas een aanrader. Haha!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:35

Ik heb deze week ergens iets over hem gelezen en daar stond hij 'gewoon' met volledige naam in.
Volgens mij in de Quarter... (of BIT?) maar ik weet het niet zeker meer...
Lekker wazig hè, ben op mijn werk nu en kan het even niet opzoeken.

Maar dat kwam op mij toch wel over als een vertrouwt adres. Ik heb hem natuurlijk nog nooit in het echie gezien....

hendrik703
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 11:31

..... het blijkt dat mijn paardje erg nieuwsgierig is en graag wil leren. Hij schijnt al beter te gaan lopen en gehoorzamen. Ben nog niet geweest maar heb Marco al geheel gek gebelt de afgelopen dagen. En nog steeds blijft hij even aardig en geduldig met me aan de telefoon als ik hem het hemd van zijn lijf vraag over mijn paardje. Ik ga deze week zeker even langs!! Marco vindt het goed, enkeld is hij dan niet met hem aan het trainen.

hendrik703
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 09:39

Nu 7 dagen later gaat het werkelijk super met mijn paard. Marco traint hem en het gaat goed. Hij luisterd, en begrijpt nu eindelijk ook dat hij wat moet doen. Hij staat er keurig en goed verzorgd bij. Heeft het zo te zien naar zijn zin. En Marco heeft nu al een "band" met mijn paard. Zo snel is het mij nog nie Dit gelukt. Ik denk dat hij nog wel 2 weken daar blijft. Ik laat horen hoe het ermee gaat.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 09:45

En zie je de training zelf ook al? Enne, zorg er uiteindelijk wel voor dat jíj een band krijgt met je paard en niet marco Knipoog

hendrik703
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 14:52

We zijn nu ruim twee weken veder en het gaat onwijs met mijn paardje. Ben al een paar keer wezen kijken. En het is ongeloofelijk als ik zie wat Marco hem in zo'n korte tijd geleerd heeft. Hij blijft nog even in training bij Marco. Ik ga zodra Marco klaar is met trainen zeker bij hem lessen. Dus ik laat mijn paardje daar nog maar even staan. Hij heeft het super naar zijn zin. En ik kan een ieder aanraden om zijn paard met wat voor probleem dan ook bij Marco aan te kloppen. Hij is echt een "paarden man"!!!!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:35

klinkt niet gek.
mijn paard is altijd erg schrikachtig tijdens een wedstrijd.
ik start pleasure.
misschien weet hij een oplossing
of kan hem een keer starten.

hoe en waar kan ik marco vinden.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:49

Hij heet Marco Spee en adverteert regelmatig in allerlei bladen.
Ik ga toch regelmatig naar wedstrijden kijken, maar ben hem daar nog niet tegengekomen.
Misschien heeft hij het te druk met het trainen van andermans paarden..

Of moet hij nog even doortrainen met het paard wat hij nu heeft, ik zag hem afgelopen week op een buckskin hengst (?) rijden, kreeg de indruk dat'ie van hem was.
Ik werd niet getroffen door zijn onafhankelijke zit en rijkunst Haha!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:34

gera schreef:
Hij mag een erg goede ruiter/trainer zijn of in ieder geval bekend staan als een goede ruiter en trainer, maar ik zou ook wat terughoudend zijn wat het zadelmak maken betreft. Ook ik houd niet van achternamen die teruggebracht zijn tot één letter en enkel mobiele nummers om eerlijk te zijn..


Huh?? Mis ik iets?? Ik ken geen "erg goede ruiter/trainer zijn of in ieder geval bekend staan als een goede ruiter en trainer" die die naam voert, tenminste, als ik Marco S lees, gaat er bij mij geen ...... Hoe heet deze man volledig dan???

DubbelFun

Berichten: 88718
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:58

'Spee' (zie post Henriëtte Lachen
Doesn't ring a bell Verward

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:46

nou, dan denk ik dat ik nog maar even zelf door oefen.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:17

Sugarmiss schreef:
'Spee' (zie post Henriëtte Lachen
Doesn't ring a bell Verward


Spee, Verward , bel, Verward nope, bij jou wel???

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:25

Maar aan de andere kant, moet iemand perse kampioen in iets geweest zijn om een paard op een nette manier te kunnen trainen?

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:58

ik wil fotows van zorro zien hoe kom ik bij dat topic????????

DubbelFun

Berichten: 88718
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:04

Kampioen hoeft niet, maar persoonlijk vindt ik het wel een pré als een persoon kan laten zien wat hij beroepstechnisch zegt te kunnen. En qua naamsbekendheid kunnen de meesten toch al wel de 'bokken van de geiten scheiden' Lachen.

Maar misschien is hij nog niet zo lang bezig en moet nog aan 'naamsbekendheid' doen. Schijnheilig

DubbelFun

Berichten: 88718
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:05

horsewisper schreef:
ik wil fotows van zorro zien hoe kom ik bij dat topic????????

Mis ik hier iets Verward

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:47

foto`s van die mooie zorro tornado dat mooie shetje met dresuur die wil ik